2019-02-04, 18:19
Medlem
Gavins-Friends avatar
Har slutat helt med (olagliga) droger. Men känner lite inför DMT som med fallskärmshopp från flygplan. Skulle vara coolt att testa men lär aldrig våga.

Undrar lite. När jag tog droger var det mest ladd och ibland tjack. Min favorit är dock ecstasy, men även det är jag lite rädd för. Har provat ren MDMA och det tyckte jag inte om. Anledningen till det är för att jag inte tycker om att förlora kontrollen.

Det gör man lite på E och Cannabis med hög halt THC, iaf. jag som får paranoia (använder dock laglig cannabis i medicinskt syfte samt lite egen forskning)

Men ren MDMA kändes mer läskigt för kändes som jag inte hade någon kontroll. Är det liknande med DMT? Att man kan "vakna upp" och vara vettskrämd att man förlorade kontrollen?

Förstår att det är olika för alla och har polare som helst vill ha droger som gör att man tappar kontrollen, men jag är tvärtom. Även börjat dricka mindre alkohol pga detta.

Lär inte testa DMT inom en snar framtid, förmodligen aldrig men skulle vara intressant att veta
Citera
2019-02-12, 22:47
Medlem
Har 32mg DMT hemma, aldrig provat DMT, vad tror ni om att ta en lapp LSD innan och kolla youtube klipp om DMT samt lyssna på lite tripp musik för att bli mer taggad å sedan försöka röka DMT?
Citera
2019-02-12, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillamorsan83
Har 32mg DMT hemma, aldrig provat DMT, vad tror ni om att ta en lapp LSD innan och kolla youtube klipp om DMT samt lyssna på lite tripp musik för att bli mer taggad å sedan försöka röka DMT?
Skulle avråda från att comboa med lsd om du inte prövat innan.
Citera
2019-02-13, 12:16
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Har slutat helt med (olagliga) droger. Men känner lite inför DMT som med fallskärmshopp från flygplan. Skulle vara coolt att testa men lär aldrig våga.

Undrar lite. När jag tog droger var det mest ladd och ibland tjack. Min favorit är dock ecstasy, men även det är jag lite rädd för. Har provat ren MDMA och det tyckte jag inte om. Anledningen till det är för att jag inte tycker om att förlora kontrollen.

Det gör man lite på E och Cannabis med hög halt THC, iaf. jag som får paranoia (använder dock laglig cannabis i medicinskt syfte samt lite egen forskning)

Men ren MDMA kändes mer läskigt för kändes som jag inte hade någon kontroll. Är det liknande med DMT? Att man kan "vakna upp" och vara vettskrämd att man förlorade kontrollen?

Förstår att det är olika för alla och har polare som helst vill ha droger som gör att man tappar kontrollen, men jag är tvärtom. Även börjat dricka mindre alkohol pga detta.

Lär inte testa DMT inom en snar framtid, förmodligen aldrig men skulle vara intressant att veta

Beror lite på hur mycket DMT man tänker ta, bryter man igenom rejält är tappad kontroll given. Men du har alltså ingen erfarenhet av andra hallucinogena droger?

Din fråga är inget ja eller nej utan beror på mycket, att du skulle vakna upp vettskrämd tror jag inte, när man trippar hårt så är det först & främst i början då egot börjar ge vika som det kan uppfattas läskigt & att man tappar kontrollen är inte alltid roligt, men under trippens gång kan vad som helst hända det kan man bara svara på efter man provat. Efteråt känner dom flesta en lättnad el en känsla av att man är ’på nytt född’.

Testa inte om du inte har en enorm längtan. Jag brukar personligen rekommendera att man testat ex svamp ett par gånger & se vad man tycker om det innan så man får en liiiten (väldigt liten men ändå i rätt riktning) hint om vad DMT kan göra med en & ta en till för platser.

DMT är inte till för dom som inte vågar släppa kontrollen av egot.
Citera
2019-02-18, 22:52
Medlem
Beställt DMT fribas men vad jag förstår skall det vara svårt att röka, är inte intresserad av att blanda med cannabis eller tobak. Skall även vara svårt att vapa men har hittat denna guide om hur man kan bygga en bra vape. Någon som vet vart i Sverige man kan få tag i delarna och va de heter på svenska?

https://www.dmt-nexus.me/forum/default.aspx?g=posts&t=12092
Citera
2019-02-19, 02:44
Medlem
NioLivs avatar
Egoloss på DMT verkar va ett faktum, jag tror att för mig att röka mig dit skulle va anningen för snabb upcome.
Men det pratas ju inte så mycket om ayhuasca det skulle nog för mig va en skönare uppgång till Egoloss.

Ni som gjort båda vad föredrar ni? Snabba vägen eller den lite långsammare invaggande metoden.

Mvh
Senast redigerad av NioLiv 2019-02-19 kl. 02:56.
Citera
2019-02-19, 05:56
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benis
Beställt DMT fribas men vad jag förstår skall det vara svårt att röka, är inte intresserad av att blanda med cannabis eller tobak.

Det ska du absolut inte göra, för det är istortsett omöjligt. För att blanda med tobak eller cannabis behöver du changa.

Citat:
Ursprungligen postat av benis
Skall även vara svårt att vapa

Nej. Det är så man gör Mycket effektivare än det du länkade.

Sök på "Basil Bush Smoke Bubble" och se om du hittar nåt liknande i nån butik där du bor, annars smoketower. Och en stormtändare. Annars kommer det ta en evighet innan det börjar förångas.

Om du vill bygga en egen: http://knarkkorven.magiskamolekyler.org/bongoland/lampan.html (se då till att ha glas som inte spricker av höga temperaturer)

Men läs på ordentligt, skynda inte. Det kan bli ett av ditt livs största upplevelser. På ett bra sätt om du gör det rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av dum
Skulle avråda från att comboa med lsd om du inte prövat innan.

Samma råd här. Men min första gång var på fyra lappar bra lsd. Bästa jag gjort i hela mitt liv. Livsförändrande. Men det gjorde att dmt-reaktionen blev fördröjd. Jag trodde att ingenting skulle hända. Och vips, "dong" som en kyrkklocka och sen var jag i hyperspace.

Det tog några månader bara att smälta en del av det jag var med om där.

Ett annat bra råd, ha nån där som tittar till en. Man vill gärna ha någon att prata med efteråt.
Citera
2019-02-20, 22:04
Medlem
Magnituds avatar
Vad ser blinda på dmt detta undrar jag, vad händer när en siames får för sig att röka dmt utan tvillingens vetskap

Måste få reda på detta inom min livstid
Citera
2019-02-22, 03:23
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Vad ser blinda på dmt detta undrar jag, vad händer när en siames får för sig att röka dmt utan tvillingens vetskap

Måste få reda på detta inom min livstid
Jävlar
Citera
2019-02-28, 20:35
Medlem
Neolitikums avatar
Jag har ett G.
Hur cutta det så att jag får en nybörjardos?
Citera
2019-03-01, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Vad ser blinda på dmt detta undrar jag.

Kul för blinda att deras tredje öga fungerar

https://www.ted.com/talks/oliver_sacks_what_hallucination_reveals_about_our_ minds

Helt blind kille från födelsen.
https://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Number/20994748/fpart/all/vc/1
Citat:
as soon as he let out the last hit his eyes opened, not just open they SHOT WIDE open, he leaned onto his knees out of the chair, how he could even move i not sure, but he started sobbing, he cried for about 7 minutes...

As suspected he cannot say anything but one word about the experience, ALL he can say, with sobbing tears, is "so beautiful, so beatuiful, i cant....i dont....its just so beautiful"

Blind Friend Smokes DMT (Killen är inte helt blind men nästan)
https://www.reddit.com/r/Drugs/comments/3vd5kz/blind_friend_smokes_dmt/

Citat:
Once he began to talk normal we asked the question everyone wants to know...

"So.... could you see?" "I could do more than just see, I could talk out of my eyes" Holy shit... Well tell us about it.

His Story (I'll tell it in first person like I am Lukas, I think it will flow better) When I leaned back in the chair I just kept falling and eventually landed in this super bright room. I could look around and "colors and shapes were extremely crispy." I felt like I was floating and started moving towards "really colorful green." (remember he is blind, but he can still faintly see colors and shades. The doctor has described it as a super light water color painting with a huge brush EDIT That's how the doctor described his blindness because it has to do with his actual eyes, not his brain; however, Lukas has a very severe case so he most likely sees only in shades of grey and possibly tanish/orange from what he has told us and what doctors believe.)

"Wow, so did the colors look better?" we asked...

Yes they were beautiful, I think it is what colors actually look like to you guys. I got pushed into the green and people were running around me, and after a while one of them ran up to me. It looked like a really "spaghetti like person", but it was staring me right in the eyes and I was staring it right back in the eyes. (usually Lukas looks towards the ground/torso or off to the sides when someone is talking to him, so this was different) "I didn't even need to talk, we just looked at each other and knew exactly what the other was thinking" (maybe he could still read emotions of a person's face?) We had an extremely long conversation about my life and how it was different than most other people, but I am who I am for a reason.
Senast redigerad av Firmi 2019-03-01 kl. 00:31.
Citera
2019-03-01, 18:53
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Jag har ett G.
Hur cutta det så att jag får en nybörjardos?
Använd pincett hehe det är så små mängder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in