Citat:
Förklara gärna för mig varför "min metod" skulle vara mer "diktatorisk" och "religiös och ideologisk dårskap" medan "din metod" HÅRDA STRAFF! plötsligt inte skulle vara det?
Du har även exempel på metoden: HÅRDA STRAFF i div samhällen, just de där gravt maskuliniserade faktiskt.
I länderna X,C och V har man ex dödsstraff.....för minsta lilla, eller avhuggning av hand ex. eller som USA fängelsestraff i 450 år. Tycker du det verkar som detta har avhjälpt i dessa länders problem med: unga män ägnar sig åt att skjuta skallarna av varandra? hmm?
Du har även exempel på metoden: HÅRDA STRAFF i div samhällen, just de där gravt maskuliniserade faktiskt.
I länderna X,C och V har man ex dödsstraff.....för minsta lilla, eller avhuggning av hand ex. eller som USA fängelsestraff i 450 år. Tycker du det verkar som detta har avhjälpt i dessa länders problem med: unga män ägnar sig åt att skjuta skallarna av varandra? hmm?
Där ser man, du behövde alltså inte din efterfrågade definition av maskulint och feminint av mig? Det hade du en glasklar uppfattning om själv tydligen, helt utan att jag behövde förtydliga mig. Så.....chockerande och oväntat. Jag är stum av förvåning. OBS! Drypande ironi.
Beteenden som skadar andra skall straffas hårt, att fritt röra sig och uttrycka sig i samhället skall inte bestraffas. I Norden har vi en nästan tusenårig tradition av fridslagar där den starke inte alltid har rätt. Det är någonting att bevara och vara stolt över.
Att länder som USA eller Brasilien har problem med våldsbrottslighet har en gemensam nämnare. Den stavas mångkultur. Min fru har rötter i Argentina och även där ser man tydligt hur folkslagen söker sig till varandra.
Sverige har en sen historia av fred och trygghet för sina medborgare, mycket tack vara att vi tidigare rustat för krig. Det är så man bevarar freden. Sen hade vi ju finländarna emellan oss och den ryska björnen. En liten järv i jämförelse med björnen men ack såna rivande klor. Men det är väl information som blir för mycket att ta in för en vänsterlallare.
Vet du vad, ta dig en joint eller ett glas rödtjut, skaffa dig en liten knähund eller nåt och keep on dreaming om ditt ultimata samhälle där alla delar din perfekta värderingar.
Om ditt drömmande störs av att verkligheten knackar på dörren kan du ju alltid röka på lite till och stoppa fingrarna i öronen.