Citat:
Ursprungligen postat av
Darrar
Kanske är hon i klimakteriet och då förbränner man väl ännu mindre pga hormoner. Är det inte därför många kvinnor går upp i vikt i klimakteriet. Hon måste träna lite mer och äta mindre och äta rätt. Om hon inte äter på hela dagen så gör hon fel. Tallriksmodellen och fasta matrutiner 3 gånger om dagen.
Just därför är det bra att hålla koll på det man stoppar i sig. När kroppens förbränning blir mindre effektiv, så får man kompensera med att röra sig mer. Annars får man helt enkelt minska på portionerna och låta bli chokladkakorna, fikabrödet, semlorna och annat som många feta personer inte räknar in som "mat"...!
I Annas fall så har hennes abnorma fetma, i perioder, troligen berott på något annat än enbart ett normalt intag av föda.
Som jag ser det, så behöver hon ha en terapeut som kan gå lite mer på djupet av vad hennes matmissbruk bottnar i. Inte bara det, utan hennes ilskna försvar av sin person i media, lika ilsket som en huggande kobra i vissa fall.
Hennes täckmantel är lika tjock som Berlinmuren en gång var.
Den dagen, när Anna verkligen ser varför hon ljuger, stjäl och hatar allt och alla, den dagen när hon inser att hon behöver vård...den dagen ska du få en riktig kram av mig, Anna.
Välj när du vill bli "äkta"...det ser jag fram emot!