2019-02-27, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Kan det vara en f.d. Fi-partiledare?
Eller en blivande?
Citera
2019-02-27, 12:27
Medlem
Runjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villea-f
äh, tycker hon borde friats.
Liksom nu kommer hon bli prickad i registret och dömd och inte kunna få jobb
på grund av en fånig gräddbulleincident. Jag tror den "attackerade" klarade sig utan trauma eller större psykiska eller fysiska skador.

Får man inte jobb om man får en prick i registret för ofrendande?

Tell me more!
Citera
2019-02-27, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Den åtalade är:

Angelica Emelie Björg Julin
Djurholmavägen 232
266 97 Hjärnarp
(19940130-2162)

Lite förvånande att alla inblandade (utom vittnen samt vakt) är svenskar. Detta hände trots allt i det muslimska kalifatet Malmö. Den åtalade verkar ha en skruv lös. Hon har knuffat en yngre flicka åt sidan som har autism och blivit kallad "idiot" av pappan. Hon har sedan följt efter pappan och sedan i kön till restaurangen tryckt upp godsakerna i ansiktet. Sedan har hon sprungit från platsen och storgrinat när vakten hann ikapp henne.

Att bli kallad idiot är väl kanske inte så trevligt. Livet går ju dock vidare...... Men att följa efter pappan för att grisa ned honom verkar tyda på ett lättkränkt feminist. Någon som har mer info om Angelica?

Hjärnarp. Lokalt benämnt Brainarp. Är en håla för dem som vill bo i hus men egentligen inte har råd. Förutom i Brainarp förstås.
Citera
2019-02-27, 13:10
Medlem
Zyclone-Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expiravit
"Enligt mannen har dottern ett handikapp och har lätt att ramla.

Pappan hade därför uppmanat dottern att hålla hårt i räcket i trappan. Då kom den 25-åriga kvinnan som är på väg nedför trappan.

Pappan beskriver i förhöret hur kvinnan försökte tränga sig mellan hans dotter och trappräcket. Det var då han reagerade och kallade kvinnan för ”jävla idiot”. "

En vuxen person, speciellt inte en 25 åring, håller vell för fan inte på så mot ett barn.
Hade 25 åringen en anledning till att hon tvunget skulle hålla i räcket?

Och sedan ta så jävla illa upp så hon sätter sig ner och planerar en hämndattack, då är hon ju psykiskt instabil

Enkel lösning. Han ställer sig bakom dottern. Knuffar någon honom gör han en anmälan eller försvarar sig, alternativt både och.
Citera
2019-02-27, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Jag blev så jävla förbannad när jag först läste det här, men när det framgick att det faktiskt inte berörde något så sjukt som att kalla semlor för "gräddbullar" blev jag istället smått road.

Jag ser situationen framför mig. Efter att genusprofessorn förklarat hur män även kan förtrycka kvinnor genom "stairspreading", där könsmaktsordningen tar plats i allmänna trappor, beger sig Gudrun iväg från universitetet för att äta lunch. "Ett paket gräddbullar hade kanske varit på sin plats... Fast 4 dagar i rad? ... Sluta nu! Jag är en stark kvinna, och äter vad jag vill!"

Utanför söker hon upp en sån här elektrisk sparkcykel, men märker till sin förtvivlan en varning i sin app. "Fjädrarna i cykeln som använts i 2 av dina senaste har blivit helt ihoppressade och behövt repareras. Var vänlig iaktta varsamhet."

"Jävla datanördsmän. Säkert gamergate.", tänker hon, och hoppar på. Halvvägs går fjädrarna sönder, och resterande bit transporteras tillsammans med ett rejält gnistrande av att hjulen slits mot dess kopp.

Väl framme tar hon hissen upp och köper på sig ett gäng gräddbullar. Med en i mun och en i hand tänker hon att "lite motion hade varit på sin plats för nästa tweet", och börjar gå ner för trappan.

"Nämen! Nu jävlar! En man med sin lättviktiga kvinnoslav som propagerar könsmaktsordningen i trapphuset!?" tänker hon när hon får syn på mannen och hans handikappade dotter. "Det här är jag minsann utbildad för."

"KROSSA PATRIARKATET!" trodde hon sig proklamera när hon modigt fortsätta ner för att bekämpa världens förtryck genom att med armbågarna utbredda trycka sig förbi mannen och dottern på den plats där 2 normalviktiga människor normalt hade kunnat dansa breakdance. Vad mannen hörde var dock endast "kfmhmm phummum", samtidigt som grädde sprutade från hennes mun rakt på hans dotter.

"Din jävla idiot!"

Ovetandes om att hon skulle komma att missa sin nästa föreläsning på journalisthögskolan offrade hon sina gräddbullar för att bekämpa patriarkatet.

Bland det bästa jag läst!

OnT: Tror som de flesta andra att det är en person med någon form av bokstavskombo alternativt deprimerad eller liknande, inte psykiskt frisk i alla fall,
Citera
2019-02-27, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
7000 spänn för en skumboll i nyllet, kom igen liksom, snacka om att försöka utnyttja situationen till max. Varför blir det polisärenden av sådana här skitsaker ens?

Gräddbulle är något dialektalt skånskt påhitt, det är ju inga bullar.

Det handlar inte om vad som är rimligt för skadan. Det handlar om att kärringen ska lära sig att det är dyrt att vara dum i huvudet.

Tycker hon ska betala det tredubbla + rättegångskostnader.
Citera
2019-02-27, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Du menar att det inte är nödvärn? Då skulle det vara rätt att hacka upp din moster och servera henne med grädde och sylt? Ungefär så låter du. Logik, vad är det?

Hahaha Bara därför att det är någon ultrafeministisk familjefar ger honom inte rätt att bete sig som något slags medborgargarde. Klart det är nödvärn - av det mjukare och sötare slaget måste man säga.
Citera
2019-02-27, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Den åtalade är:

Angelica Emelie Björg Julin
Djurholmavägen 232
266 97 Hjärnarp
(19940130-2162)

Lite förvånande att alla inblandade (utom vittnen samt vakt) är svenskar. Detta hände trots allt i det muslimska kalifatet Malmö. Den åtalade verkar ha en skruv lös. Hon har knuffat en yngre flicka åt sidan som har autism och blivit kallad "idiot" av pappan. Hon har sedan följt efter pappan och sedan i kön till restaurangen tryckt upp godsakerna i ansiktet. Sedan har hon sprungit från platsen och storgrinat när vakten hann ikapp henne.

Att bli kallad idiot är väl kanske inte så trevligt. Livet går ju dock vidare...... Men att följa efter pappan för att grisa ned honom verkar tyda på ett lättkränkt feminist. Någon som har mer info om Angelica?

ojojoj! alla dessa neurotiska diagnoser. En försynt fråga: hur ska man känna till det. Snyftkalas.
Citera
2019-02-27, 15:00
Medlem
Bogandoffs avatar
Folk som dillar om nödvärn hit och dit är ni helt tappad som barn? Det finns inte en enda klausul i brottsbalken som ger en rätt att nyttja sin nödvärnsrätt efter att man blivit kallad "jävla idiot", SPECIELLT inte med tanke på att hon inte agerade omedelbart utan väntade tills händelsen var över och därefter gav igen.
För fan skärp er och sluta använda begrepp ni helt klart inte har någon aning om.
Citera
2019-02-27, 15:03
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
"Kvinnan och mannen stötte på varandra i en trappa på Ikea den 13 januari i år. Mannen var där med sin sambo och sin 9-åriga dotter och var på väg uppför trappan.

Enligt mannen har dottern ett handikapp och har lätt att ramla.

Pappan hade därför uppmanat dottern att hålla hårt i räcket i trappan. Då kom den 25-åriga kvinnan som är på väg nedför trappan.

Pappan beskriver i förhöret hur kvinnan försökte tränga sig mellan hans dotter och trappräcket. Det var då han reagerade och kallade kvinnan för ”jävla idiot”."

Min magkänsla säger att pappan hade rätt men det verkar samtidigt skumt hur man försöker "tränga sig mellan hans dotter och trappräcket" när man är på väg ner för en trappa? Även om hon såklart inte visste om barnets handikapp så är det väl självklart att inte tränga sig mellan någon som håller i ett räcke i en trappa. Att sen köpa gräddbullar och LETA UPP pappan för att trycka den i nyllet på han för att han sa "idiot" är ju sannerligen bisarrt så hon kan väl mycket väl vara någon som inte vet hur man beter sig i en trappa.
Citera
2019-02-27, 15:13
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogandoff
Folk som dillar om nödvärn hit och dit är ni helt tappad som barn? Det finns inte en enda klausul i brottsbalken som ger en rätt att nyttja sin nödvärnsrätt efter att man blivit kallad "jävla idiot", SPECIELLT inte med tanke på att hon inte agerade omedelbart utan väntade tills händelsen var över och därefter gav igen.
För fan skärp er och sluta använda begrepp ni helt klart inte har någon aning om.

ja precis, säkert en kränkt feminist fitta eller nåt, hon borde åkt dit för mer skadestånd tycker jag.
Citera
2019-02-27, 15:30
Medlem
Svinigs avatar
Många verkar tycka att det "inte är så farligt" att överfalla folk med bakverk.

Det har ju varit samma visa när flertalet politiker har fått tårtor i ansiktet. Det är ju "bara en tårta, nästan lite trevligt ju".

Är ni helt jävla tappade? Man ger sig inte på folk och kastar saker i deras ansikte, speciellt inte när deras barn är bredvid och på grund av något så futtigt som att man kallas för idiot. När man är en idiot.

En normal människa pratar. Idioter kastar gräddbullar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in