2019-03-01, 04:57
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Förklara gärna för mig varför "min metod" skulle vara mer "diktatorisk" och "religiös och ideologisk dårskap" medan "din metod" HÅRDA STRAFF! plötsligt inte skulle vara det?

Du har även exempel på metoden: HÅRDA STRAFF i div samhällen, just de där gravt maskuliniserade faktiskt.

I länderna X,C och V har man ex dödsstraff.....för minsta lilla, eller avhuggning av hand ex. eller som USA fängelsestraff i 450 år. Tycker du det verkar som detta har avhjälpt i dessa länders problem med: unga män ägnar sig åt att skjuta skallarna av varandra? hmm?

Där ser man, du behövde alltså inte din efterfrågade definition av maskulint och feminint av mig? Det hade du en glasklar uppfattning om själv tydligen, helt utan att jag behövde förtydliga mig. Så.....chockerande och oväntat. Jag är stum av förvåning. OBS! Drypande ironi.

Beteenden som skadar andra skall straffas hårt, att fritt röra sig och uttrycka sig i samhället skall inte bestraffas. I Norden har vi en nästan tusenårig tradition av fridslagar där den starke inte alltid har rätt. Det är någonting att bevara och vara stolt över.
Att länder som USA eller Brasilien har problem med våldsbrottslighet har en gemensam nämnare. Den stavas mångkultur. Min fru har rötter i Argentina och även där ser man tydligt hur folkslagen söker sig till varandra.
Sverige har en sen historia av fred och trygghet för sina medborgare, mycket tack vara att vi tidigare rustat för krig. Det är så man bevarar freden. Sen hade vi ju finländarna emellan oss och den ryska björnen. En liten järv i jämförelse med björnen men ack såna rivande klor. Men det är väl information som blir för mycket att ta in för en vänsterlallare.
Vet du vad, ta dig en joint eller ett glas rödtjut, skaffa dig en liten knähund eller nåt och keep on dreaming om ditt ultimata samhälle där alla delar din perfekta värderingar.
Om ditt drömmande störs av att verkligheten knackar på dörren kan du ju alltid röka på lite till och stoppa fingrarna i öronen.
Citera
2019-03-01, 05:09
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getskill
Men snälla nån.

Det nollor som TS inte fattar är att manligt ansvar och "maskulinitet" är ett RESULTAT av att de får något för mödan, för i helvete.

Anledningen till att fler och fler män ger upp (Det är jävligt många nu) och isolerar sig är för att de har FÖRSÖKT men inte BLIR BELÖNADE.

Det är vad samhällskontraktet mellan män och kvinnor ska handla om, män ska bli belönade för att uppträda klassiskt maskulint och vara män, om belöningen uteblir så slutar de också bry sig.

Svenska män är internationellt sett de mest attraktiva, svenska män tar EXTREMT bra hand om sig, varenda jävel går på gym, solar och är väldigt allmänbildad jämfört med andra nationaliteter (host amerikaner), svenska män blir gång på gång på gång rankad som världens mest fysiskt attraktiva män med deras klassiskt markerade nordliga ansiktsdrag.

Sätt en svensk man i vilket annat jävla land som helst och han blir direkt populär.

Sätt honom i Sverige igen och han blir pissad på av de flesta kvinnor som fått extrem hybris och tror att de är värda Brad Pitt fastän de är kedjerökande halvfetton som bor i en soc-etta.

När i HELVETE ska ni fåntrattar sluta skylla på de svenska männen och erkänna någon JÄVLA GÅNG att det är kvinnor som har fått feta jävla problem med sina standards?

Jävla idioter, ni fattar fan ingenting.

Nämen, halledudandes då. Är lilla puttinutti lite upprörd? Jag undrar verkligen vilken värld du lever i? Jag har iaf inte den bild av kvinnor som du har. Å andra sidan springer jag ju inte runt bland folk med näsan i mobilen till vardags, jag uppmärksammar människor i min omgivning, håller upp dörrar åt både män och kvinnor, konverserar artigt och allmänt beter mig som folk.
Framförallt gnäller jag inte, även om jag när tillfällen ges med eftertryck talar om vad jag tycker och var jag står.
Du kanske istället för att odla din bitterhet med risk för att den äter upp dig inifrån, skulle ta och rannsaka dig själv. Exakt hur mycket bidrar du själv till att förändra samhället i den riktning du finner önskvärd?
Jag är helt med dig på att våra skattekronor slösas bort på rent ut sagt vansinniga ändamål. Men var en man och försök göra något åt det istället för att framstå som en liten bitterkuk.
Citera
2019-03-01, 05:31
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jojo men vår välfärd är ganska, eller mycket frikostig. Och betalar för väldigt många som inte bidrar utan tvärtom kostar en himla massa. Till exempel de kriminella invandrade män som ska uppehållas i landet på "behandling* som begår brott samma sekund de släpps ut i samhället igen.
Denna välfärdsdrömmen hade inte existerat om alla som bidrog tjänade en dryga 30k i månaden, det tror jag att du förstår också.
Så att lalla runt med argumentet "alla bidrar" gör bara diskussionen löjlig faktiskt.
Och för de som faktiskt bidrar riktigt ordentligt till kalaset, hur kul är det för dem att det går monumentala summor till att plocka hit kriminella människor som både skadar och kostar pengar? Släng därtill meningslösa projekt och institutioner som har noll värde.
Som sagt,slösa på andras pengar går bra.

Det där kommer du aldrig att få verklighetsfrånvända idealister att ta in. Jag tror det fan är enklare att övertyga en rättroende muslim om att Allah är ett fantasifoster.

Så här diskuterar de.
https://m.youtube.com/watch?v=M_3O4uni5To

Vilket påminner mig om den här gamla slagdängan.
https://m.youtube.com/watch?v=GGawSbb9SLM
Citera
2019-03-01, 07:27
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men det är inte i första hand kvinnor som ligger bakom den hjärntvätt du nämner.
Trams!
Vilka är det som går på de sociologiska ämnena, genusvetenskapen och dikterar att det är tvång med kurser i deras läror på statliga verk och myndigheter för att få jobba? Eller för all del de företag som har avtal med dessa.
Vilka är det som kräver värdegrundscertifieringar, likabehandlingsplaner som är inriktade på att lyfta tjejer osv? Vad är budskapen från varje "kulturnytt" om inte att trycka in detta ännu djupare? Vad kallar sig vår regering för?
Citera
2019-03-01, 07:51
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu vet jag inte med män i USA, men svenska män är riktigt usla på att kontrollera sina kvinnor kan man lugnt säga iallafall.
De skulle behöva lära sig lite om hur man är framfusig istället för att lära sig backa.
Hårddraget, men en gnutta sanning ligger det i det.

Jag lider med dig. Och dem

Det blir intressant att följa nästa generation. Det tycks ju ha en ganska stor effekt på unga pojkar att växa upp utan en fadersfigur, och de som du pratar om lär knappast kvala in som det.
Citera
2019-03-01, 07:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Sluta lek med ord. Att jobba 12 timmar om dagen för att finansiera hela familjen är att ta hand om sitt barn. Att ta hand om barnet är inte koncentrerat till att byta blöjor.

Det är PUA filmerna på youtube jag snackar om. Det enda dessa killar gör är att med starkt självförtroende gå fram till tjejer och fråga efter deras nummer, dock är det betydligt lättare sagt än gjort för många killar. Detta gillar inte feminister av någon underlig anledning. Min teori är att radikala feminister inte gillar tanken av att män jagar kvinnor. Man skulle kunna säg att dessa killar planterar ett intresse hos dessa tjejer. I den feministiska utopin så vill man säkert att kvinnor i princip bara ska peka på en kille och automatiskt få hans intresse, män ska aldrig självmant söka sig till det intresset då det skulle ses som ett ofredande i (radikala)feministers ögon.

Sedan undrar jag varför du sätter ord i munnen på mig? jag har aldrig skrivit att kvinnor inte dras till fysisk skönhet, enbart att män dras till det mer än vad kvinnor gör, uppenbarligen.

Citat:
Skitsnack, jag frågade en fullt rättfärdig fråga på ditt påstående att de trad. manliga beteendemönster jag tog upp skulle vara positiva.
Det finns inte ett skit positivt med att fäder inte tar hand om sina egna barn, det finns inget positivt med att slå andra på käften. End of story.

Därför att jag antog att du snackade om det sedvanliga PUA filmerna.

Varför tror du att kvinnor inte skulle dras till fysisk skönhet?
Finns väl inga män som får så mycket uppmärksamhet från det motsatta könet, samt detsamma...som de som ser väldigt bra ut.

Merapi, jag kan tycka att feminister jobbar för en dålig deal för kvinnor nuförtiden. Jag känner flera familjer där båda jobbar heltid, sen känner jag några där kvinnan jobbar mindre, halvtid. Vilka familjer verkar minst stressade tror du?
Nu säger jag inte att man ska förespråka det ena eller andra, folk måste få välja själv. Däremot ska man informera om de ekonomiska aspekter av båda sidor så gott man kan så att människor gör medvetna val.

Hade jag träffat en bra man som är högavlönad hade jag velat vara hemma i 10år medan barnen var små. Varför ska man stressa omkring i onödan? Så kul är det inte att jobba. Och ja , jag är medveten om pensionen.

Och här måste jag säga Viktim har rätt, om man har den dealen betyder det inte att mannen inte tar hand om sina barn, han drar ju förfanken in hela hushållskassan. Hur tänker du vid ett sånt uttalande?
Citera
2019-03-01, 08:43
Medlem
Citat:
Nja har de? eller har de bara en statistisk som inte noterar vissa brott? ex våldtäkt av frugan?

Läs vilken kriminolog som helst, man är inom denna vetenskap rörande överens om att nej, hårda straff ger inte mindre brottslighet. bara för att du låser in en kille i 400 år så förhindrar du hans bror att begå exakt samma brott. Det som förhindrar brott är att unga män ges möjligheter i livet som handlar om andra saker än att begå brott och det får man i vä'lutvecklade välfärdsamhällen.

Sverige har rejält mycket mindre brott än ex USA. Detta för att vi har betydligt färre fattiga, betydligt färre gettho-områden med hopplöshet ingrott i väggarna. Betydligt bättre skolor etc. etc.
Lösningen för Sverige av idag är att hålla i det samhälle som vi så länge filat fram och lägga resurser på våra invandrare så att dessa känner att de har en chans.

Ja, Dubai har inte mycket mord, rån osv.

Hårda straff ger givetvis lägre brottslighet eftersom man inte kan fortsätta begå brott ute på gatorna när man sitter inlåst. Närmaste åren står säkerhetspoliserna inför stor utmaning då tusentals människor som suttit fängslade för terrorbrott i olika västeuropeiska länder ska släppas fria. Risken för terrordåd från dem hade givetvis varit väldigt låg om man fortsatte ha dem inlåsta.

Vad för resurser bör man lägga på män i Sverige som inte redan läggs?
Citera
2019-03-01, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insida
Ja, Dubai har inte mycket mord, rån osv.

Hårda straff ger givetvis lägre brottslighet eftersom man inte kan fortsätta begå brott ute på gatorna när man sitter inlåst. Närmaste åren står säkerhetspoliserna inför stor utmaning då tusentals människor som suttit fängslade för terrorbrott i olika västeuropeiska länder ska släppas fria. Risken för terrordåd från dem hade givetvis varit väldigt låg om man fortsatte ha dem inlåsta.

Vad för resurser bör man lägga på män i Sverige som inte redan läggs?
Dubai är ett "furstendöme" eller vad man nu ska kalla det, där en fet majoritet av befolkningen som bor där inte är medborgare utan ex gästarbetare. Tror du de räknas i din statistisk?

Som sagt....läs average kriminolog gällande hårda straffs verkan på brottslighet.
Citera
2019-03-01, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Där ser man, du behövde alltså inte din efterfrågade definition av maskulint och feminint av mig? Det hade du en glasklar uppfattning om själv tydligen, helt utan att jag behövde förtydliga mig. Så.....chockerande och oväntat. Jag är stum av förvåning. OBS! Drypande ironi.

Beteenden som skadar andra skall straffas hårt, att fritt röra sig och uttrycka sig i samhället skall inte bestraffas. I Norden har vi en nästan tusenårig tradition av fridslagar där den starke inte alltid har rätt. Det är någonting att bevara och vara stolt över.
Att länder som USA eller Brasilien har problem med våldsbrottslighet har en gemensam nämnare. Den stavas mångkultur. Min fru har rötter i Argentina och även där ser man tydligt hur folkslagen söker sig till varandra.
Sverige har en sen historia av fred och trygghet för sina medborgare, mycket tack vara att vi tidigare rustat för krig. Det är så man bevarar freden. Sen hade vi ju finländarna emellan oss och den ryska björnen. En liten järv i jämförelse med björnen men ack såna rivande klor. Men det är väl information som blir för mycket att ta in för en vänsterlallare.
Vet du vad, ta dig en joint eller ett glas rödtjut, skaffa dig en liten knähund eller nåt och keep on dreaming om ditt ultimata samhälle där alla delar din perfekta värderingar.
Om ditt drömmande störs av att verkligheten knackar på dörren kan du ju alltid röka på lite till och stoppa fingrarna i öronen.

Du är så oerhört barnslig i dina svar Djupis....as usual.

Nej min önskan om en definition står kvar, FÖR vad jag nu ev. har för åsikter kring vad som är maskulint/ feminint så märker jag ju hela tiden att det inte är samma som vad andra har...Viktim ex. anser att naivitet = kvinnligt. bara som ex.

Sen återigen du svarar inte på mina påpekanden att du har massor med rättsstater över hela detta klot i nutid samt historiskt som kört din metod av HÅRDA STRAFF.
Berätta nu för mig HUR detta har gett det resultat du m.fl tror det ska ge.
Vilket land med HÅRDA STRAFF har lägre kriminalitet än ex Skandinavien med sina rejält lägre straffsatser?

Sverige har en historia av fred och trygghet för vi har inte satsat på aggressioner mot andra. Vi valde ex inte att sätta igång och mörda norrbaggar eller finnar när dessa ville bilda egna nationer, hade vi valt den aggressiva vägen hade vi säkerligen haft krig/ inbördeskrig fortsatt idag. För du kan ju glömma att stolta norrmän eller finnar hade accepterat svensk överhöghet.
Vi har också länge varit ett mångkulturellt land, vi har samer, romer, judar m.m utan att för den skull ligga i krig eller ha en dålig ekonomisk utveckling.

Mångkultur är alltså inte problemet, problemet med hög nivå av kriminalitet stavas ekonomisk och social ojämlikhet. Överallt! på detta klot är det där skon klämmer när människor "väljer" att bli kriminella, finns ingen kultur där kriminalitet är något av godo.
Citera
2019-03-01, 10:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Trams!
Vilka är det som går på de sociologiska ämnena, genusvetenskapen och dikterar att det är tvång med kurser i deras läror på statliga verk och myndigheter för att få jobba? Eller för all del de företag som har avtal med dessa.
Vilka är det som kräver värdegrundscertifieringar, likabehandlingsplaner som är inriktade på att lyfta tjejer osv? Vad är budskapen från varje "kulturnytt" om inte att trycka in detta ännu djupare? Vad kallar sig vår regering för?
Genusvetenskapen införde inte sig själv. Allt du beskriver är visserligen korrekt. Men själva grundorsaken till detta & mycket mer står att finna i en medveten kampanj för att bryta ner samhället. De du beskriver begriper i de flesta fall inte att dom bara är nyttiga idioter i denna subversiva verksamhet.

Om du tittar på de ledande inom Frankfurtskolan så hittar du inte en enda kvinna.

https://www.youtube.com/watch?v=G-7CiljQ_LI&feature=youtu.be
Citera
2019-03-01, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Nämn tre saker som tyder på att ”samhället blir alltmer feminiserat”
Läste du inte ens TS? Det var inte bara en utan två killar på hans jobb som inte kunde laga korvstroganoff och ÖB har blivit sedd på Pridefestivalen! Räknar man den där första anektdoten som två separata saker är han redan i hamn!

Allvarligt, att det inte är speciellt attraktivt att inte kunna laga en ordentlig måltid eller städa sin skitiga ungkarlslya och till råga på allt skylla dessa personliga misslyckanden på "feminiseringen av samhället" trodde jag var uppenbart. Stort förlåt till er grabbar som tyckte att det på något sätt var otydligt. Fast att klara av de här sakerna på egen hand men ändå sitta och grina om att "samhället blir allt mer feminiserat" på internet är bara ett litet steg upp från det.

Citat:
Vidare lösningen på kriminellt beteende överlag är inte högre straff och/ eller större avstånd mellan olika människor i ett samhälle i form av ex klass/ ras/ kön/ etnicitet etc

Utan att man jobbar på att samh'llen ska hänga ihop, människor ska så långt det är möjligt få¨liknande villkor i sina liv.

För sorry TS men det är faktiskt vad som all data/ vetenskap i saken visat sig vara bäst metod.
Jag antar att jag får ta tillvara på när jag är oense med dig för en gångs skull. Visst finns det samband mellan sociala klyftor och ökad kriminalitet, men det är tvetydigt om omfördelningspolitik kan ha någon omedelbar inverkan på brottsfrekvensen, och framför allt, även om det har det så är det extremt kostsamt jämfört med mer målinriktade åtgärder. Modern brottsprevention föredrar till större delen tillfällesstrukturteori framför teorier om sociala konflikter, även om de senare också har sin plats.

Detta ska förstås inte tolkas som att det finns skäl för de populistiska skallen om "hårdare straff", tvärtom är kriminologerna rörande överens om att detta är en dålig metod (även om jag kan tänka mig undantag i specifika fall). Dock skulle exempelvis ökade anslag till polisen, med det som följer detta i form av kortare utredningstider och större polisiär närvaro mycket väl kunna förväntas ha positiva effekter.
Citera
2019-03-01, 10:30
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Läste du inte ens TS? Det var inte bara en utan två killar på hans jobb som inte kunde laga korvstroganoff och ÖB har blivit sedd på Pridefestivalen!
Trevligt att se dig igen.
Du har ju ett skapligt huvud. Synd bara att det verkar finns en kortslutning nånstans som gör att det bara rinner åt ett håll.
Den här filmen borde bland annat du titta på. https://youtu.be/97FuO-hEhQo
De kommer fram till vad som raserar vårt samhälle med början akademin. (Där du kanske har ett finger med i spelet)
Nu vet jag ju att du har tålamod som lämnar en del att önska, men någon annan kanske kan se den och komma med en kort resumé åt dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in