Citat:
Ursprungligen postat av
knut_1
Så ni med Kompletts kreditkort är genomgående nöjda, alltså?
Måste också fixa ett nytt kreditkort i dagarna. Hittills har jag haft Coops MedMera ÄnnuMer eller vad det heter med bonus, gratis uttag utomlands och möjlighet att ha likvid innestående, men det är ju sjangserat nu. Bestämt mig för att ha ett kort att använda i Sverige och ett när jag är utomlands. Just nu är det kortet i Sverige som behöver fixas; står mellan Komplett, Shell och Ikano. Jag vill att kortet ska vara gratis samt ha bästa möjliga bonus.
Kompletts bonuspoäng har ju tak på 500p/mån och 2000p/år och därtill kan man endast använda poängen i deras butik (har aldrig ens tittat på, men antar det funkar köpa julklappar mm där?)
Shell ger 0,5% kontant som jag förstått det samt mer om man tankar på deras mackar.
Ikano ger rejäl rabatt på en sorts butiker per månad. Förresten, någon som vet hur man kan ta reda på om en viss butik är med i listan på månadens rabatterade?
Norwegian övervägde jag, men vad kommer hända med poängen om nu Norwegian på något vis försvinner? Gamla SAS-poäng blev väl helt plötsligt mindre värda för ett tag sedan om man nu ska dra någon parallell.
Idéer? Råd?
Edit: Kollade precis på Kompletts webshop efter hårfön till mig och massagearm till tjejen; en stackars hårfön till ockerpris och ingenting för ryggmassage. Verkar gå bort?
Se inläggen ovan angående kompletts kort. Poängen kan användas till att minska fakturan, dvs är det rena pengar man får tillbaka. Helt klart det bästa kortet att använda i Sverige just nu.
Själv kör jag Curve och Revolut utomlands. Anledningen till att jag använder båda är att de bara har en limit på 2000 kr/mån i gratis FX-växling vid uttag. Båda korten är gratis om du blir inbjuden och det tas ingen kreditupplysning, så ser ingen anledning att inte skaffa korten.