2019-02-27, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Lär vara en Österrikare av allt att döma.

Efter loppet sa de svenska kommentatorerna att två idrottare (eller sa de en?) blev påkomna med kanyler i armarna (varpå Matthias Fredriksson fnös till). Jag är också nyfiken på vem som blev tagen på bar gärning. Det blir svårt att krångla sig ur det.
Citera
2019-02-27, 15:50
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Har själv spelat ishockey på elitnivå, jobbar/jobbat som tränare i många år, har mkt stor kunskap inom fysiskt träning.

Du är helt ute och cyklar, näst intill okunnig, gvetvis ökar du din totala kapacitet när du att bygger hård träning med anabola steroider.
Pga intaget kan du pressa din kropp ca 20-25 % mera varje träningspass vilket i slutändan givetvis blir en stor skillnad.

Annars används anabola steroider ofta inom olika sporter både individuella samt lag för att påskynda läkning av olika typer av skador.

Om du har insikt vet du att skillnaden är att anabola bara möjliggör att träna hårdare medan EPO höjer din fysiska förmåga som tillägg på träningen. En väldigt stor skillnad som du ju faktiskt även skriver, men ändå inte tycks förstå.
Citera
2019-02-27, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Lustigt sammanträffande att Sundby av alla vinner guld timmen efter de går ut med den senaste nyheten om de 5 gripna...

En annan lustig sak är att nästan alla som har astmaproblem söker sej till längdskidåkning, borde rimligtvis vara tvärtom.

Vi har ju absolut inte någon annan större sport där det finns så enormt många utövare med astma.

Säger väl allt.
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-02-27 kl. 16:02.
Citera
2019-02-27, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Om du har insikt vet du att skillnaden är att anabola bara möjliggör att träna hårdare medan EPO höjer din fysiska förmåga som tillägg på träningen. En väldigt stor skillnad som du ju faktiskt även skriver, men ändå inte tycks förstå.

Nej, det är du som inte förstår!

Om man varje pass kan träna 20-25 % hårdare än sina motståndare så blir resultatet ÄVEN i skidspåret skillnad.

Finns inte någon mening att fortsätta denna diskussion med dej då du endera INTE VILL förstå eller alternativt att du INTE KAN förstå!
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-02-27 kl. 16:02.
Citera
2019-02-27, 16:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nej, det är du som inte förstår!
Om man varje pass kan träna 20-25 % hårdare än sina motståndare så blir resultatet ÄVEN i skidspåret skillnad.

Jo jag förstår, men inte du.

För att få effekt via anabola måste du träna hårdare. EPO ger effekt utan att träna hårdare.

Citat:
Finns inte någon mening att fortsätta denna diskussion med dej då du endera INTE VILL förstå eller alternativt att du INTE KAN förstå!

Säg det till dig själv.
Citera
2019-02-27, 16:07
Avslutad
Citat:

För att få effekt via anabola måste du träna hårdare. EPO ger effekt utan att träna hårdare.

Säg det till dig själv.

Så du menar att om man bara tränar hårdare så är det okej att vinna loppen med stor marginal, trots att det är ANABOLA STEROIDER som gjort att man kunnat träna så hårt att man vinner överlägset. Nu förstår jag din inställning!

Du är minst sagt speciell!
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-02-27 kl. 16:10.
Citera
2019-02-27, 16:12
Medlem
Citat:

Säg det till dig själv.

Din lilla gycklare där.

En längdskidåkare i världseliten behöver INTE träna fysiskt hårdare för att få maximal effekt av anabola. Längdåkaren tränar förmodligen redan tillräckligt för vad kroppen klarar av, det anabola gör är att man återhämtar sig snabbare och bättre, alltså tillgodoser sig den fysiska träningen på ett betydligt effektivare vis.

Mer tid kan alltså läggas på teknik m.m.
Citera
2019-02-27, 16:26
Medlem
Intressant att det är endast är fd dopingavstängda och svårt sjuka som vunnit guld.
Alla kommer dom från Norge oxå
Inte nog med det så har man gett i alla fall två åkare (oxå från Norge) tillväxthormon.
I rest my case.
Citera
2019-02-27, 16:35
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:

Säg det till dig själv.

Som jag sagt till dig ett flertal gånger tidigare så stämmer inte detta alls.
När du säger en sån sak går det inte att ta ngt som du säger på allvar.

Men om du inte tror mig så prata med en expert.
Jag kan garantera till 100% att han/hon kommer säga att man inte behöver träna hårdare för att få effekt av anabola steroider.

Däremot kan du träna betydligt hårdare och längre, samt återhämta dig snabbare.
Citera
2019-02-27, 17:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Så du menar att om man bara tränar hårdare så är det okej att vinna loppen med stor marginal, trots att det är ANABOLA STEROIDER som gjort att man kunnat träna så hårt att man vinner överlägset. Nu förstår jag din inställning!

Du är minst sagt speciell!

Nej, det menar jag givetvis inte och det har jag aldrig skrivit. Jag skrev endast att det är skillnad på anabola och EPO. Det innebär att det är skillnad på Mühlegg och Johaug.
Citera
2019-02-27, 17:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Som jag sagt till dig ett flertal gånger tidigare så stämmer inte detta alls.
När du säger en sån sak går det inte att ta ngt som du säger på allvar.

Men om du inte tror mig så prata med en expert.
Citat:
Jag kan garantera till 100% att han/hon kommer säga att man inte behöver träna hårdare för att få effekt av anabola steroider.

Däremot kan du träna betydligt hårdare och längre, samt återhämta dig snabbare.

Nu är ju detta endast dina egna ord så det har inget värde.

Anabola substanser har den effekten att de stärker vävnaderna. Om du tror att det ger en snabbare åkare utan träning så får du väl tro det. EPO ger flera röda blodkroppar och därmed en bättre syreupptagningsförmåga. Processen att öka sin kapacitet går mycket snabbare via EPO än via anabola substanser.
Citera
2019-02-27, 17:22
Medlem
Zalkmans avatar
Verkar som om Andreas Veerpalu är en av dem som är misstänkt för dopning.

Källa:
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/de-pekas-ut-i-dopingrazzian-pa-vm/

Vore ju poetisk rättvisa om han åker dit då far hans ofta var misstänkt med ändå lyckades klara sig undan. Åker sonen dit så bekräftar det (i det närmsta) något som de flesta av oss redan är överens om, att Andrus Veerpalu är en fuskare.

Trevlig nyhet måste jag säga. Alltid kul när fuskare åker dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in