Citat:
Ursprungligen postat av
Djupfrys
Humant? Vi har ju för fan skjutningar och gruppvåldtäkter på nästan daglig basis. Knarklangare som springer runt helt öppet. Ett resultat av att vi blivit "humanare". Släpphänt och mesigt är väl ord som jag tycker passar bättre.
Djupis, med ditt sätt att nu se tillvaron på, vad är skälet till att vi idag har unga män som springer runt och skjuter varandra i skallen, är det att dessa är "feminiserade" ? hmm?
Snarare att dessa är "maskuliniserade" eller hur? De beter sig exakt så som du m.fl sitter och hyllar som "maskulint" de tar för sig, och får de inte "ta för sig" så tar det för sig med våld.
Med "mitt" sätt att se det beror unga mäns beteende av denna sort att de är desperata, inte känner hopp, att de inte får plats i samhället och därför tar till våld. Lösningen är alltså att samhället tar tag i dessa killars liv och ger dem andra valmöjligheter och en plats i livet/ samhället. Eller med ett annat modernt ord: att de integreras i samhället.
Med "mitt" sätt att se det har nästan alla tidigare samhällen, där vi haft en trad. maskulint sätt att tänka, att folk ska "slå sig fram" konkurrera om varenda smula, inte ges ett skit utan tvingas kämpa om allt, gett dessa resultat främst hos unga män i form av flykt i droger, våld, kriminalitet etc, därför att män då säker efter andra sätt att erhålla social status = pengar, eller trygghet, ingå i ett gäng ex.
Om vi nu ska kalla ett välfärdssamhälle som "feminiserat" (är ditt ordval, inte mitt) så är detta betydligt mer intelligent sätt att motarbeta denna typ av beteende än någonsin något "maskulina" lösningar varit.
Fundera en stund på det.