2019-02-27, 19:22
Medlem
Kravallens avatar
En doktor från Estniska förbundet har uttalat sig och hoppas att det rör sig om "bara" sk. oregistrerade nålar och att Karel och Andreas bara fått hjälp med lagliga substanser (salt/vatten). De ber även om lugn och ro tills dess att sanningen ligger på bordet.
Citera
2019-02-27, 19:25
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
En doktor från Estniska förbundet har uttalat sig och hoppas att det rör sig om "bara" sk. oregistrerade nålar och att Karel och Andreas bara fått hjälp med lagliga substanser (salt/vatten). De ber även om lugn och ro tills dess att sanningen ligger på bordet.
Finns ju även en gräns på 100 ml vätska/12 timmar i infusion.
Citera
2019-02-27, 19:27
Medlem
Perguitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intervallstart
Jeg skriver om bevis som finnes, selvsagt.
Alt hun har sagt stemmer 100% grunnet bevisene som er lagt frem for alle instanser som har gransket saken.

Kan dere ikke bare innrømme at dere hater Therese Johaug fordi hun er så overlegen - og ikke minst fordi hun er norsk. Alle vet jo at det er dette som ligger bak - den svenske avundsjuken.

Klockren kommentar, som jag instämmer i till 100%! Tomas Pettersson, Lasse Anrell och Hasse Svens lider förutom sina tunga mentala handikapp som mytomani, Tourettes syndrom (förknippat med utbrott av fula ord och/eller socialt opassande kommentarer), paranoida vanföreställningar m m lider de ännu tyngre (om möjligt) av den kungliga svenska avundsjukan.

Jag har tittat på NRK's dokumentär "Therese Johaug - Chocken" igen, och jag är fylld av beundran hur hon kommit tillbaka efter misstagsdopingen, som IRL var en bagatellartad skitsak. Jag (stolt icke paranoid & avundsjuk svensk) är oerhört glad och tillfredsställd över att både Therese J och Martin Johnsrud Sundby kommit tillbaka efter allt oförtjänt skitkastande, grundlösa beskyllningar, hån och avundsjuka, rest sig på tio, och visat var skåpet skall stå. Grymt imponerande, och Therese kommer att gå till historien som världens alla tiders skiddrottning no: 1
Citera
2019-02-27, 19:41
Medlem
Svensk avundsjuka? Vore det så, varför är det nästan ingen som pratar om toppidrottare in andra sporter? I alpint har vi ju Michaela Shiffrin och Marcel Hirsher som vinner nästan allt dom ställer upp i.
Ser nästan ingen som har nåt negativt att säga om dom, även om man som svensk blir trött på att dom vinner jämt.
Ganska dumt att man kallar det svensk avundsjuka då folk över hela jorden som har något intresse för skidor tycker att det är shaddy som fan det som pågår just nu.
Citera
2019-02-27, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perguitar
Klockren kommentar, som jag instämmer i till 100%! Tomas Pettersson, Lasse Anrell och Hasse Svens lider förutom sina tunga mentala handikapp som mytomani, Tourettes syndrom (förknippat med utbrott av fula ord och/eller socialt opassande kommentarer), paranoida vanföreställningar m m lider de ännu tyngre (om möjligt) av den kungliga svenska avundsjukan.

Jag har tittat på NRK's dokumentär "Therese Johaug - Chocken" igen, och jag är fylld av beundran hur hon kommit tillbaka efter misstagsdopingen, som IRL var en bagatellartad skitsak. Jag (stolt icke paranoid & avundsjuk svensk) är oerhört glad och tillfredsställd över att både Therese J och Martin Johnsrud Sundby kommit tillbaka efter allt oförtjänt skitkastande, grundlösa beskyllningar, hån och avundsjuka, rest sig på tio, och visat var skåpet skall stå. Grymt imponerande, och Therese kommer att gå till historien som världens alla tiders skiddrottning no: 1

Kommer aldrig att hända, efterkonstruktionen var enormt pinsam, samt det är trotts allt lätt att dölja bloddopning.
Är tyvärr endast enskilda skandinaviska fanatiker som intalar sig själva.
Citera
2019-02-27, 19:52
Medlem
Redan 2014 var
Man skeptisk till att poltoranin hade dessa i sitt team. Alltså mati alaver som tränare som bara andres verpalus tränare också när andres åkte fast för doping 2011.

Så poltoranin tycker det är helt okej att ha dessa med sig vilket man får tycka är minnst sagt märkligt.

http://www.sweski.com/poltoranin-flyttade-till-estland.5603129-184999.html

Sen kan man ju fråga sig också om dopingen är påtryckningar från tränare eller om atleterna själva tagit initiativ
Citera
2019-02-27, 20:23
Medlem
Perguitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jacob Hård satte oavsiktligt huvudet på spiken i artikeln. När han skrev:

"Ingen instans som behandlat Johaugs fall – inte heller CAS – har uttryckt några tvivel om sanningshalten i hennes historia."

Det är ju det som är problemet.

Du har alltså problem med CAS!? Om du lyckas trassla loss hövvet ur din nationalistiska blågula flagga, så kan du kanske svara på vilka enligt dig skulle ha granskat bevisning, och av kunnat dom? Du, eller Svenskarnas Parti, SD, NMR eller Firman Boys. Enligt ditt sätt se, så har CAS fel och du rätt, för ditt eget tyckande (helt utan bevisning) är givetvis det rätta!? Som exempel, så anser merparten av mänskligheten att månen är en planet. Men jag själv tycker att månen är en gul ost som hänger i ett snöre på himlen, och med din logik har jag alltså rätt i mitt tyckande!? ;-)
Citera
2019-02-27, 20:30
Avslutad
Citat:

Har snackar vi om att leva med skygglappar för ögonen!
Thetese är en fuskare som så många andra i denna sport, finns även svenskar givetvis, men de som tror att Therese är/var ren säger jag bara, vakna!

Hela händelseförloppet är ju löjligt, att världens bästa kvinnliga skidåkare skulle av misstag använda denna salva med stor varningstext på förpackningen är ju ett skämt. Däremot som sköld utifall hon skulle åka dit, svar ja.
Dessa idrottsmän törs ju inte äta en enda sak utan att de läst vad det innehåller.

Nej, fortsätt ni att leva i er fantasivärld, varför Therese gick fri är för att hon är en söt norska och att Norge styr allt inom skidorna, undra om du skulle ha försvarat en ryska på samma sätt utifall omständigheterna varit identiska, svar där nej.
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-02-27 kl. 20:33.
Citera
2019-02-27, 20:33
Medlem
Perguitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Kommer aldrig att hända, efterkonstruktionen var enormt pinsam, samt det är trotts allt lätt att dölja bloddopning.
Är tyvärr endast enskilda skandinaviska fanatiker som intalar sig själva.

Du menar alltså att Astma-Calle pumpat för lite
spray, medans Martin JS pumpat till sig ett guld!?
Vet du inte att 50% (hälften alltså) av de svenska
internationella medaljer som vunnits sedan 1992
vunnits av svenska åkare som astmamedicinerats.

Skitfarligt att kasta stenar i glashus. Man kan skada sig!
Citera
2019-02-27, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Intressant att det är endast är fd dopingavstängda och svårt sjuka som vunnit guld.
Alla kommer dom från Norge oxå
Inte nog med det så har man gett i alla fall två åkare (oxå från Norge) tillväxthormon.
I rest my case.

Hahahah ja det stämmer väl för alla distanslopp, ta mig tusan... astmamedicin, reumatismmedicin samt anabola steroider. Recept för framgång.
Citera
2019-02-27, 20:36
Medlem
Citat:
Du menar alltså att Astma-Calle pumpat för lite
spray, medans Martin JS pumpat till sig ett guld!?
Vet du inte att 50% (hälften alltså) av de svenska
internationella medaljer som vunnits sedan 1992
vunnits av svenska åkare som astmamedicinerats.

Skitfarligt att kasta stenar i glashus. Man kan skada sig!

Varför nämner du Svenskar?
Säger bara att sporten är rutten, samt hur lätt det är att lura systemet så länge man har resurser.
Vad är sannolikheten att det råkade vara två av dom största namnen som åkte dit?
Citera
2019-02-27, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exceptional
Något som jag tycker är konstigt är att någon som erkänner totalt. Är mest hatad.
Medan de som bevisligen varit dopade skyller på läkare och allt möjligt blir hyllade.
Ska vi inte lyssna på någon som erkänner och lära oss?
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/skidvarldens-mest-hatade-trader-fram/ .

Detta är så jävla fel och innebär förstås att antidopingarbetet är tandlöst. Mycket av felet ligger hos journalister som behandlar fuskarna olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in