2019-02-27, 20:03
Medlem
Scrip7s avatar
Kepa petad inför dagens match mot Tottenham.
Citera
2019-02-27, 20:07
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perra83
Vem tycker ni är Premier Leagues bästa spelare?
Vem som helst av De Gea, Pogba, Hazard, Van Dijk, Aguero. Någon av dem och jag hade inte blivit besviken.

Dock svider det att inte ta med Kanté, men i hans nuvarande position så är det tyvärr omöjligt. Skicka ner honom på dm och jag väljer honom alla dagar i veckan.
Citera
2019-02-27, 23:08
Medlem
Scrip7s avatar
Uniteds seger idag mot Crystal Palace innebär att man för första gången i klubbens historia har vunnit 8 raka bortamatcher.
Citera
2019-02-28, 02:52
Avslutad
Jag förstår inte hatet från alla fans mot Liverpool, för mig får de gärna vinna ligan. Jag hejar på dem denna säsong. När Liverpool vinner ligan ska jag läsa runt på de andra topplagens fansidor!
Citera
2019-02-28, 06:19
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag förstår inte hatet från alla fans mot Liverpool, för mig får de gärna vinna ligan. Jag hejar på dem denna säsong. När Liverpool vinner ligan ska jag läsa runt på de andra topplagens fansidor!

Samma här. Det jag läser är att man tycker Liverpools fans är outhärdliga, men det är ju snarare alla andra fans som tjatar och lipar.
Citera
2019-02-28, 06:58
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Kepa har redan bötfällts för "missförståndet". Dubbelplusbra dubbeltänk i Chelsea just nu.

”Missförstånd”. Trovärdighet noll.

Jag förstår att Sarri petar Kepa, helt rätt. Men deras krishantering från i söndags imponerar inte.
Citera
2019-02-28, 07:46
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BacONbacOFF
Angående Brentford, så finns det en riktigt intressant artikel om dom.
Då de kör "Moneyball" fotboll.

Kan ha varit delad förut, men här kommer den igen.

https://bleacherreport.com/articles/2718752-brentfords-moneyball-way-to-beat-football-teams-with-huge-budgets

Tack för länken!

Mycket, mycket intressant!
Citera
2019-02-28, 08:34
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
”Missförstånd”. Trovärdighet noll.

Jag förstår att Sarri petar Kepa, helt rätt. Men deras krishantering från i söndags imponerar inte.
Missförståndet låg i att kepa trodde sarri inte trodde att han kunde spela vidare med kramp. Låter ganska trovärdigt. Eller tror du kepa såg skylten och tänkte den där jävla italienska gubben på bänken ska fan inte byta ut mig för att han tycker willy är en bättre straffmålvakt? Mest troligt ville sarri inte ta någon chans med en målvakt som känt av kramp. Framförallt inte när han har en så bra straffmålvakt på bänken med city historia, så han sket nog i vad kepa själv kände fysiskt och ville byta ändå. Sen att kepa agerade fel är ju självklart. Han borde någonstans kommit till insikten, inte minst när tränaren gapade och skrek att åtminstone gå ut vid sidlinjen och ta det ansikte mot ansikte. Hur skulle chelsea hanterat det då tycker du? Sälja honom skrev du tidigare. Tycker du liverpool skulle sälja suarez när han uttryckte sig rasistiskt mot evra? Eller är det mer ok om en spelare uttrycker sig rasistiskt än att göra det kepa gjorde?
Citera
2019-02-28, 08:43
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Uniteds seger idag mot Crystal Palace innebär att man för första gången i klubbens historia har vunnit 8 raka bortamatcher.
Imponerande seger. Lutade åt att tro lite på palace igår med skadorna. Men bara och lyfta på hatten för oles hantering av läget. Tänkte på det inför matchen igår när jag hörde ole på presskonferensen. Var mycket negativt om skadorna och att smekmånaden är över men han satt där med sitt leende och var väldigt positiv. Lyfte fram akademi spelarna som alternativ nu när man hade skador. Lyfte fram både lukaku och sanchez att dem visat bättre form och visat sig bra på träningarna. Jämför detta med viruset som var i laget tidigare. Var någon match den här säsongen när united hade typ hela backlinjen, iallafall mittbackarna skadade. Bara massa gnäll då. Buhu jag har inte dem här spelarna. Jag önskar att jag hade vidic/ferdinand men det har jag inte. Jag fick inte den och den i sommar. Inget snack om akademi spelare som kan få chansen och visar sig på träningarna. Inget snack om att lyfta och ge självförtroende och stöd dem spelarna han faktiskt hade tillgängliga.

Även chelsea såg stabila ut igår. Tror inte spurs hade ett skott på mål. Lägg därtill hur lite city skapade i söndags. På planen ser det iallafall ut som att spelarna står bakom managern. Tottenham känns som att dem håller på och rasar lite nu. Oerhört viktigt att inte förlora mot arsenal i helgen. Kane såg frustrerad ut igår och hade några gruff med chelsea spelare. Är man inte van att se honom så. Lägg därtill poch uppförande efter matchen på burnley så kan man lätt få känslan att mentala pressen tar på spurs spelarna.

Från igår kan vi väl också konstatera att fullham spelar championship nästa säsong? Om vi nu inte redan fastställt det sen innan. Två lag gör upp om titeln till mållinjen. 4 lag gör upp om 2 CL platser till mållinjen. Och 5-6 lag gör upp om en sista PL plats till mållinjen. Sen kan man kanske dra in en best of the rest kamp, hur mycket den nu betyder mellan 3-4 lag så är det en härligt avslutning på premier league säsongen. Betydligt roligare än det var förra.
Citera
2019-02-28, 10:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Missförståndet låg i att kepa trodde sarri inte trodde att han kunde spela vidare med kramp. Låter ganska trovärdigt. Eller tror du kepa såg skylten och tänkte den där jävla italienska gubben på bänken ska fan inte byta ut mig för att han tycker willy är en bättre straffmålvakt? Mest troligt ville sarri inte ta någon chans med en målvakt som känt av kramp. Framförallt inte när han har en så bra straffmålvakt på bänken med city historia, så han sket nog i vad kepa själv kände fysiskt och ville byta ändå. Sen att kepa agerade fel är ju självklart. Han borde någonstans kommit till insikten, inte minst när tränaren gapade och skrek att åtminstone gå ut vid sidlinjen och ta det ansikte mot ansikte. Hur skulle chelsea hanterat det då tycker du? Sälja honom skrev du tidigare. Tycker du liverpool skulle sälja suarez när han uttryckte sig rasistiskt mot evra? Eller är det mer ok om en spelare uttrycker sig rasistiskt än att göra det kepa gjorde?

Kepa kände sig kanske halvskadad alternativt ville han bara maska. När han insåg att han var på väg att bytas ut, kom egot in i bilden. Han ville bli straffhjälte, och hoppades han skulle kunna vinka till bänken att avblåsa bytet. Sarri däremot ville byta oavsett, inte riskera köra straffarna ifall Kepa nu var skadad och Willy är en erkänt duktig straffmålvakt. Kepa borde givetvis sprungit ut till Sarri och kommit överens, men ville inte eftersom han fattade att då var risken stor att han inte fick vara kvar. Så han körde sitt race, pissade på laget och tränaren.

Chelsea kunde sagt: Kepa gjorde ett misstag som inte kom och bytte. Nu är det upp till managern att hantera situationen, vi löser det internt. Färdigt. Att Chelsea försökte tona ner det som ett missförstånd, ingen stor sak - och sen petas Kepa till förmån för Willy, 37, som lägger av efter säsongen - trovärdighet noll. Som sagt, tycker Sarri gör rätt då Kepa demonstrerat så tydligt att han sätter jaget före laget, men krishanteringen är usel. Om det bara vore ett missförstånd är ju böter också helt absurt egentligen.

--------------------------

Gällande gårdagens omgång: Halvkluriga matcher för topplagen, som ändå tog sig förbi sina motståndare utan större problem.

Riktigt skönt med ett styrkebesked från Liverpool. 2+5 för backlinjen, helt otroligt (Trent 3 ass, Robertson 2 ass, van Dijk 2 mål). Origi i protokollet också. Oron före match visade sig vara obefogad.

Såg sista kvarten av City, vilket sömnpiller. City nöjda och Hammers oförmögna att hålla i bollen eller skapa något.

Trippiers självmål alltså. Spursy. Då kan vi räkna bort dem från titelstriden.
Citera
2019-02-28, 12:45
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Imponerande seger. Lutade åt att tro lite på palace igår med skadorna. Men bara och lyfta på hatten för oles hantering av läget. Tänkte på det inför matchen igår när jag hörde ole på presskonferensen. Var mycket negativt om skadorna och att smekmånaden är över men han satt där med sitt leende och var väldigt positiv. Lyfte fram akademi spelarna som alternativ nu när man hade skador. Lyfte fram både lukaku och sanchez att dem visat bättre form och visat sig bra på träningarna. Jämför detta med viruset som var i laget tidigare. Var någon match den här säsongen när united hade typ hela backlinjen, iallafall mittbackarna skadade. Bara massa gnäll då. Buhu jag har inte dem här spelarna. Jag önskar att jag hade vidic/ferdinand men det har jag inte. Jag fick inte den och den i sommar. Inget snack om akademi spelare som kan få chansen och visar sig på träningarna. Inget snack om att lyfta och ge självförtroende och stöd dem spelarna han faktiskt hade tillgängliga.

Även chelsea såg stabila ut igår. Tror inte spurs hade ett skott på mål. Lägg därtill hur lite city skapade i söndags. På planen ser det iallafall ut som att spelarna står bakom managern. Tottenham känns som att dem håller på och rasar lite nu. Oerhört viktigt att inte förlora mot arsenal i helgen. Kane såg frustrerad ut igår och hade några gruff med chelsea spelare. Är man inte van att se honom så. Lägg därtill poch uppförande efter matchen på burnley så kan man lätt få känslan att mentala pressen tar på spurs spelarna.

Från igår kan vi väl också konstatera att fullham spelar championship nästa säsong? Om vi nu inte redan fastställt det sen innan. Två lag gör upp om titeln till mållinjen. 4 lag gör upp om 2 CL platser till mållinjen. Och 5-6 lag gör upp om en sista PL plats till mållinjen. Sen kan man kanske dra in en best of the rest kamp, hur mycket den nu betyder mellan 3-4 lag så är det en härligt avslutning på premier league säsongen. Betydligt roligare än det var förra.
Ja mentaliteten i United är så oerhört förändrad jämfört med Mourinho. Åka till Crystal Palace med så skadedrabbat lag och ändå så är Ole uppåt och glad inför matchen och lyfter fram allt det positiva istället för allt det negativa. Det är underbart att se och oavsett hur säsongen slutar eller om han får förlängt. Så har han verkligen visat klubben och fansen vad som behövs. Just därför som jag inte vill ha in Pochettino som ny tränare.

Chelsea - Tottenham. 1 skott på mål totalt och 2 gjorda mål.
Citera
2019-02-28, 14:31
Medlem
Generalanderssons avatar
Detta är säkert en konstig fråga för många, men here we go.. Jag och en kollega som också är en Gooner hade en liten diskussion kring Arsenal och Emery. Jag är fortfarande tveksam till att Emery är rätt manager för Arsenal, medans han tycker att Emery är en perfekt manager för Arsenal och att han gör ett strålande jobb med klubben. Jag menar inte att Emery är ngn dålig coach, men han var inte den bästa som vi kunde ha valt som ersättare för Wenger, jag är tveksam om att Emery har vad som krävs för att leka med Pep och/eller Klopp. Jag tycker att Arsenal istället skulle ha gått för Thomas Tuchel, Luis Enrique eller Leonardo Jardim som ny manager i Arsenal. Så vad menar ni? tror ni att Emery kan ta Arsenal tillbaka till toppen både i PL och i Europa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in