2018-08-03, 13:15
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Engelska fotbollsäsongen smygstartar väl lite idag med the championship. Reading-derby. Blir nog och bänka sig framför den för att kyla ned fotbollsabstinensen lite. Dessutom är jag lite spänd på och se lampard som tränare. Råkar inte finnas någon derby supporter här inte ? Funderar lite på vilken prägel lampard har satt, eller vill sätta på laget. Vilken fotbollsfilosofi han har som tränare. Har alltid sett lamps som en av de smartaste mittfältarna när han spelade så han känns ju gjuten som tränare, lägg därtill en enorm erfarenhet från chelsea där han haft en rad stora tränare. Vem har inspirerat honom mest?

Citat:
Ursprungligen postat av Gooze234
Lite orolig som Spursare är man ändå, visst vi har inte förlorat någon spelare ännu men lite nytt hade man ju ändå hoppats på. Sen vill man ju inte heller ha någon Sissoko värvning precis innan deadline

Hade gärna sett en mittback in + anfallare. Kanske en central mitt också, Dembele är ju så satans skadebenägen och Wanyama gick ju skadad typ hela förra säsongen.

Tror annars på en jävligt bra säsong, det e fan dags å vinna något nu.
Tror spurs riskerar och krascha rejält den här säsongen. Levy snålar så in i helvete. Arenan som är problemet? Poch håller ansiktet utåt såklart men jag tror inte han är nöjd. Inte spelarna heller. Missad CL och det missnöjet kommer växa något enormt. Poch, eriksen, ali kommer nog se sig om. Kane stannar nog oavsett. Han verkar väldigt lojal mot klubben, men han är å andra sidan "one of our own" vilket dem andra inte är. Sen blir det svårt att ersätta dessa och ta sig upp igen. Nu drar jag rena domedagsprofetian för spurs här, men så jag tror iallafall. Får se om dem motbevisar mig. Har dem gjort förut.
Citera
2018-08-03, 20:45
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
G Jesus har signat nytt kontrakt med city fram till 2023. Får han vara frisk denna säsong kommer han smälla in mål
Citera
2018-08-04, 02:00
Medlem
Necrolusters avatar
Det är tränare som Mourinho som gör mig så jävla tacksam för Klopp. Där snackar vi passion och bra kontakt med spelarna. Om jag inte hatade Man U så mycket skulle jag lida med fansen.
Citera
2018-08-04, 16:56
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Intressant artikel i Guardian om hur Bielsa jobbar i Leeds. Det låter som om spelarna får slita:

Citat:
He has stressed the training ground is a place of work and the players are there to work all day. They are in at 9am and stay until seven or eight in the evening – quite a departure from the lunchtime finishes of old.

https://www.theguardian.com/football/2018/aug/04/leeds-united-marcelo-bielsa
Citera
2018-08-04, 17:51
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horbock.i.Fjugesta
Intressant artikel i Guardian om hur Bielsa jobbar i Leeds. Det låter som om spelarna får slita:

https://www.theguardian.com/football/2018/aug/04/leeds-united-marcelo-bielsa
Därför bielsa borde hålla sig till landslagsfotbollen. Håller inte över en hel säsong. Att han inte själv lär sig? Envis jävel. Jag menar vi har sett samma scenario flera år i rad nu med bielsa. Han kommer in i nytt lag. Laget springer och spelar fotboll som fan halva säsongen. Sen är dem slutkörda och kraschar. Nu har han dessutom hand om ett gäng jävla träben i engelska andradivisionen. Frågan är om han inte kört slut på laget redan innan säsongen ens börjat. Svaret får vi väl imorgon mot stoke. Två lag som ska bli spännande och följa. Såg att både joe allen och butland tydligen är kvar i stoke. Hade gått in i de flesta lag i mitten/botten i premier league enligt mig. Konstigt att inga PL lag har huggit där än.

På tal om el loco, alltså galning, så såg jag att joey barton av alla människor blivit tränare. I league 1. Alltså engelska tredjedivisionen. Som jag såg en kommentar från tidningsartikeln jag läste det i. "What could possibly go wrong?"
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2018-08-04 kl. 17:53.
Citera
2018-08-04, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Såg att både joe allen och butland tydligen är kvar i stoke. Hade gått in i de flesta lag i mitten/botten i premier league enligt mig. Konstigt att inga PL lag har huggit där än.

Knappast konstigt att inga hugger på Joe Allen när han förlängt med 4 år och sagt han vill ta sitt ansvar för nedflyttningen genom att spela upp Stoke igen.
Citera
2018-08-04, 18:41
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Engelska fotbollsäsongen smygstartar väl lite idag med the championship. Reading-derby. Blir nog och bänka sig framför den för att kyla ned fotbollsabstinensen lite. Dessutom är jag lite spänd på och se lampard som tränare. Råkar inte finnas någon derby supporter här inte ? Funderar lite på vilken prägel lampard har satt, eller vill sätta på laget. Vilken fotbollsfilosofi han har som tränare. Har alltid sett lamps som en av de smartaste mittfältarna när han spelade så han känns ju gjuten som tränare, lägg därtill en enorm erfarenhet från chelsea där han haft en rad stora tränare. Vem har inspirerat honom mest?

Trevlig inledningsmatch, trots många enskilda misstag i matchen. Det märktes att Lampard debuterade. Reading var det bättre laget matchen igenom, men i slutändan märktes det vilket lag som kommer slåss i respektive ände. Kanske att Lampard lät sina spelare lägga ett extra långskott

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
G Jesus har signat nytt kontrakt med city fram till 2023. Får han vara frisk denna säsong kommer han smälla in mål

Antagligen, men det beror mer på De Bruyne och Silva än Jesus själv. Horribel insats i VM. Han behöver glömma sommaren och hitta sin normala nivå, och dessutom lyfta den en nivå för att smälla in mål. Skulle gissa på 15-20 mål för honom, vilket är godkänt om han roterar med Agüero hela vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Knappast konstigt att inga hugger på Joe Allen när han förlängt med 4 år och sagt han vill ta sitt ansvar för nedflyttningen genom att spela upp Stoke igen.

Går inte att ha annat än respekt för Allen. Sympatisk spelare som följer hjärtat snarare än hjärnan, på gott och ont. Hoppas att Stoke går upp. Han förtjänar det samtidigt som både klubben och fansen har ett grovt underskattat rykte. Synd att deras Barcelona-satsning misslyckades så extremt.
Citera
2018-08-04, 21:47
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Är ni nöjda med eran klubbs värvningar?
Bästa värvningen?
Vem blir årets värvning i pl? Vem blir årets flopp?
Vilken tränare/klubb blir blir en besvikelse och överraskning?

En vecka kvar nu bara, tiden får gärna skynda på.
Citera
2018-08-05, 10:09
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Måste man vara. 3 spelare som i stort sett är givna i startelvan om allt går som man hoppas och en rotationsspelare/impact sub. Alisson var dyr men förhoppningsvis blir det som med VvD och inom kort är det ingen som ifrågasätter att man lagt ut så mycket pengar. De övriga (Keita, Fabinho & Shaqiri) ser lovande ut men av erfarenhet vet man ju att försäsongsmatcher inte alltid ger en rättvis bild av hur spelare sedan presterar. En hel del grämer sig över att Fekirs inte kommer och visst hade det varit trevligt att ha honom men förstår att man avstår om det finns frågetecken för hans hälsa.
Citera
2018-08-05, 11:12
Medlem
Citat:
Bästa värvningen?

Är ganska nöjd med Arsenals värvningar, har värvat i de områden som de behövdes men de kunde ha köpt en mittback till.

Om han ser på försäsongen så har det var Guendouzi som har sett riktigt bra ut men tror mer på Torreira som kommer att vara riktigt viktig i defensiven.
Citera
2018-08-05, 12:36
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maiden1666
Är ganska nöjd med Arsenals värvningar, har värvat i de områden som de behövdes men de kunde ha köpt en mittback till.

Om han ser på försäsongen så har det var Guendouzi som har sett riktigt bra ut men tror mer på Torreira som kommer att vara riktigt viktig i defensiven.

Torreira är en lirare... kan vara bra att veta.
Citera
2018-08-05, 14:35
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Måste man vara. 3 spelare som i stort sett är givna i startelvan om allt går som man hoppas och en rotationsspelare/impact sub. Alisson var dyr men förhoppningsvis blir det som med VvD och inom kort är det ingen som ifrågasätter att man lagt ut så mycket pengar. De övriga (Keita, Fabinho & Shaqiri) ser lovande ut men av erfarenhet vet man ju att försäsongsmatcher inte alltid ger en rättvis bild av hur spelare sedan presterar. En hel del grämer sig över att Fekirs inte kommer och visst hade det varit trevligt att ha honom men förstår att man avstår om det finns frågetecken för hans hälsa.
Keita är säsongens värvning. Alla som inte vet vem det är kommer snart ha bättre koll. Kommer ha lekstuga mot många lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in