Citat:
Ursprungligen postat av
Yemina
Jag blir ju inte längre förvånad egentligen, men jag måste ändå ställa frågan.
Ni män som tycker att våldtäkt inte är "så farligt egentligen".
Resonerar ni på samma vis om;
A) Er 14-åriga dotter kommer hem gråtande och skadad och berättar att hon har blivit våldtagen
B)Ni blir överfallen av en man betydligt större än er som våldtar er analt tills ni spricker och blöder.
Först vill jag beklaga att du blivit utsatt för en våldtäkt.
Kan inte relatera till någon av dina alternativ, så jag kan inte svara på dessa. Men kan ändå försöka svara på frågan varför vissa män tycker att det inte är "så farligt egentligen". Det speglar samhällets syn på våldtäkt helt enkelt. Utvecklar mer nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Du har kanske inte deltagit i diskussioner där man tycker att kvinnor förtjänar att bli våldtagna. Och att de vill det! För att de läser snuskböcker.
Det är inte värre än att ramla från ett träd och bryta ett litet ben på kroppen. Kvinnor är ändå designade att penetreras så vad gör det att främmande män på gatan penetrerar lite här och där?
Det värst är iallafall att kvinnor blir kränkta över detta. Obegripligt. Det är bara att glömma och gå vidare. Bagateller.
Precis så. Att bli våldtagen är numera en bagatell, i det nya feministiska Sverige.
Feminismen har länge kämpat för att urvattna begreppet våldtäkt, dom vill till och med neutralisera ordet. Det här är inte männen på Flashbacks fel.
På Flashback kommer våldtäktsmän sällan lindrigt undan, utan blir ofta uthängda så gott det går.
Ute i det feministiska svenska samhället, är det dock något helt annat.
Om jag sågar ner grannens förbannade äppelträd, i affekt efter att ramlat ner från det och brutit benet, riskerar jag upp till ett års fängelse för egenmäktigt förfarande.
Om jag istället våldtar hans 13-åriga dotter, döms jag till 150 timmars samhällstjänst.
https://petterssonsblogg.se/2018/07/03/17-arig-somalier-valdtog-ung-flicka-pa-kupolen-toalett/
En bagatell med andra ord.
Och det är tydligen så feministerna i samhället vill att vi ska se på våldtäkt, som en bagatell. Förövaren får en dask på fingrarna, lite samhällstjänst, och sedan är det glömt. Gå vidare, inget att se. Inget att bry sig i.
Offret då? Vadå? Våldtäktsmannen blev ju tvingad till att jobba, fatta vilken trauma för han. Han har ju fått sitt straff nu, gå vidare!
Om vissa kvinnor förtjänar att våldtas kan ju diskuteras, men vissa kvinnor har jobbat hårt för att få en så slapp syn som vi har på våldtäkter i dagens Sverige.