2019-03-01, 07:03
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Jag blir ju inte längre förvånad egentligen, men jag måste ändå ställa frågan.

Ni män som tycker att våldtäkt inte är "så farligt egentligen".

Resonerar ni på samma vis om;
A) Er 14-åriga dotter kommer hem gråtande och skadad och berättar att hon har blivit våldtagen

B)Ni blir överfallen av en man betydligt större än er som våldtar er analt tills ni spricker och blöder.
Jag blir förvånad!
Vem har sagt detta egentligen?
Eller ska vi börja i den andra änden:
Vad konstituerar en våldtäkt?
Det är viktigt att bestämma vad det är innan vi kan bedöma om det är "så illa" eller inte.
Är en falskanmälan lika illa?
Är "min pojkvän kom på mig, så jag kallar helgens ons för våldtäkt" lika illa?
Citera
2019-03-01, 07:29
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Jag syftar på de män i denna forumsdel som menar just att våldtäkt inte är så farligt och att brutna ben är värre. Samt att majoriteten av kvinnor i hemlighet fantiserar om att bli våldtagna.

Ja det är ett fruktansvärt konstig tänk och resonemang det fanns nån tråd som hette typ kvinnor tycker om att bli våldtagna, där hade du en bra många konstig varianter på trasig män. Kommer inte ihåg namnet exakt på tråden.
Citera
2019-03-01, 07:36
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Jag blir förvånad!
Vem har sagt detta egentligen?
Eller ska vi börja i den andra änden:
Vad konstituerar en våldtäkt?
Det är viktigt att bestämma vad det är innan vi kan bedöma om det är "så illa" eller inte.
Är en falskanmälan lika illa?
Är "min pojkvän kom på mig, så jag kallar helgens ons för våldtäkt" lika illa?
Jag hänvisar till lagens definition av våldtäkt. Falskanmälningar är inte topic och det existerar redan såna trådar.

Tja, pansarvecket among others

rättelse, det var du:
" stället för att förstå vad som egentligen händer vid de flesta våldtäkter.
Man går inte sönder för resten av livet.
Inte mer än om du ramlar ner från ett äppelträd och bryter ett ben i armen.
Visst, det är gips i några veckor, men det går för det mesta över. Kvinnor är designade att penetreras.
Den stora skillnaden är att de penetrerats mot sin vilja. Och nu är de kränkta.
Det är inte ett livslångt trauma. Att få snippan stulen vore ett livslångt trauma. "

Senast redigerad av Yemina 2019-03-01 kl. 07:47.
Citera
2019-03-01, 07:40
Medlem
Citat:
Hittills är det knappt någon som svarat på min frågeställning....
Dessa män kanske inte är i tråden?
Citera
2019-03-01, 07:40
Medlem
Neroxxs avatar
Jag vet att detta är fb och vissa användare kan vara extrema men har jag missat något? Det är inte ofta mam läser att våldtäkt inte är något farligt? Vad bygger du detta påstående på? Jag är allvarligt nyfiken.
Citera
2019-03-01, 07:48
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Jag vet att detta är fb och vissa användare kan vara extrema men har jag missat något? Det är inte ofta mam läser att våldtäkt inte är något farligt? Vad bygger du detta påstående på? Jag är allvarligt nyfiken.

enligt flickfotograf är ju kvinnor gjorda för att penetreras så det är ju inte så farligt, det ansåg de gamla grekerna om unga pojkar också.

" stället för att förstå vad som egentligen händer vid de flesta våldtäkter.
Man går inte sönder för resten av livet.
Inte mer än om du ramlar ner från ett äppelträd och bryter ett ben i armen.
Visst, det är gips i några veckor, men det går för det mesta över. Kvinnor är designade att penetreras.
Den stora skillnaden är att de penetrerats mot sin vilja. Och nu är de kränkta.
Det är inte ett livslångt trauma. Att få snippan stulen vore ett livslångt trauma. "

2019-03-01, 07:59
Medlem
Neroxxs avatar
Peneteration kan dock ske utan våldtäkt, människan är biologiskt skapt för att kunna reproducera. Med dagens teknik så behövs peneteration inte om man så behagar, dock lär de flesta människor (såväl kvinnor som män) föredra penetration vid sex (notera inte våldtäkt).

Man ska inte bygga sina tankar på vad random användare skriver, det är väl klart som korvspad att våldtäkt inte är något bra. Hur offren hanterar situationen efter är nog väldigt olika och beror troligen på vad och hur man tar till hjälpen som ges. Vissa kan distansera sig från förhållanden efter en våldtäkt, sex kan även vara ett problem. Hitta tillbaka tilliten och att inte få flashbacks till händelsen, det kan säkert sitta kvar hos en hel del en lång period. Det är som med många saker i livet, vissa hanterar svåra perioder olika.

Edit: Oh, såg nu att tråden låg i feminism. Då kanske inte mitt inlägg är så relevant. Men ha en fortsatt trevlig diskussion.
Citera
2019-03-01, 08:05
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Peneteration kan dock ske utan våldtäkt, människan är biologiskt skapt för att kunna reproducera. Med dagens teknik så behövs peneteration inte om man så behagar, dock lär de flesta människor (såväl kvinnor som män) föredra penetration vid sex (notera inte våldtäkt).

Man ska inte bygga sina tankar på vad random användare skriver, det är väl klart som korvspad att våldtäkt inte är något bra. Hur offren hanterar situationen efter är nog väldigt olika och beror troligen på vad och hur man tar till hjälpen som ges. Vissa kan distansera sig från förhållanden efter en våldtäkt, sex kan även vara ett problem. Hitta tillbaka tilliten och att inte få flashbacks till händelsen, det kan säkert sitta kvar hos en hel del en lång period. Det är som med många saker i livet, vissa hanterar svåra perioder olika.

Edit: Oh, såg nu att tråden låg i feminism. Då kanske inte mitt inlägg är så relevant. Men ha en fortsatt trevlig diskussion.

Eh, ja, och din poäng är? samtyckande sex brukar innehålla penetration men nu är det inte vad som diskuteras.
Citera
2019-03-01, 08:07
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Eh, ja, och din poäng är? samtyckande sex brukar innehålla penetration men nu är det inte vad som diskuteras.

Jag ber om ursäkt, om du läser min edit så förstår du att jag missuppfattade ämnet ifråga.
Citera
2019-03-01, 08:46
Medlem
Inkommers avatar
Jag har blivit våldtagen och det var inte så farligt. Jag orkade inte göra motstånd så jag sprutade ganska snabbt, sen drog hon.
Citera
2019-03-01, 09:03
Medlem
Dessa fåtal män måste ju ändå ses som några som arbetar för jämställdet.

Riktig manshatar trådstart det här.

TS helt irrelevant, det ju helt befängt då våldtäkt på män är ett allmänt skämt och rent utav ett nöje (särskilt bland kvinnor och feminister). Så snälla sluta projicera manshat på män.

Om TS har denna uppfattning om mäns attityd till våldtäkt, så är det ju för det första tragiskt (sök hjälp, det finns medicin).

Men visst, TS har en poäng, varför slutar vissa män att bry sig om våldtäkt på kvinnor kan man ju undra sig? Detta ses ju inte som en dödssynd längre.

Ja, det finns två svar:

1) Jämställdhet
2) Feminismens normalisering av begreppet våldtäkt
Senast redigerad av Dolche 2019-03-01 kl. 09:07.
Citera
2019-03-01, 09:07
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Dessa fåtal män måste ju ändå ses som några som arbetar för jämställdet.

Riktig manshatar trådstart det här.

TS helt irrelevant är det ju helt befängt då våldtäkt på män är ett allmänt skämt och rent utav ett nöje (särskilt bland kvinnor och feminister). Så snälla sluta projicera manshat på män.

Om TS har denna uppfattning om mäns attityd till våldtäkt, så är det ju för det första tragiskt (sök hjälp, det finns medicin).

Men visst, TS har en poäng, varför slutar vissa män att bry sig om våldtäkt på kvinnor kan man ju undra sig? Detta ses ju inte som en dödssynd längre.

Ja, det finns två svar:

1) Jämställdhet
2) Feminismens normalisering av begreppet våldtäkt

HUR är detta en manshatartråd? Och vilken attityd har JAG till våldtäkt menar du? Tråden bygger på att vissa män har uttryckt att våldtäkt inte är så farligt, inte värre än ett benbrott.

INGENSTANS försvarar jag våldtäkt på män, Jävla halmdocka. Var god sätt inte ord i min mun.

Vidare påstår jag INGENSTANS att det är samtliga män som sitter på dessa åsikter, men man ser det man vill se.
HUR normaliserar feminister våldtäkt menar du??????? Det är inte jag som påstår att citat "våldtäkt är inte så farligt eftersom kvinnor är gjorda för att penetreras"
Senast redigerad av Yemina 2019-03-01 kl. 09:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in