2019-02-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Asså fyfan vad äcklad jag blir av att män har sån jävla dålig självrespekt. Visst, knulla dom här brudarna, men kan någon förklara hur fan ni kan dejta och vara i förhållande med dom här brudarna som knullat runt hela Tinder och sen valt er?

Feminismen är ju fan redan helt inkörd i er skalle. Jag har sett folk här som säger att man är muslim för att man inte velat vara i ett förhållande med en brud i 20 års åldern som legat med mer än 20 pers t.ex, asså jag måste bara anta att ni som gör det här är för att ni inte kan få tag på bättre.

Det finns ju en anledning till att vissa tjejer ses som relationsmaterial, och vissa är för knull. Är det någon här som dejtat en sådan tinderbrud seriöst och förklara tanken bakom detta?

För att det finns väldigt många män som har samma bagage, kanske?

Jag vet inte hur det är med dig men jag som är sexmissbrukare har knullat hundratals. Kvinnor, män, transor och alla möjliga konstellationer dessa kommer i. Har även horat ut mig.

Jag har erhållit lyxen att jag helt enkelt inte bryr mig om tjejens förflutna. Mest troligt så är hon ändå inte värre än mig.
Citera
2019-02-26, 18:11
Medlem
Jag skulle behöva byta ut mina foton. Jag har tagit de jag har med mobilen med ett stativ, så det är nästan bara selfie men som inte helt ser ut som selfie. För att ta bättre kort, behöver jag månne be någon ta kort på mig med en bra kamera? Jag är obekväm bakom linsen, kanske går att komma över? Någon som som har nått råd, för jag vill verkligen få bättre bilder!
Citera
2019-02-27, 00:00
Medlem
lakritcs avatar
Äntligen tagit bort Tinder för gott. Ut och leva livet!
Citera
2019-02-27, 10:24
Medlem
Arasones avatar
Alla förstår vad Tinder går ut på. Du väljer eller väljer bort personer på grund av deras bilder / info text. Du drar åt vänster på dom som du inte tycker är intressanta och höger på dom som du tycker är intressanta, right?

Vi alla har varit med om att vi har matchat med tjejer, skrivit och sedan inte fått något svar. Dom flesta svarar eftersom att dom är intresserade, men vissa skippar helt att svara. Då tänker man, okej men varför i helvete drog du åt höger om du inte ens har intresse av att svara?

Det diskuteras en hel del i tråden om tjejers agerande. Igår såg jag en tjej som faktiskt skrev ut i klartext exakt hur appen fungerar för tjejer.

http://i63.tinypic.com/dy0o6s.jpg

Kan nån förklara hur den här tjejens hjärna fungerar? Varför i helvete swipa höger för att sedan inte svara? Herregud, dessa fruntimmer....
Senast redigerad av Arasone 2019-02-27 kl. 11:18.
Citera
2019-02-27, 12:23
Medlem
Knobelsdorffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arasone
Alla förstår vad Tinder går ut på. Du väljer eller väljer bort personer på grund av deras bilder / info text. Du drar åt vänster på dom som du inte tycker är intressanta och höger på dom som du tycker är intressanta, right?

Vi alla har varit med om att vi har matchat med tjejer, skrivit och sedan inte fått något svar. Dom flesta svarar eftersom att dom är intresserade, men vissa skippar helt att svara. Då tänker man, okej men varför i helvete drog du åt höger om du inte ens har intresse av att svara?

Det diskuteras en hel del i tråden om tjejers agerande. Igår såg jag en tjej som faktiskt skrev ut i klartext exakt hur appen fungerar för tjejer.

http://i63.tinypic.com/dy0o6s.jpg

Kan nån förklara hur den här tjejens hjärna fungerar? Varför i helvete swipa höger för att sedan inte svara? Herregud, dessa fruntimmer....

Appen har blivit en app som tjejer bara ska ha. Ett tidsfördriv som vilken annan social app som helst. De är inte det minsta ute efter nån jakt på en partner. Möjligen nåt tillfälligt på helgnatten för det är ju i princip olagligt för killar att närma sig tjejer ute på krogen idag så de som ändå är sugna tar nån från appen.

Det får vara en bra ful kille som dessutom inte är snygg nog för henne. Såg ju ut som en korsning mellan en säl och en oxe med den där feministluggen, ringen och ansiktsfettet. Föd inte hennes ego grabbar.
Citera
2019-02-27, 13:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B.B.T.L
För att det finns väldigt många män som har samma bagage, kanske?

Jag vet inte hur det är med dig men jag som är sexmissbrukare har knullat hundratals. Kvinnor, män, transor och alla möjliga konstellationer dessa kommer i. Har även horat ut mig.

Jag har erhållit lyxen att jag helt enkelt inte bryr mig om tjejens förflutna. Mest troligt så är hon ändå inte värre än mig.

Får jag fråga var du hittar alla dessa kvinnor och män att ligga med? Genuint intresserad.
Citera
2019-02-27, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arasone
Det är irriterande helt klart.

Men jag kan själv känna igen mig i det lite, att; ibland swipar man höger på någon, trots att man granskar hyfsat noga (jag kollar oftast på nästan alla bilder & profil - ganska unikt jag vet), men sedan när (om) man väl matchar så kollar man ju extra noggrant på sitt nya offer. Då ses personen i ett mer oberoende kontext. Man läser profilen mer noggrant osv.

Vid swipningen så jämförde man ju lite med tjejerna före i kortleken, undermedvetet. Var det då tex ett gäng ful(are) tjejer innan så framstår ju den swipade tjejen som relativt bättre. Efter match jämför du inte alls på samma sätt. Om du jämför alls är det med dina andra matchningar.

Det beaktat är det ju inte orimligt att en annan bedömning görs.

Allt detta utgår från ett scenario där tjejen faktiskt kan tänka sig att träffa någon.

Andra scenarion inkluderar men är inte begränsade till;
- bekräftelsesökande,
- fönstershoppande (nyfiken på appen),
- hon har för många andra intressanta på g och lägger dig på hög i fall de andra inte blev något av
- hon swipade av tristess fast hon inte behöver nya matchningar,
- någon av hennes tjejkompisar som fick swipa åt henne (inte ovanligt) och du dög inte åt den faktiska tjejen och/eller så kände inte kompisen att hon hade mandat att faktiskt skriva
Citera
2019-02-27, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandmanii
Jag skulle behöva byta ut mina foton. Jag har tagit de jag har med mobilen med ett stativ, så det är nästan bara selfie men som inte helt ser ut som selfie. För att ta bättre kort, behöver jag månne be någon ta kort på mig med en bra kamera? Jag är obekväm bakom linsen, kanske går att komma över? Någon som som har nått råd, för jag vill verkligen få bättre bilder!
Det räcker med en stadig telefon. Du kan alltid redigera lite. Skulle rekomendera lightroom cc.
Ta bilder i bra ljus, helst dagtid, eller se till att ljuset är bra i rummet du är i. Sen är du klar. Behöver inte vara så komplicerat. Se till att du har variation i dina bilder också. Resten ligger på ditt utseende. Lycka till!
Citera
2019-02-27, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jockebockee
Har du själv har den erfarenheten av tinder? Eller finns det någon mer renodlad sexdejting sajt?
Bodycontact är väl den mest öppna sexsajten vad jag vet.

Min erfarenhet är blandad, allt från matchningar som kräver tre meddelande innan man ses en lördagkväll till de som vill dejta med förhoppningen om en seriös relation, sistnämnda stöter man på rätt ofta.

Burkm4t ovan sammanfattar bra vilket brett klientel tinder har, alltså allt från bekräftelsesökare, en spontan lust där tjejen skaffar appen bara för kvällen och förhållandetjejer.
Citera
2019-02-27, 16:45
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Det är en dejtingapp dit majoriteten av de som söker sig dit är ute efter sex, på samma sätt som majoriteten av de som söker sig till happypancake för en seriösare relation kan du även där hitta sex och på tinder hitta en seriös relation.

Det blir vad du själv gör det till.

Är så underhållande att folk inte fattar det.

Är appen för sex eller seriösa relationer?

Tror folk att livet är så förenklat? Här på höger sida är alla som vill vara seriösa och här på vänster sida är alla som bara vill ha sex, thats it, även om de träffar drömpartnern så har de redan gjort sitt val att vara på vänster sida, så de får hålla sig till det. Det finns inga mellanting.
Citera
2019-02-27, 16:56
Medlem
tuggishs avatar
Använde tinder för ett år sedan när jag var singel.

Var totalt random vilka typer av tjejer man träffade sen irl. Kan ge några exempel:

* Kristen tjej som inte ville ha sex innan äktenskapet. Från Armenien. Hängde lite hade trevligt men inte så mycket gemensamt.

*Vänsterfemenistbrud. Iranier. Hatade män. Släppte till på andra dejten. Sen dumpa jag henne för att jag inte pallade lyssna på hennes åsikter.

*Massa random olika tjejer. De flesta ganska vanliga. Träffade slampiga tjejer och mindre slampiga tjejer.

Träffade även singeltjejer utanför tinder. Inte någon större skillnad när det väl kommer till kritan. Bara jobbigt att jag knullat på tjejer på jobbet osv. Det ångrar jag mer, dessa måste man ha möten och skit med. Hade varit skönare att slippa ha den "stämningen" i rummet när man fokuserar på annat.
Citera
2019-02-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Det räcker med en stadig telefon. Du kan alltid redigera lite. Skulle rekomendera lightroom cc.
Ta bilder i bra ljus, helst dagtid, eller se till att ljuset är bra i rummet du är i. Sen är du klar. Behöver inte vara så komplicerat. Se till att du har variation i dina bilder också. Resten ligger på ditt utseende. Lycka till!

Tack för tips, jag har en Huawei Honor, tar rätt okej kort. Vad lightroom cc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in