Citat:
Ursprungligen postat av
Lydan
Jag blev så jävla förbannad när jag först läste det här, men när det framgick att det faktiskt inte berörde något så sjukt som att kalla semlor för "gräddbullar" blev jag istället smått road.
Jag ser situationen framför mig. Efter att genusprofessorn förklarat hur män även kan förtrycka kvinnor genom "stairspreading", där könsmaktsordningen tar plats i allmänna trappor, beger sig Gudrun iväg från universitetet för att äta lunch. "Ett paket gräddbullar hade kanske varit på sin plats... Fast 4 dagar i rad? ... Sluta nu! Jag är en stark kvinna, och äter vad jag vill!"
Utanför söker hon upp en sån här elektrisk sparkcykel, men märker till sin förtvivlan en varning i sin app. "Fjädrarna i cykeln som använts i 2 av dina senaste har blivit helt ihoppressade och behövt repareras. Var vänlig iaktta varsamhet."
"Jävla datanördsmän. Säkert gamergate.", tänker hon, och hoppar på. Halvvägs går fjädrarna sönder, och resterande bit transporteras tillsammans med ett rejält gnistrande av att hjulen slits mot dess kopp.
Väl framme tar hon hissen upp och köper på sig ett gäng gräddbullar. Med en i mun och en i hand tänker hon att "lite motion hade varit på sin plats för nästa tweet", och börjar gå ner för trappan.
"Nämen! Nu jävlar! En man med sin lättviktiga kvinnoslav som propagerar könsmaktsordningen i trapphuset!?" tänker hon när hon får syn på mannen och hans handikappade dotter. "Det här är jag minsann utbildad för."
"KROSSA PATRIARKATET!" trodde hon sig proklamera när hon modigt fortsätta ner för att bekämpa världens förtryck genom att med armbågarna utbredda trycka sig förbi mannen och dottern på den plats där 2 normalviktiga människor normalt hade kunnat dansa breakdance. Vad mannen hörde var dock endast "kfmhmm phummum", samtidigt som grädde sprutade från hennes mun rakt på hans dotter.
"Din jävla idiot!"
Ovetandes om att hon skulle komma att missa sin nästa föreläsning på journalisthögskolan offrade hon sina gräddbullar för att bekämpa patriarkatet.
Bland det bästa jag läst!
OnT: Tror som de flesta andra att det är en person med någon form av bokstavskombo alternativt deprimerad eller liknande, inte psykiskt frisk i alla fall,