2019-02-26, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seismologen
Cykelmannen var väl alltid ganska obehaglig och efter att människorna förstod vad han gjorde mot Eva så fick han väl inte bättre rykte.

Nu är det få förutom Mr P:s kompisar som tror att cykelmannen är skyldig. Varför skulle han komma med full fart på Limstagatan och svänga ned mot Bruket? Han hade ingen aning om att Eva var ute och gick då.
Citera
2019-02-26, 22:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av solento
Nu är det få förutom Mr P:s kompisar som tror att cykelmannen är skyldig. Varför skulle han komma med full fart på Limstagatan och svänga ned mot Bruket? Han hade ingen aning om att Eva var ute och gick då.

Det var inte ens cykelmannen som cyklade den kvällen, när ska du fatta.
Citera
2019-02-27, 17:32
Medlem
Citat:
Så är det. Jag fick detta från en person som varit i Kramfors nyligen:

"Han ser väldigt snuskig ut nu."

Det besynnerliga är att de skribenter som tidigare var flitiga skrivare och kom från Kramfors, helt och hållet lyser med sin frånvaro. Man undrar vad som egentligen pågår där, i synnerhet om ryktet att P uppträder "konstigt" är sant? Det är svårt att bilda sig någon direkt uppfattning när man inte vet omfattningen av det hela, och på vilket sätt det "konstiga" yttrar sig?
Det är synd att tråden har stannat av, för det finns ännu många obesvarade frågor. Man får sannerligen hoppas att fallet granskas på nytt i något sammanhang - det får inte glömmas bort.
Citera
2019-02-28, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det var inte ens cykelmannen som cyklade den kvällen, när ska du fatta.
Det har jag fattat för länge sedan. Det jag menade var att om det var cykelmannen, varför skulle han cykla den vägen vid det tillfället?
Citera
2019-02-28, 10:00
Avslutad
Citat:
Det har jag fattat för länge sedan. Det jag menade var att om det var cykelmannen, varför skulle han cykla den vägen vid det tillfället?

Cykeln är väl dessutom bara ett rykte ?
Den har väl ännu inte hittats, förutom Evas egna cykel som skulle kunna vara den mördaren använde och sedan ställde tillbaka hos Eva. Om det inte var Ps cykel, Mr P var väl van cykelman själv då han var brevbärare och kunde antagligen alla gator och vägar utantill.
Citera
2019-02-28, 12:10
Medlem
Citat:
Den har väl ännu inte hittats, förutom Evas egna cykel som skulle kunna vara den mördaren använde och sedan ställde tillbaka hos Eva. Om det inte var Ps cykel, Mr P var väl van cykelman själv då han var brevbärare och kunde antagligen alla gator och vägar utantill.

Vad menar du med att cykeln är ett rykte?
Citera
2019-02-28, 21:24
Medlem
Majsargotts avatar
Den sk "cykelmannen" gick väl ut i TV?

Edit: Skrev för snabbt. Den misstänkte "cykelmannen" gav en intervju i något program där han sade att han inte hade med mordet att göra?
Senast redigerad av Majsargott 2019-02-28 kl. 21:29.
Citera
2019-03-01, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Den sk "cykelmannen" gick väl ut i TV?

Edit: Skrev för snabbt. Den misstänkte "cykelmannen" gav en intervju i något program där han sade att han inte hade med mordet att göra?

Det finns en person som vill att "cykelmannen" ska vara mördaren. Det är den personen som beter sig märkligt nu.
Citera
2019-03-01, 18:24
Medlem
Citat:

Vad dillar du om? Vittnen såg en röd/orange damcykel vid olika tidpunkter som låg vid dikeskanten inte långt från fyndplatsen av kroppen.
Den cykel vilken mördaren eventuellt skulle kunna ha använt tillhörde modern, inte Eva.
Citera
2019-03-01, 23:43
Medlem
Majsargotts avatar
Ja de sade ju detta i Svenska fall för FBI.
Hoppas verkligen att tråden kommer att hållas levande ett tag till ( även fast det är Eva som skulle varit i livet)

Jag hörde talas om detta mord första gången jag var i Kramfors för snart 4 årsedan. Åker dit en gång/året.
Citera
2019-03-03, 19:58
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Jag har följt den här tråden sedan start, och här kommer min reflektion över vem jag tror är mördaren.

2016-10-28, 01:28
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
En person galen av svartsjuka mördar så som Eva blev mördad...

2017-12-19, 06:55
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Det går nog inte att helt utesluta att det kan röra sig om en impulshandling ändå. Ingen vet hur stämningen var den sista dryga timmen i lägenheten förutom P och BÅ.
Eftersom att dom sägs ha haft ett kärleksförhållande vid tiden runt mordet blir deras vittnesmål mer osäkra. Beskrivningen av Eva är att hon var en person som sade vad hon tyckte, och var inte rädd för att ta konflikter. Det kan mycket väl ha uppstått dålig stämning eller någon form av bråk.
Det man kan undra över är om polisen överhuvudtaget fick kännedom om att det fanns ett förhållande mellan P och BÅ.

2019-02-13, 00:49
Citat:
Ursprungligen postat av seismologen
Ska vi vara petnoga är väl mördarna närapå alltid de sista som ser offret sist i livet...

2019-02-13, 11:29
Citat:
Ja och det är ju väldigt lätt att säga att vi släppte av henne där men hon klarade inte av den korta biten hem för någon stod och väntade i spöregnet, jo tjena mittbena. Klart B och P vet exakt vad som hände, B lär ha sett hela skiten men blivit totalt chockad och flydde sedan staden.

Det är BERIT som har mördat EVA, och PAJ håller henne bakom ryggen.

PAJ ”städar” däremot upp mordplatsen efter BERITS galenskap.

Är det någon som håller med mig?
Citera
2019-03-03, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Jag har följt den här tråden sedan start, och här kommer min reflektion över vem jag tror är mördaren.

2016-10-28, 01:28

2017-12-19, 06:55

2019-02-13, 00:49

2019-02-13, 11:29

Det är BERIT som har mördat EVA, och PAJ håller henne bakom ryggen.

PAJ ”städar” däremot upp mordplatsen efter BERITS galenskap.

Är det någon som håller med mig?

Har också haft den tanken att det varit något triangeldrama mellan Eva, mr P och B. Dock var inte Eva kär i mr P men B var kär i mr P men mr P hade bara känslor för Eva och utnyttjade bara B som sexpartner. Han försökte säkerligen få Eva att stanna i Kramfors.

Tror också möjligheten finns att det var B som mördade Eva, därför kunde hon inte heller bo kvar i stan för hennes samvete jagade henne varje dag.

Kan också vara så att hon kom på mr P och Eva och därför dödade hon Eva i ren svartsjuka, därav dom 11 aggressiva knivhuggen, hon klädde även av Eva för att det skulle se ut som ett sexmord.

Hon var även tvungen att ta Laban för hon kunde inte se Laban med mr P så hon tog båda. Hunden skulle troligen även vara aggressiv mot B i framtiden annars ser jag ingen anledning till att mördaren även tog hunden, dom var bekanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in