2019-02-27, 06:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Vem som började mellan dig och mig eller dig och andra män?

Du har spenderat senaste månaderna med att generalisera över män som någon form av barnslig motreaktion på generaliseringar runt kvinnor från andra användare.

Det ska jag nog klara av att komma ihåg.

Ja och varför tror du att jag gjort det?
Jag generaliserar dessutom inte ofta om män i allmänhet utan om män på flashback och ibland dessutom enbart denna forumdelen.
Citera
2019-02-27, 09:58
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Man blir som man umgås. Passar bra här med resten av barnen då. Kom ihåg vem som började bara.
Ireen von Wachenfeldt? Gudrun Schyman? Zara Larsson?

Vem? Jag är så dålig på att gissa, håll mig inte på nålar!
Citera
2019-02-27, 10:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII

Haha, så det är Wachenfeldts fel att kvinnor inte får skriva på Flashbacka feministforum utan att bli förolämpade!
Citera
2019-02-27, 11:10
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Räkna själv ut varför kvinnor som arbetar inom den offentliga sektorns vård, skola och omsorg är mer sjukskrivna och får psykiska problem. Visst sliter tuffa arbetsförhållanden, dålig arbetsmiljö (t ex mycket buller, mycket lyft), hög personalomsättning och tighta arbetsscheman på såväl kropp som psyke.

Lägg också till att de kvinnor som arbetar heltid oftast tar mer än halva ansvaret för barn och hushållsarbete i hemmet efter att de avverkat åtta timmars tufft arbetspass. Deras män kommer hem från sina bekväma kontorsjobb till ett dukat bord med middagen serverad och klar. Sedan kan de slå sig ner i soffan och koppla av framför TV:n, medan den utmattade frun dukar av, plockar undan samt tar hand om griniga ungar.

Som Jenny9 skrev här är det mycket mer psykiskt krävande att arbeta med människor inom vård och skola än i andra branscher. Det krävs både empati och starkt psyke för att orka ta hand om svårt sjuka, gamla, gravt funktionshindrade patienter och våldsamma psykfall i åtta timmar varje dag minst fem dagar i veckan. Man måste också vara hårdhudad för att stå ut med sin i det närmaste outhärdliga arbetssituation som högstadielärare på en problemskola i ett socialt utsatt förortsområde.
Du och dina jävla russin ur kakan som du kokar dina egna soppor på.
Säg mig, är några av de exempel du räknade upp inte kvinnornas egna val?
Då kallas det kognitiv dissonans när de slutar få som de vill och oresonliga som de är får bita i det sura äpplet, som de sjukskriver sig för. Vad gäller arbetsmiljö finns inga länder i hela världen där kvinnor har det enklare.
För min del får man ta bort rätten att sjukskriva sig för de här somatiska problemen de skapat åt sig själva.
Kanske mannen återfår lite av sitt värde igen?
De har både tyngre och farligare jobb, men är sjukskrivna avsevärt mycket mindre.
Citera
2019-02-27, 11:32
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Haha, så det är Wachenfeldts fel att kvinnor inte får skriva på Flashbacka feministforum utan att bli förolämpade!
Frågan var väl vem som bööörjade?
Citera
2019-02-27, 12:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Citat:
Frågan var väl vem som bööörjade?

På forumet ja. Försök häng med om du ska citera, blir enklare då. Nivån här är satt av kränkta bebisar till män som tycker så otroligt synd om sig själva. Gnälliga jönsar som inte har handlingskraft till annat än att dra på sig offerkoftan. Nu skiter jag i vilket, man får den nivån man förtjänar.

Men en sak är säker, jag kommer icke försvinna härifrån och det är av anledning att man ej bör sluta slå hål på alla lögner och trams som florerar här.
Tråkigt att man inte kan ha ordentliga diskussioner då det skulle vara intressant, men det är faktiskt uteslutet med tanke på trådstarternas standard och många debattörers dito.
Citera
2019-02-27, 12:54
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Räkna själv ut varför kvinnor som arbetar inom den offentliga sektorns vård, skola och omsorg är mer sjukskrivna och får psykiska problem. Visst sliter tuffa arbetsförhållanden, dålig arbetsmiljö (t ex mycket buller, mycket lyft), hög personalomsättning och tighta arbetsscheman på såväl kropp som psyke.

Lägg också till att de kvinnor som arbetar heltid oftast tar mer än halva ansvaret för barn och hushållsarbete i hemmet efter att de avverkat åtta timmars tufft arbetspass. Deras män kommer hem från sina bekväma kontorsjobb till ett dukat bord med middagen serverad och klar. Sedan kan de slå sig ner i soffan och koppla av framför TV:n, medan den utmattade frun dukar av, plockar undan samt tar hand om griniga ungar.

Som Jenny9 skrev här är det mycket mer psykiskt krävande att arbeta med människor inom vård och skola än i andra branscher. Det krävs både empati och starkt psyke för att orka ta hand om svårt sjuka, gamla, gravt funktionshindrade patienter och våldsamma psykfall i åtta timmar varje dag minst fem dagar i veckan. Man måste också vara hårdhudad för att stå ut med sin i det närmaste outhärdliga arbetssituation som högstadielärare på en problemskola i ett socialt utsatt förortsområde.

Det är alltid alltid mest synd om männen som jobbar på de tunga och farliga arbetsplatserna. Det vet du väl?
Dessutom är det väldigt viktigt att reda ut vem det är mest synd om gällande varenda fråga.
Citera
2019-02-27, 13:54
Medlem
kvinnor sjukskriver/sjukanmäler sig för minsta lilla
Citera
2019-02-27, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Det är tur att vi har skenheliga människor som du och moment22 att generalisera över hur hemska män är som generaliserar... Lika mycket självinsikt som små barn.

Tack för att du la märke till att jag och Moment22x22 generaliserar och kallade oss skenheliga.

Du måste ha ett gigantiskt stort och gediget jobb med att hålla koll på alla de som generaliserar grovt om kvinnor här på "feminism"forumet. Jag kan inte ens tänka mig ett mer tröttande jobb än det du har tagit på dig.

Har du någon åsikt kring debatten och det som verkligen skrevs?
Citera
2019-02-27, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
kvinnor sjukskriver/sjukanmäler sig för minsta lilla

Ja och "minsta lilla" var väl svaret du fick på ditt IQ- test?
Citera
2019-02-27, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Då kallas det kognitiv dissonans när de slutar få som de vill och oresonliga som de är får bita i det sura äpplet, som de sjukskriver sig för. Vad gäller arbetsmiljö finns inga länder i hela världen där kvinnor har det enklare.
För min del får man ta bort rätten att sjukskriva sig för de här somatiska problemen de skapat åt sig själva.
De har både tyngre och farligare jobb, men är sjukskrivna avsevärt mycket mindre.

Så antagligen är det farligare att jobba med mindre fysiska men mer psykiskt krävande jobb.
Senast redigerad av Jenny9 2019-02-27 kl. 18:41.
Citera
2019-02-27, 18:31
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf

Män som väljer farliga och tunga yrken som slaktare och fiskare gör sina egna val om de råkar skada sig eller omkomma. Många arbetsrelaterade dödsolyckor kan undvikas om männen inte slarvar med säkerhetsföreskrifterna. En stor del av olyckorna sker i trafiken, t ex långtradarchaffisar som kör alltför fort med en brandfarlig last. Män åker till sina jobb fast de är bakfulla eller har 39-40 graders feber och sedan utför sina arbetsuppgifter sämre då de är sega i både knopp och kropp. Risken för att göra fatala misstag ökar och konsekvensen kan bli att de skadas svårt eller i värsta fall avlider. Så ja, det är oftast männens fel.

http://www.xn--kvinnorshlsa-ocb.se/psykisk-halsa/varfoer-aer-kvinnor-mer-sjukskrivna-foer-stressrelaterad-ohaelsa

Män som jobbar i kvinnodominerade yrken löper alltså dubbelt så stor risk att bli sjukskrivna till följd av stress än de inom mansdominerade yrken (farliga och tunga jobb, IT-jobb t ex). Och det är avsevärt mindre risk att bli sjukskrivna för kvinnor som jobbar i mansdominerade yrken, även inom de tunga och farliga jobben. T ex byggbranschen som i en närtid kan förvänta sig fler kvinnliga byggjobbare nu när antalet kvinnliga sökande till Bygg & Anläggning ökar (källa). Visst är det bra att fler och fler kvinnor gör egna val och går emot könsstereotypiska förväntningar från omgivningen.

https://akademssr.se/post/fler-kvinnor-sjukskrivna-psykosociala-problem

Det finns flera förklaringar till kvinnors sjukskrivningar. Hög arbetsbelastning och belastningsskador till följd av tunga lyft eller monotona rörelser samt otydliga arbetsroller är två orsaker. Problem i relationerna på arbetsplatsen, som t ex samarbetsproblem, mobbning, utfrysning och trakasserier, bidrar till psykisk ohälsa vilket driver upp sjuktalen.

Låter det som att kvinnor är bekväma, lata och bortskämda? Män som jobbar i kvinnodominerade yrken drabbas också av samma åkomma - latmask - som kvinnor. Märkligt det där. Kanske är det något i luften på sjukhus, vårdhem och andra offentliga inrättningar som gör att kvinnliga anställda drabbas av den där mystiska och oerhört smittsamma parasiten latmask.

Vad sägs om att kvinnor får samma värde som män istället för att tryckas ned, undervärderas, spottas på och hånas i tråd efter tråd i detta delforum?

Du och Wordwarrior med flera andra idioter på det här forumet är fan inte kloka som påstår att kvinnor är bekväma, lata och bortskämda, samt att de blir oresonliga när de inte får som de vill och därför får skylla sig själva för ”de här somatiska problemen som de skapat åt sig själva”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in