2019-02-27, 23:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Nu är det i feministforat vi skriver. Ska vi tjafsa om det var Commodore eller Spectrum som var bäst finns nog andra forum.

Jamen herregud du får specificera om det är just feminismens avsedda målgrupp för sina uttalanden eller om det är någonting relaterat till vad som skrivs nu i tråden. Eller tjafsas om snarare.
Citera
2019-02-27, 23:59
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jamen herregud du får specificera om det är just feminismens avsedda målgrupp för sina uttalanden eller om det är någonting relaterat till vad som skrivs nu i tråden. Eller tjafsas om snarare.
Nej det orkar jag inte, så viktigt är det inte.
Citera
2019-02-27, 23:59
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nej det är ju kvinnor som får skulden för allt. Det står det överallt i tråden. Som ett broken record har det en tendens att upprepa sig.

Här i fria forum så får kvinnor äntligen de kritiska frågor de kunnat ducka under beskydd från PK och mainstream media. Du inser inte att det här är den nya franska revolutionen i västvärlden? Vakna upp och se vad som händer!

Det svenska välfärdssystemet är en "enabler" och en rot till våra problem. Snart faller det...
Citera
2019-02-28, 00:01
Medlem
Citat:
Nu är du ju där igen, vid luftslotten. Var har jag kallat mig feminist? Och, vilka feministiska åsikter har jag?
Var snäll och rada upp dem här så ska jag bekräfta eller dementera.
Jag vet nämligen inte vad du pratar om.

Detta handlar inte om konservativa män det handlar om rena och skära idioter. Jag har inte bekymmer med konservativa män, de rör sig för övrigt främst i forumet konservatism. Och de skriver inte i närheten av sånt som skrivs här. Du kanske ska besöka det forumet och jämföra.

Ok, du bara försvarar feminism och feminister.

Förstod du varför jag tycker att din reaktion är överdriven och varför jag väljer att reagera över manshaterskor snarare än "kvinnohatare" vilket jag fortfarande inte håller med om. Kan du ge exempel?
Citera
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej det orkar jag inte, så viktigt är det inte.

Nä men sluta skriv då om det är så jobbigt att knappa på mobilen eller tangentbordet.
Dagens ungdomar..
Citera
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Vilket lågvattenmärke till svar. Förneka sånt du inte kan bemöta. Eller så är det off topic.

Jag håller med. Wordwarriors svar är så erbarmligt tramsigt att jag inte tänker ödsla min tid på att bemöta det.
Citera
2019-02-28, 00:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Nej. Om jag vill någonting, och det går att diskutera, så är det inte alls att du ska anstränga dig, och särskilt inte för att belägga någonting.

Och hur gick det? Precis.

Faaast du ville ju att jag skulle skicka länkar till dig.
Citera
2019-02-28, 00:05
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Nä men sluta skriv då om det är så jobbigt att knappa på mobilen eller tangentbordet.
Dagens ungdomar..
Ungdom, tack!

En ekonomiskt oberoende som varit medlem i 10 år, är de ofta ungdomar?
Citera
2019-02-28, 00:06
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Faaast du ville ju att jag skulle skicka länkar till dig.
Nej, inte alls.
Citera
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Här i fria forum så får kvinnor äntligen de kritiska frågor de kunnat ducka under beskydd från PK och mainstream media.

Har det ställts kritiska frågor?

Ställ några till mig, lovar att svara.
Citera
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Ok, du bara försvarar feminism och feminister.

Förstod du varför jag tycker att din reaktion är överdriven och varför jag väljer att reagera över manshaterskor snarare än "kvinnohatare" vilket jag fortfarande inte håller med om. Kan du ge exempel?

Nej jag försvarar inte feminism och feminismen. Läser du ens vad jag skriver?
Det enda jag gör här är att försvara kvinnor i Sverige från lögner som kastas på oss ständigt. Jag vet inte var du sett att jag försvarat feminismen nånstans?

Jag kan förstå att det är överdrivet att reagera på nättroll.
Men män som kräker avsky över kvinnor som helhet kan man gott reagera på. Likväl som kvinnor som gör det över män som helhet. Nu är det bara så att det förekommer väldigt mycket oftare här att det är manliga skribenter som gör det än kvinnliga, därav blir också de flesta reaktioner på det.

Vad ska jag ge exempel på?
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag håller med. Wordwarriors svar är så erbarmligt tramsigt att jag inte tänker ödsla min tid på att bemöta det.

Nej, mitt svar visar på hur djupt in i märgen samhällsrötan har gått. Märk väl att många av oss oppositionella inte längre hoppas på förändring, utan vill bygga efter kraschen. Vi ser inget hopp i det korta perspektivet alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in