2019-02-26, 19:25
Medlem
Citat:
Kvinna anföll man med gräddbullar – på Ikea

En 25-årig kvinna åtalades i dag i Malmö tingsrätt för att med berått mod överfallit en man på Ikea och tryckt ett paket med gräddbullar i hans ansikte.

(...)

– Han kallade mig för jävla idiot, uppger kvinnan i polisförhör.

Kvinnan berättar i förhör att hon kände sig kränkt av han kallade för idiot. Hon upplevde honom dessutom som konfliktsökande när de möttes i trappan. Gräddbullarna hade hon köpt när hon var på väg att lämna Ikea en sedan ändrat sig och sökt upp mannen.

Kvinnan har också berättat att hon är trött på att ta skit från människor när hon själv inte gjort något fel.

Mannen vill ha 7 000 kronor i skadestånd för den kränkning han utsatts för och 500 kronor för kemtvätt av kläder. Kvinnan åtalas nu för ofredande.

https://www.expressen.se/kvallsposte...ullar-pa-ikea/

Någon som känner till mer om fallet?

Har kvinnan i fråga verkligen gjort något olagligt?

Är det verkligen rätt att belasta rättsväsendet om att ha blivit "ofredad" medelst gräddbulle?

Är det verkligen rimligt att få 7000 kronor för det oerhört traumatiska med att bli nedsmetad med en gräddbulle och bli kallad för idiot när man själv har provocerat?
Senast redigerad av konferensknullaren 2019-02-26 kl. 19:28.
Citera
2019-02-26, 19:27
Medlem
Vuxna gör inte så här så här väldigt omoget och helt rätt. Vi vuxna ska kunna diskutera saker.
Citera
2019-02-26, 19:30
Medlem
"Kvinnan har också berättat att hon är trött på att ta skit från människor när hon själv inte gjort något fel."

Låter som att hon är ständigt missförstådd.
Citera
2019-02-26, 19:32
Medlem
Kristaallens avatar
Med tanke på alla märkliga folk som kommer inom IKEA så är jag inte förvånad över detta.

Mvh

En IKEA-anställd
Citera
2019-02-26, 19:32
Medlem
WayneJohns avatar
Låter som någon radikalfeminist med blårosa hår.
Citera
2019-02-26, 19:34
Medlem
Rimligt att det svider lite om för personer med så dålig impulskontroll så dom inte kan tåla att bli kallad idiot(om nu den delen är sann - spelar iofs mindre roll)

7000 är väl kanske lite överdrivet - men man vet ju itne var den andre var på väg. Det hade kunnat vara på väg till en dejt, eller jobbintervju eller något annat. Hyfsat trist att komma dit nerkletad med gräddbullar.

Delen med att hon är trött på att ta skit.. det låter som om det är någon som hela tiden beter sig illa och sen blir putt över att andra berättar det för henne.
Citera
2019-02-26, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konferensknullaren
Någon som känner till mer om fallet?

Har kvinnan i fråga verkligen gjort något olagligt?

Är det verkligen rätt att belasta rättsväsendet om att ha blivit "ofredad" medelst gräddbulle?

Är det verkligen rimligt att få 7000 kronor för det oerhört traumatiska med att bli nedsmetad med en gräddbulle och bli kallad för idiot när man själv har provocerat?

äh, tycker hon borde friats.
Liksom nu kommer hon bli prickad i registret och dömd och inte kunna få jobb
på grund av en fånig gräddbulleincident. Jag tror den "attackerade" klarade sig utan trauma eller större psykiska eller fysiska skador.
Citera
2019-02-26, 19:36
Medlem
"Enligt mannen har dottern ett handikapp och har lätt att ramla.

Pappan hade därför uppmanat dottern att hålla hårt i räcket i trappan. Då kom den 25-åriga kvinnan som är på väg nedför trappan.

Pappan beskriver i förhöret hur kvinnan försökte tränga sig mellan hans dotter och trappräcket. Det var då han reagerade och kallade kvinnan för ”jävla idiot”. "

En vuxen person, speciellt inte en 25 åring, håller vell för fan inte på så mot ett barn.
Hade 25 åringen en anledning till att hon tvunget skulle hålla i räcket?

Och sedan ta så jävla illa upp så hon sätter sig ner och planerar en hämndattack, då är hon ju psykiskt instabil
Senast redigerad av Expiravit 2019-02-26 kl. 19:38.
Citera
2019-02-26, 19:38
Medlem
MegaLomanis avatar
Gräddbullar? Med min obildning föreställde jag mig semlor, vilket varit illa nog, men det verkar snarare röra sig om såna härhttps://www.tasteline.com/recept/graddbullar/ Om mina efterforskningar stämmer. Eller har jag fel?
Citera
2019-02-26, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Gräddbullar? Med min obildning föreställde jag mig semlor, vilket varit illa nog, men det verkar snarare röra sig om såna härhttps://www.tasteline.com/recept/graddbullar/ Om mina efterforskningar stämmer. Eller har jag fel?

"Paketet hade kvinnan köpt på Ikea som ständigt har gräddbullar, eller chokladtoppar som de också kallas, till försäljning. Ett annat namn är kokostoppar."

Kokostoppar är inte att leka med serru!
Citera
2019-02-26, 19:40
Medlem
Någon måste förklara för henne vad som menas med att bjuda på bullar..
Citera
2019-02-26, 19:44
Medlem
1 svensk krona på att hon är feminist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här