Citat:
Ursprungligen postat av
Arasone
Kan nån förklara hur den här tjejens hjärna fungerar? Varför i helvete swipa höger för att sedan inte svara? Herregud, dessa fruntimmer....
Det är irriterande helt klart.
Men jag kan själv känna igen mig i det lite, att; ibland swipar man höger på någon, trots att man granskar hyfsat noga (jag kollar oftast på nästan alla bilder & profil - ganska unikt jag vet), men sedan när (om) man väl matchar så kollar man ju extra noggrant på sitt nya offer. Då ses personen i ett mer oberoende kontext. Man läser profilen mer noggrant osv.
Vid swipningen så jämförde man ju lite med tjejerna före i kortleken, undermedvetet. Var det då tex ett gäng ful(are) tjejer innan så framstår ju den swipade tjejen som relativt bättre. Efter match jämför du inte alls på samma sätt. Om du jämför alls är det med dina andra matchningar.
Det beaktat är det ju inte orimligt att en annan bedömning görs.
Allt detta utgår från ett scenario där tjejen faktiskt kan tänka sig att träffa någon.
Andra scenarion inkluderar men är inte begränsade till;
- bekräftelsesökande,
- fönstershoppande (nyfiken på appen),
- hon har för många andra intressanta på g och lägger dig på hög i fall de andra inte blev något av
- hon swipade av tristess fast hon inte behöver nya matchningar,
- någon av hennes tjejkompisar som fick swipa åt henne (inte ovanligt) och du dög inte åt den faktiska tjejen och/eller så kände inte kompisen att hon hade mandat att faktiskt skriva