2019-02-28, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du kan ju få svara själv då Celeno inte ville.

Du har inte ställt någon fråga. Du är däremot duktig på att påstå saker, att berätta sagor.
Citera
2019-02-28, 23:40
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Du har inte ställt någon fråga. Du är däremot duktig på att påstå saker, att berätta sagor.
Frågan var om du är rasbiolog.

Du verkar ju dela Celenos intresse för vilka gener människor som är föremål för särskilda satsningar har.
Citera
2019-02-28, 23:44
Medlem
Sedan 1980-talet har ökningen i livslängd varit störst bland gifta män. Gifta lever längst och de som aldrig gift sig kortast.

Gifta har exempelvis högre medellivslängd än skilda, änkor, änklingar och personer som aldrig gift sig.

Hur mycket är ökad livslängd värd?

https://www.scb.se/sv_/Hitta-statist...-lever-langre/

https://www.scb.se/hitta-statistik/s...ciala-grupper/
Citera
2019-02-28, 23:49
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Menar du att du inte stödjer dessa framstående feminister som gjort sådana uttalanden?

Det tror jag att du gör.

Jag ska förklara för alla andra, eftersom du är ett lost case:

Nazister vill satsa särskilt på ariska människor.

Liberala (klassiskt) människor satsar inte särskilt på människor utefter vilka gener individen har.

Feminister gör, likt nazister, särskilda satsningar på människor efter vilka gener, inte vilka behov, människan har.

Jag tycker det är fel.

Du tycker det är rätt.
Och du fortsätter att blaja på istället för att förklara VARFÖR du tycker att det är viktigt vilka gener människor som är föremål för satsningarna har.
Senast redigerad av Ipsi 2019-02-28 kl. 23:54.
Citera
2019-02-28, 23:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du lägger dig i titt som tätt, för att få ryggdunka lite med de vars inlägg du tydligen inte läser innebörden av. Nej det låter inte så troligt.

Vad du ska göra beror på hur seriöst du vill att andra ska ta dig. Vill du grina om kvinnohat och samtidigt blunda för det motsatta får du givetvis göra det.

Tror du att en man kan yttra sig offentligt om saker som detta? Är du bara naiv eller är du helt frånkopplad vår nutid?

Vet inte hur stor den var eller vem som startade den men alla fick höra om den, alla män fick höra att de var skit, på alla kanaler och i alla tidningar. Ingen kvinna sa emot.
Jag vet att alla svenska kvinnor hatar svenska män, förmodligen inte ens dom flesta, men du kanske kan förstå varför det finns en och annan på forumet som skriver raljanta inlägg om kvinnor?

Med det som underlag för deras "hat" så kan man bara undra hur lättkränkta svenska kvinnor är som känner att de behöver göra samma sak, inte bara här utan även i offentligheten... Vad är underlaget till dessa kvinnors "hat"? Har de också varit på flashback?

Jag upplever dig som väldigt svår att diskutera med faktiskt. Det är som att du hela tiden medvetet antingen missförstår eller söker efter negativa tolkningar. Eller så är våra hjärnor fundamentalt olika gällande hur man uppfattar saker och ting, inklusive det skrivna ordet.

Nej jag kan inte förstå de män som skriver dessa inlägg här, oavsett om det finns vissa kvinnor som beter sig illa. Det är som att jag skulle ta grannens cykel för att någon stulit min. Har väldigt svårt för den mentaliteten hos människor.

Jag undrade mest om du hade något tips eftersom det är så lätt att säga "gör något" " säg emot". Det är dock inte lika lätt i realiteten att nå ut. Jag är ingen sociala medier typ, tittar sällan på TV, jag missar mycket. Höll för fanken på att missa Meetoo. Tog ett tag innan jag förstod vidden av det.
Så, du kanske inte ska förutsätta att människor är ignoranta eller håller med, folk är kanske helt enkelt inte brydda om vad etablissemanget håller på med eftersom det kanske inte märks i deras vardag. Du kan inte kalla det för att hålla med.
Jag och mina väninnor, familj eller övrig omgivning pratar aldrig om feminism i princip. Det som diskuteras är välfärden, samhällsutveckling, invandring och annat smått och gott. Typiskt feministiska frågor är det ingen som verkar bry sig om direkt.
Citera
2019-03-01, 06:36
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Jag håller med dem, många män drivs av sin sexlust men det gör dem inte till djur. Och de flesta män som påstår att män drivs av sin sexlust säger inte ett ord om djur, och det vet du såklart.

Men berätta mer om varför du tycker att det är ok därför att andra gör det. Whataboutism.
Har aldrig påstått att det är ok

Då har du uppenbarligen missat de som ursäktar sexuella övergrepp av just den anledningen
Citera
2019-03-01, 06:57
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Frågan var om du är rasbiolog.

Du verkar ju dela Celenos intresse för vilka gener människor som är föremål för särskilda satsningar har.
Det var det ju faktiskt inte.
Går man tillbaka till där er diskussion började så fick du smisk efter noter och den här rasbiologidiskussionen är ditt sätt att hitta ens ett uns av hedervärd utgång från argumentet. Att du för den genom att kalla rasbiologi och genetik för samma sak är inte ditt största misstag. Det största är att du inte ens begriper när det är dags att ge sig.
Feminismen gynnar bara kvinnor (rätt uppsättning gener och kromosomer). När de påstår att de gynnar män är det för att resultatet gynnar kvinnor ännu mer.
Citera
2019-03-01, 08:22
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Det var det ju faktiskt inte.
Går man tillbaka till där er diskussion började så fick du smisk efter noter och den här rasbiologidiskussionen är ditt sätt att hitta ens ett uns av hedervärd utgång från argumentet. Att du för den genom att kalla rasbiologi och genetik för samma sak är inte ditt största misstag. Det största är att du inte ens begriper när det är dags att ge sig.
Feminismen gynnar bara kvinnor (rätt uppsättning gener och kromosomer). När de påstår att de gynnar män är det för att resultatet gynnar kvinnor ännu mer.
Enligt Celenos definition på rasbiologi, som är den jag använder mig av i den här diskussionen, så är man rasbiolog är om man anser att det är av vikt vilka gener och könskromosomer som grupper som får stöd är innehavare av. Celeno är emot särskilda satsningar på arbetsmiljö hos människor som är innehavare av vissa gener vilket gör honom till solklar rasbiolog.

Han har dock fortfarande inte lyckats förklara vad fan det spelar för roll om gruppen vars arbetsmiljö är föremål för särskilda satsningar har manliga eller kvinnliga könskromosomer.

Du tycks också vara rasbiolog enligt den definitionen eftersom du drar upp ”rätt” gen- och kromosomuppsättning.

Har du nåt emot Celenos sammanblandning av rasbiologi och genetik får du ta det med Celeno.

(Frågan var b t w ”oLf verkar tycka att man ska satsa på mäns arbetsmiljö. Är han rasbiolog?”)
Senast redigerad av Ipsi 2019-03-01 kl. 08:46.
Citera
2019-03-01, 10:23
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Enligt Celenos definition på rasbiologi, som är den jag använder mig av i den här diskussionen, så är man rasbiolog är om man anser att det är av vikt vilka gener och könskromosomer som grupper som får stöd är innehavare av. Celeno är emot särskilda satsningar på arbetsmiljö hos människor som är innehavare av vissa gener vilket gör honom till solklar rasbiolog.

Han har dock fortfarande inte lyckats förklara vad fan det spelar för roll om gruppen vars arbetsmiljö är föremål för särskilda satsningar har manliga eller kvinnliga könskromosomer.

Du tycks också vara rasbiolog enligt den definitionen eftersom du drar upp ”rätt” gen- och kromosomuppsättning.

Har du nåt emot Celenos sammanblandning av rasbiologi och genetik får du ta det med Celeno.

(Frågan var b t w ”oLf verkar tycka att man ska satsa på mäns arbetsmiljö. Är han rasbiolog?”)
Blablabla, nu är jag den tredje du försöker med det här babblet på.
Jag anser inte att du är trovärdig nånstans, där du fäktar runt med begrepp och påståenden du inte har den blekaste aning om.

Och nej, det var inte frågan som startade detta.

Kan du sluta vara så tröttsam och bara bita i det sura äpplet?
Citera
2019-03-01, 10:29
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Blablabla, nu är jag den tredje du försöker med det här babblet på.
Jag anser inte att du är trovärdig nånstans, där du fäktar runt med begrepp och påståenden du inte har den blekaste aning om.

Och nej, det var inte frågan som startade detta.

Kan du sluta vara så tröttsam och bara bita i det sura äpplet?
Försöker vilket babbel? Vad babblar du om?
Citera
2019-03-02, 05:20
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ah, ska du klaga vidare på att jag käftar med misogyna män på forumet kan du skippa svaret. Jag vet redan vad du tycker om det
Nejdå, och jag har inte problematiserat den saken i någon klinisk mening. Det som jag adresserar är skillnaden på att vara en inspiratör och en reaktör(? - vet inte om det är ett faktiskt ord men jag menar en reagerande position). Det förstnämnda är du nämligen väldigt bra på...

Jag tror att du underskattar den genomsnittliga intelligensen i dessa forum, det är någonting som Flashack faktiskt sticker ut med - observera dock att intelligens inte utesluter omogenet, jävelskap, osundhet och så vidare.

Ett aktuellt exempel är i granntråden och där du garanterat har trillat i Flickfotografs väluttänkta "shittest". Sådant kan vederbörande få till med bravur... lika välutänkt som sadistiskt.

Vederbörande är även en av många som inspireras/inspirerades av dig och därmed kommer jag till hur du inspirerar folk här: till att röra sig längre bort från sadism. Det går att se spåren av det här fortfarande, en del har övergett sådant i märkbara proportioner sedan du blev aktiv här.

Sedan så är jag en forumsräv. Jag var 19 år när jag började debattera nätburet och är idag 37, det har även varit med hobbyns passion och i flera perioder min enda. Det är lite lättare att hålla sig kalla då... även om jag också kan trilla dit och över all skräp man springer på.
Det hör i princip till att gå banan när man öppna på dessa lock... det har hänt varje gång jag bytt forumsmiljö (exempelvis hoppat från Helgon till Familjeliv). Det kommer som en chock och att se fan överallt är bara ett sätt av många att hantera det på - varav alla tar någonting ifrån en.
Man får i vanlig ordning dö och återuppstå... en liten eller stor smula.

Ber om ursäkt att jag raljerade kring det här tidigare. Det är min sadistiska sida. Och det bara visar hur inspiratörer som du alltid behövs och hur nära det kan vara för avundsjukan att ta över ("Ja men titta, jag är ju trots allt bättre! Låt mig lägga en illaluktande bajs här för att bevisa det - haHA!").

Det här är ingen efterkonstruktion utan eftertanke.

I övrigt så vill jag lägga till en tanke som jag tog för given tidigare - att pojkar även kan vara förvuxna. Prova att läsa om mitt tidigare inlägg som berör etablissemangets propaganda och med det i åtanken.
Spåren är tyngre än man vill/kan/förmås tro och det kanske är svårare att känna av från andra sidan, men i praktiken är det snarlikt forna tider då kvinnor led av dåvarande etablissemang. Att det inte är lika genomsyrande betyder inte att det ej fräter på folk. Fräter gör det och precis som då blir ingenting bättre av det... för syror nöter enbart ner.
Citera
2019-03-02, 11:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Nejdå, och jag har inte problematiserat den saken i någon klinisk mening. Det som jag adresserar är skillnaden på att vara en inspiratör och en reaktör(? - vet inte om det är ett faktiskt ord men jag menar en reagerande position). Det förstnämnda är du nämligen väldigt bra på...

Jag tror att du underskattar den genomsnittliga intelligensen i dessa forum, det är någonting som Flashack faktiskt sticker ut med - observera dock att intelligens inte utesluter omogenet, jävelskap, osundhet och så vidare.

Ett aktuellt exempel är i granntråden och där du garanterat har trillat i Flickfotografs väluttänkta "shittest". Sådant kan vederbörande få till med bravur... lika välutänkt som sadistiskt.

Vederbörande är även en av många som inspireras/inspirerades av dig och därmed kommer jag till hur du inspirerar folk här: till att röra sig längre bort från sadism. Det går att se spåren av det här fortfarande, en del har övergett sådant i märkbara proportioner sedan du blev aktiv här.

Sedan så är jag en forumsräv. Jag var 19 år när jag började debattera nätburet och är idag 37, det har även varit med hobbyns passion och i flera perioder min enda. Det är lite lättare att hålla sig kalla då... även om jag också kan trilla dit och över all skräp man springer på.
Det hör i princip till att gå banan när man öppna på dessa lock... det har hänt varje gång jag bytt forumsmiljö (exempelvis hoppat från Helgon till Familjeliv). Det kommer som en chock och att se fan överallt är bara ett sätt av många att hantera det på - varav alla tar någonting ifrån en.

Ber om ursäkt att jag raljerade kring det här tidigare. Det är min sadistiska sida. Och det bara visar hur inspiratörer som du alltid behövs och hur nära det kan vara för avundsjukan att ta över ("Ja men titta, jag är ju trots allt bättre! Låt mig lägga en illaluktande bajs här för att bevisa det - haHA!").

Det här är ingen efterkonstruktion utan eftertanke.

I övrigt så vill jag lägga till en tanke som jag tog för given tidigare - att pojkar även kan vara förvuxna. Prova att läsa om mitt tidigare inlägg som berör etablissemangets propaganda och med det i åtanken.
Spåren är tyngre än man vill/kan/förmås tro och det kanske är svårare att känna av från andra sidan, men i praktiken är det snarlikt forna tider då kvinnor led av dåvarande etablissemang. Att det inte är lika genomsyrande betyder inte att det ej fräter på folk. Fräter gör det och precis som då blir ingenting bättre av det... för syror nöter enbart ner.

Citat:

Får säga att jag uppskattar att du avvaktade ditt svar. så jag inte fortsatte i provocerat tillstånd. Jag är en mycket reaktiv personlighet, därav blir diskussioner ibland därefter. Jag tänder till på två röda sekunder, blåser av motståndaren med några väl valda ord (som ofta blåser av tillbaka) och fem minuter efter är allting frid och fröjd igen.
Så fungerar jag i verkliga livet, och eftersom människor känner av detta, och vet att samtidigt som jag kan bli riktigt förbannad fort har tredubbel portion av värme, glädje, kärlek och omtanke i grund och botten, så blir det just bara det, en snabb munhuggning som sedan är bortblåst. Effektiv egenskap i ett klassrum måste jag säga. Funkar klockrent för att få elever att följa en och lyssna.
Dock inte lika lyckat på ett anonymt forum.

Citat:

Stor skillnad oss emellan. Jag har aldrig varit på ett annat forum än detta. Hade inte ens insyn i att forum likt detta fanns, jag blev så chockad första gången jag var här och läste. I somras alltså. 33 år utan forum likt detta, kanske skulle fått fortsätta så?

Jag reagerar starkt här på en del uttalanden för att jag aldrig sett detta innan. Jag har i min vardag inte ens diskuterat feminism, kvinnors fel och icke fel, mäns fel och icke fel, utan man ser till individen, vad denne gör. Finns bra män och bra kvinnor och vice versa.
Visst har släktingar och vänner och jag själv slängt ut syrliga skämt och raljerat över motsatt kön ibland, men då med hjärtlig ton. Vi vet ju alla att vi tycker om varandra.
Denna polarisering mellan könen det pratas om här är helt främmad för mig. Men jag får väl anta att de som uttrycker extrema åsikter kring detta har drababts rejält negativt av feminismen eller "polariseringen", eller för all del de feminister som uttrycker att "patriarkatet" skulle stå i skuld till alltings varande. Jag har aldrig märkt av ett patriarkat och enligt mig existerar inget sådant i Sverige. Dock ser jag inte heller denna väldiga övervikt åt att kvinnor bestämmer allting. Jag upplever att det är en ganska jämn fördelning faktiskt.

Jag skulle så gärna vilja vara en fluga på väggen i olika debattörers liv för att se vad för slags tillvaro de har. Om de upplever denna extrema kvinnomakt de ger uttryck för. Jag ser den inte runtomkring mig själv...förutom möjligtvis att kvinnorna bestämmer i hushållet, gällande inredning, festligheter, barnens kläder o.s.v.
Men jag har mest traditionella familjer i min omgivning också, alltså familjer där kvinnor är kvinnor och män är män. Där pojkar inte pushas att använda rosa mössor och vice versa. Ja du hajar poängen tror jag...

Jag ska läsa det inlägget du pratar om igen. Jag minns att jag läste det och skulle kommentera det, men glömde av mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in