2019-02-28, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kreun.Korman
Gräddbullar? Vad är det för dialektalt missfoster? Det vet väl alla att det heter cocosbollar?
Vet inte ens vad hon anföll med, men har svårt att se hur någon kan likställa gräddbullar med kokosbollar? Upplys mig.
Citera
2019-02-28, 20:39
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equalityheader
Vet inte ens vad hon anföll med, men har svårt att se hur någon kan likställa gräddbullar med kokosbollar? Upplys mig.
I stämningsansökan står det: "Angelica Julin har ofredat Martin Axelli genom att kasta eller trycka ett paket gräddbullar mot hans huvud så att han fick grädde i ansiktet samt över sina
kläder. Det hände den 13 januari 2019 på varuhuset Ikea, Kulthusgatan 1,
Malmö stad. Julins agerande kunde förväntas kränka Martin Axellis frid på ett
kännbart sätt."

Gräddbullar får alltså anses vara en av rättsväsendet sanktionerad beteckning för tillhygget i fråga. Hur detta bakverk definieras framgår inte närmare. Jag har i ett tidigare inlägg hänvisat till Tasteline, som beskriver äggviteskum doppat i choklad.
Att ifrågasätta detta och börja svamla om semlor och annat är enligt min mening jämförligt med att kvälja stämningsansökan.
Citera
2019-02-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
I stämningsansökan står det: "Angelica Julin har ofredat Martin Axelli genom att kasta eller trycka ett paket gräddbullar mot hans huvud så att han fick grädde i ansiktet samt över sina
kläder. Det hände den 13 januari 2019 på varuhuset Ikea, Kulthusgatan 1,
Malmö stad. Julins agerande kunde förväntas kränka Martin Axellis frid på ett
kännbart sätt."

Gräddbullar får alltså anses vara en av rättsväsendet sanktionerad beteckning för tillhygget i fråga. Hur detta bakverk definieras framgår inte närmare. Jag har i ett tidigare inlägg hänvisat till Tasteline, som beskriver äggviteskum doppat i choklad.
Att ifrågasätta detta och börja svamla om semlor och annat är enligt min mening jämförligt med att kvälja stämningsansökan.
Svensk juridik när den är som bäst, älskar det här ändå. Gissningsvis säljs alltså dessa bullar på Ikea? Mig veterligen säljer dom inte kokostoppar (som du pratar om), men det kanske bara gäller mina närmsta Ikea. Spännande, fortsättning följer...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in