2019-02-27, 23:30
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det säger ju ingenting. Män har högre arbetsmoral och allmän geist, det är därför de inte är sjukskrivna lika ofta. De skapar heller inte lika många konflikter på arbetsplatsen, som påverkar den psykosociala arbetsmiljön negativt.

Nationalekonomen Peter Skogman Thoursie konstaterar i sin rapport från 2005 att unga män har sämre arbetsmoral än kvinnor. De, killarna alltså, smiter från jobbet när de fyller år. Eller de porrsurfar och spelar nätpoker på arbetstid. Det finns kostymnissar som går så långt i sin brist på arbetsmoral att de inte skäms för att besöka prostituerade under förevändning att de ska delta i ett viktigt jobbseminarium. Förresten glömde jag tillägga att många av dessa arbetsskygga män sänder misogyn skit på Flashback på bästa arbetstid, när chefen inte är närvarande och kan övervaka dem.

En ansenlig del av de kvinnor som blir sjukskrivna på grund av stressrelaterade sjukdomar är väldigt ambitiösa, flitiga och tar på sig fler arbetsuppgifter än vad som är hälsosamt. De vill göra ett perfekt jobb och säger ja till ytterligare arbetsuppgifter trots att de redan har fullt upp. Dessa hårt arbetande kvinnor har framåtanda och drivs av glödande entusiasm inför sitt yrke. Samtidigt har de ett större ansvar för hem och familj. Till slut går proppen ur för dem. Orken försvinner.

https://www.amelia.se/halsa/32-000-svenskar-ar-utbranda-majoriteten-av-dem-kvinnor/

Om utmattningssyndrom:

Kanske bör kvinnor ta efter mäns sämre arbetsmoral och bristande geist genom att göra följande saker: smita från jobbet vid födelsedagar, porrsurfa på nätet, besöka sociala medier eller besöka sin virile gigolo på nåt hotell under lunchrasten. Då kommer de att hålla sig lika friska som sina bekväma, lata och bortskämda manliga kolleger.
Citera
2019-02-27, 23:34
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej, eftersom du med flera här uppenbarligen är riktiga sluskar till män som saknar vett samt den oerhört avgörande förmågan att se skillnad på individ och halva befolkningen.
Wait, what?

Vad är definitionen av en feminist, nu igen?
Citera
2019-02-27, 23:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Nationalekonomen Peter Skogman Thoursie konstaterar i sin rapport från 2005 att unga män har sämre arbetsmoral än kvinnor.

Det där är ju bara löjligt. Det finns hur många politiserade rapporter som helst i det här landet. Marxisternas parad genom institutionerna har varit lyckosam. Anklagande finger måste absolut pekas mot svensk så kallad konservatism. Svagpresterande cuckservatives har möjliggjort denna utveckling!
Citera
2019-02-27, 23:39
Medlem
Citat:
Hur kan du inte begripa att mitt svar här inte har ett skit med orättvisor i samhället att göra utan det jag svarar på är rätt upp och ner misogyna skitåsikter som inte har någon verklighetsförankring?
Har du sett mig en gång skriva någonting om att kvinnor i Sverige är orättvist behandlade eller att det synd om kvinnor i förhållande till män?
Sluta skapa luftslott, det är bara löjligt.

Jag försökte så gott jag bara kunde demonstrera varför din reaktion är oproportionerlig, du reagerar på nättroll, antifeminister reagerar på manshatande feminister som faktiskt påverkar både deras egna och allas andra liv på en daglig basis. Du ger dem legitimitet.

Det bästa du och andra självutnämnda "moderata" feminister kan göra för kvinnor, och mäns syn på kvinnor idag är att blotta radikala feminister och göra de tydligt att de inte representerar er.
Men det gör ni inte.
Istället spenderar ni er tid att leta män med en konservativ syn på kvinnor på flashback för att bekräfta koftan.

vilket får mig att tro att de männen du fäktar emot må ha en konservativ kvinnosyn men värderar inte kvinnor lägre.
Har inte sett någon i den här tråden använda orden kvinnor och svin i samma mening, juz sayin.

Citat:
Vad är det för ögon du har öppna? Det enda jag ser dig göra är att attackera dem som faktiskt säger ifrån till mansgrisarna. Så mycket var det med dem ögonen.

Om det inte gått in än så vet jag inte om det är någon större ide att försöka förklara detta ytterligare men jag försöker en gång till.

Män med konservativ syn på kvinnor som bara tillåts yttra sig på flashback anonymt, ligger bra mycket lägre prioriterat för mig än feministiska ideologer som infekterat i princip alla offentliga institutioner, alla skolor, all media osv med en faktisk negativ påverkan på alla mäns (och även kvinnors) dagliga liv.

De du fäktar emot vädrar åsikter och har till skillnad från dina ideologiska fränder inte dedikerat sina liv att med hjälp av myndighetsutövning tvinga dig att leva enligt deras preferenser.
De har inte vigt sina liv att via media på daglig basis förmedla budskapet om att du är en undermänniska och att det bästa du kan göra för mänskligheten är att försvinna.
De har inte vigt sina liv till att förklara för dina döttrar både på dagis och i skolan att det är något fel på dem.

Du ger dessa ideologer legitimitet eftersom att du envisas med att kalla dig feminist. Släpp identitetsideologin.
Citera
2019-02-27, 23:43
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Så, vad är ditt problem med det beska och sanna budskap jag har levererat? Jag är idel öra!
Du kommer inte med sanningen. Du kommer med påhitt och svarar inte på det man skriver..
Citera
2019-02-27, 23:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Wait, what?

Vad är definitionen av en feminist, nu igen?

Vad har feminister med mig att göra?
Jag har inte en enda gång utgett mig för att vara det, ej heller har jag försvarat någonting de skriver eller tycker. Dessutom argumenterar jag emot dem vilket är mer än man kan säga om många ynkryggar här.
Vet du vad mer? Jag har aldrig yttrat negativt om män som grupp, tvärtom har jag otaliga gånger pratat om hur många bra män jag känner.
Jag förstår inte varför ni envisas med att skapa luftslott hela tiden, tycker du inte själv att det blir meningslöst?

Jo feminister pratar om män som grupp, vilket är idiotiskt. Precis lika idiotiskt som att antifeminister här gör det (eller vad fan man nu kallar sig som man som avskyr svenska kvinnor, det är dem jag syftar på nu)
Citera
2019-02-27, 23:47
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Du kommer inte med sanningen. Du kommer med påhitt och svarar inte på det man skriver..

Motivera detta och kom med källor tack! Vad har jag inte svarat på? Uppge och jag svarar genast!
Citera
2019-02-27, 23:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det där är ju bara löjligt. Det finns hur många politiserade rapporter som helst i det här landet. Marxisternas parad genom institutionerna har varit lyckosam. Anklagande finger måste absolut pekas mot svensk så kallad konservatism. Svagpresterande cuckservatives har möjliggjort denna utveckling!

Vilket lågvattenmärke till svar. Förneka sånt du inte kan bemöta. Eller så är det off topic.
Citera
2019-02-27, 23:51
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Vad har feminister med mig att göra?
Jag har inte en enda gång utgett mig för att vara det, ej heller har jag försvarat någonting de skriver eller tycker. Dessutom argumenterar jag emot dem vilket är mer än man kan säga om många ynkryggar här.
Vet du vad mer? Jag har aldrig yttrat negativt om män som grupp, tvärtom har jag otaliga gånger pratat om hur många bra män jag känner.
Jag förstår inte varför ni envisas med att skapa luftslott hela tiden, tycker du inte själv att det blir meningslöst?

Jo feminister pratar om män som grupp, vilket är idiotiskt. Precis lika idiotiskt som att antifeminister här gör det (eller vad fan man nu kallar sig som man som avskyr svenska kvinnor, det är dem jag syftar på nu)
Nu är det i feministforat vi skriver. Ska vi tjafsa om det var Commodore eller Spectrum som var bäst finns nog andra forum.
Citera
2019-02-27, 23:52
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Vilket lågvattenmärke till svar. Förneka sånt du inte kan bemöta. Eller så är det off topic.

Ja, en liten regimtrogen och hjärntvättad individ kan väl inte göra annat än att försvara systemet? Allt annat vore ju förvånande. Nu ska vi väl diskutera välfärdssystemet i den här tråden? Så att påpeka off topic lär ju vara relevant.

Män får skulden för allt. En gammal låt från 90-talet som jag gillar, för att den visar detta:

https://www.youtube.com/watch?v=gdmHHoI9beM
Citera
2019-02-27, 23:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Jag försökte så gott jag bara kunde demonstrera varför din reaktion är oproportionerlig, du reagerar på nättroll, antifeminister reagerar på manshatande feminister som faktiskt påverkar både deras egna och allas andra liv på en daglig basis. Du ger dem legitimitet.

Det bästa du och andra självutnämnda "moderata" feminister kan göra för kvinnor, och mäns syn på kvinnor idag är att blotta radikala feminister och göra de tydligt att de inte representerar er.
Men det gör ni inte.
Istället spenderar ni er tid att leta män med en konservativ syn på kvinnor på flashback för att bekräfta koftan.

vilket får mig att tro att de männen du fäktar emot må ha en konservativ kvinnosyn men värderar inte kvinnor lägre.
Har inte sett någon i den här tråden använda orden kvinnor och svin i samma mening, juz sayin.

Om det inte gått in än så vet jag inte om det är någon större ide att försöka förklara detta ytterligare men jag försöker en gång till.

Män med konservativ syn på kvinnor som bara tillåts yttra sig på flashback anonymt, ligger bra mycket lägre prioriterat för mig än feministiska ideologer som infekterat i princip alla offentliga institutioner, alla skolor, all media osv med en faktisk negativ påverkan på alla mäns (och även kvinnors) dagliga liv.

De du fäktar emot vädrar åsikter och har till skillnad från dina ideologiska fränder inte dedikerat sina liv att med hjälp av myndighetsutövning tvinga dig att leva enligt deras preferenser.
De har inte vigt sina liv att via media på daglig basis förmedla budskapet om att du är en undermänniska och att det bästa du kan göra för mänskligheten är att försvinna.
De har inte vigt sina liv till att förklara för dina döttrar både på dagis och i skolan att det är något fel på dem.

Du ger dessa ideologer legitimitet eftersom att du envisas med att kalla dig feminist. Släpp identitetsideologin.

Nu är du ju där igen, vid luftslotten. Var har jag kallat mig feminist? Och, vilka feministiska åsikter har jag?
Var snäll och rada upp dem här så ska jag bekräfta eller dementera.
Jag vet nämligen inte vad du pratar om.

Detta handlar inte om konservativa män det handlar om rena och skära idioter. Jag har inte bekymmer med konservativa män, de rör sig för övrigt främst i forumet konservatism. Och de skriver inte i närheten av sånt som skrivs här. Du kanske ska besöka det forumet och jämföra.
Citera
2019-02-27, 23:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja, en liten regimtrogen och hjärntvättad individ kan väl inte göra annat än att försvara systemet? Allt annat vore ju förvånande. Nu ska vi väl diskutera välfärdssystemet i den här tråden? Så att påpeka off topic lär ju vara relevant.

Män får skulden för allt. En gammal låt från 90-talet som jag gillar, för att den visar detta:

https://www.youtube.com/watch?v=gdmHHoI9beM

Nej det är ju kvinnor som får skulden för allt. Det står det överallt i tråden. Som ett broken record har det en tendens att upprepa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in