2019-02-27, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konferensknullaren
Någon som känner till mer om fallet?

Malmö Tingsrätt B 1879-19:
* Dagbok
* Fup
* Stämningsansökan

Citat:
Har kvinnan i fråga verkligen gjort något olagligt?
Mycket tyder på att hon gjort sig skyldig till ofredande, men domstolen ska säga sitt.

Citat:
Är det verkligen rätt att belasta rättsväsendet om att ha blivit "ofredad" medelst gräddbulle?
Även om jag inte valt den vägen, ser jag inte att det skulle vara fel.

Citat:
Är det verkligen rimligt att få 7000 kronor för det oerhört traumatiska med att bli nedsmetad med en gräddbulle och bli kallad för idiot när man själv har provocerat?

Hur menar du med "själv har provocerat"? Av fup får jag uppfattningen att en man gick med sin autistiska dotter i en trappa. En kvinna tränger sig förbi på ett sätt som är besvärande för den lilla flickan, varpå mannen säger "jävla idiot". Långt senare letar kvinnan rätt på honom och levererar gräddbullarna på honom. Jag kan inte se hur han skulle provocerat. Allt tyder på att MGM är en jubelidiot.

Jag tror inte för ett ögonblick att pappan är ute efter pengar, utan att han vill att MGM ska förstå att man inte knuffar en autistiskt flicka för att man har bråttom att komma först på Ikea.
Citera
2019-02-27, 18:45
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyclone-B
Enkel lösning. Han ställer sig bakom dottern. Knuffar någon honom gör han en anmälan eller försvarar sig, alternativt både och.

Jag tror inte kvinnan gick åt samma håll. Det kan vara så enkelt att dottern gick till vänster(fel håll) och kvinnan var på väg ner och istället för att vika undan från barnet så trängde hon sig förbi. Han kan ha stått bakom dottern men det förhindrar ju inte mötet oavsett. Förstår inte vikten av vårt pappan stod om kvinnan möter barnet först

Det är inte direkt ovanligt att barn tycker det är roligt med trappor och de kan gå på fel sida men vettiga människor går då runt barnet. Hade det varit en handikappad tant eller gubbe som mötte barnet som också var tvungen att hålla sig i räcket så hade jag förstått det mer men nu var det en ung kvinna
Citera
2019-02-27, 19:45
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Du menar att det inte är nödvärn? Då skulle det vara rätt att hacka upp din moster och servera henne med grädde och sylt? Ungefär så låter du. Logik, vad är det?

Antingen är du avlad baklänges, men sen när blev det normalt att börja misshandla någon för att dom kallar dig idiot? Men du kanske bor i gettot.
Citera
2019-02-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Antingen är du avlad baklänges, men sen när blev det normalt att börja misshandla någon för att dom kallar dig idiot? Men du kanske bor i gettot.
Du har helt rätt. Man får känslan av att det inte bara var idiot som blev sagt eller så hade tjejen en riktigt dålig dag o förtjänar sitt åtal. Eller börjar svenskar bli kränkta me för ingenting?
Citera
2019-02-27, 20:11
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag tror inte kvinnan gick åt samma håll. Det kan vara så enkelt att dottern gick till vänster(fel håll) och kvinnan var på väg ner och istället för att vika undan från barnet så trängde hon sig förbi. Han kan ha stått bakom dottern men det förhindrar ju inte mötet oavsett. Förstår inte vikten av vårt pappan stod om kvinnan möter barnet först

Det är inte direkt ovanligt att barn tycker det är roligt med trappor och de kan gå på fel sida men vettiga människor går då runt barnet. Hade det varit en handikappad tant eller gubbe som mötte barnet som också var tvungen att hålla sig i räcket så hade jag förstått det mer men nu var det en ung kvinna
Vadå fel sida? Man kan väl för fan gå på vilken sida man vill i en trappa
Citera
2019-02-27, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Jag vet inte hur du gör men jag brukar åtminstone gå på vänster sida när jag går ner och höger när jag går upp. Ser man någon eller några som går på höger sida brukar man flytta sig till den andra sidan men det sociala samspelet för den här bullmarodören verkar inte fungera riktigt. Du lider kanske av samma diagnos.
Senast redigerad av Person.Persson 2019-02-27 kl. 20:28.
Citera
2019-02-27, 20:31
Medlem
Citat:

För alla med någorlunda social kompetens är det en självklarhet att hålla sig på rätt sida vart man än går, oavsett om det är en trottoar, en trappa eller en annan typ av plats där man har mötande personer. Någon exakt regel finns kanske inte, men de flesta kan via sina sociala kompetens hantera det där. Finns alltid folk som inte fattar och går emot strömmen och krånglar och dessa kan vara extremt irriterande eftersom de inte fungerar på ett normalt sätt i ett vettigt fungerande samhälle. Jag kallar dom för vardagsterrorister och dom finns tyvärr lite överallt. I just det aktuella fallet upplevdes mycket troligen ungen/pappan som att tillhöra denna typ av vardagsterrorister och jag hävdar fortfarande att trappincidenten inte med säkerhet behöver skyllas på kvinnan. Mycket möjligt att hon agerade rätt och ungen/pappan agerade fel. (obs - pratar om mötet i trappan och inte gräddbulls-revanschen).
Gick kvinnan på i det här fallet rätt sida och ungen/pappan gick på fel sida, så var det ungen/pappan som skulle flytta på sig. Var det tvärtom var det kvinnan som borde väjt runt ungen/pappan. Vanligt normalt samspel i vardagen. Utan att vara ögonvittne relativt omöjligt att veta vem som gjorde rätt/fel i det här fallet.
Senast redigerad av Burkgurka 2019-02-27 kl. 20:35.
Citera
2019-02-27, 20:32
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Jag vet inte hur du gör men jag brukar åtminstone gå på vänster sida när jag går ner och höger när jag går upp. Ser man någon eller några som går på höger sida brukar man flytta sig till den andra sidan men det sociala samspelet för den här bullmarodören verkar inte fungera riktigt. Du lider kanske av samma diagnos.
Du går på samma sida upp och ner. Ok. Bra att veta
Citera
2019-02-27, 20:34
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
För alla med någorlunda social kompetens är det en självklarhet att hålla sig på rätt sida vart man än går, oavsett om det är en trottoar, en trappa eller en annan typ av plats där man har mötande personer. Någon exakt regel finns kanske inte, men de flesta kan via sina sociala kompetens hantera det där. Finns alltid folk som inte fattar och går emot strömmen och krånglar och dessa kan vara extremt irriterande eftersom de inte fungerar på ett normalt sätt i ett vettigt fungerande samhälle. Jag kallar dom för vardagsterrorister och dom finns tyvärr lite överallt. I just det aktuella fallet upplevdes mycket troligen ungen/pappan som att tillhöra denna typ av vardagsterrorister och jag hävdar fortfarande att trappincidenten inte med säkerhet behöver skyllas på kvinnan. Mycket möjligt att hon agerade rätt och ungen/pappan agerade fel. (obs - pratar om mötet i trappan och inte gräddbulls-revanschen)
Vadr rätt sida då? Är det markerat?
Citera
2019-02-27, 20:35
Medlem
Citat:
Du går på samma sida upp och ner. Ok. Bra att veta
Sluta vara en sån jävla aspie när du försöker bearbeta vad folk skriver..
Citera
2019-02-27, 20:38
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Sluta vara en sån jävla aspie när du försöker bearbeta vad folk skriver..
När du går ner, går du på vänster sida.
När du går upp, går du på höger sida.
Samma sida.
Citera
2019-02-27, 20:39
Medlem
Citat:
Vadr rätt sida då? Är det markerat?

Om du inte förstår en sådan enkel sak tillhör du uppenbarligen vardagsterroristerna. Man går inte mot mötande människor när den mötande gruppen människor är i majoritet. Då går man på andra sidan istället och bildar tillsammans med övriga normalt fungerande människor ett flöde åt varsitt håll. Tills man möter en ny vardagsterrorist/egoist som inte förstår samspelet och stökar till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in