2019-02-25, 22:57
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
det lyser av City hat. du kommer över det, det pinsamma är att du klagar över att klubbar vill vinna. det duger för United att spela för en topp 4 plats men klubbar med högre ambition spelar med bästa lag. om det vore ett korpen-lag skulle jag mer förstå ditt resonemang men på toppnivå (där City är) spelar vi för att vinna. Peps ambition slog väl ut med 1 0 0 poäng! och ligaseger samt ligacup! därtill en rad imponerande rekord.
Så du är alltså nöjd att en så stor talang som Foden fick spela 43 minuter i PL förra säsongen?
Men det är iaf kul att de satsar mer på honom den här säsong. Mer än dubbelt så mycket speltid i PL med sina 91 minuter hittills.
Citera
2019-02-26, 00:31
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Inte nog med att man håller på att slarva bort Foden så har man ju redan sen tidigare slarvat bort Sancho. Englands kanske två största talanger. Pep har ju helt övergett sina principer som han hade i Barcelona. Då var La Masia själva grundstenen i hans lagbygge. Han lyfte ju i princip upp Busquets från Barca B till att vara helt given i elvan från ingenstans egentligen. Sålde Yaya Touré och resten är historia. Tragiskt att se det han gör i City nu.

Slarva bort? Han skrev nyss nytt kontrakt plus att han älskar city men än någon annan i klubben.
Citera
2019-02-26, 00:41
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Slarva bort? Han skrev nyss nytt kontrakt plus att han älskar city men än någon annan i klubben.
Det kan inte kännas kul för Cityfans att se hur lite speltid han får?!
Citera
2019-02-26, 01:22
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det kan inte kännas kul för Cityfans att se hur lite speltid han får?!

Nu är dom ju inte till för att roa oss fans. Finns flera a lags spelare som inte heller får något vidare speltid.
Citera
2019-02-26, 01:41
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Nu är dom ju inte till för att roa oss fans. Finns flera a lags spelare som inte heller får något vidare speltid.
Jag tänker mest på att jag har hört från så väldigt många Cityfans på andra sidor som skryter om hur modern och bra deras ungdomsanläggning är. Att den är bäst i världen osv.

I mitt tycke, utan en bra akademi så förlorar man grunden till det som gör klubben bra. Att bara se storvärvningar är inte roligt, man vill se den där lille killen som är uppväxt i närheten och älskar klubben ta det där sista steget till A-laget.

Citys taktik är väldigt riskabel när det gäller hanteringen av spelare. Den fungerar kortsiktigt, men kommer inte fungera i längden. Brist på rotation och unga spelare går an i medgång, men så fort det blir en uppförsbacke så kan det gå fort utför.
Citera
2019-02-26, 05:22
Medlem
von_Ss avatar
Okej tråden heter "allt om engelsk fotboll" så jag provar här.

Såg för nån vecka sen en länk till en wikipediasida för en spelare som hade tillhört extremt många klubbar. Det var säkert 50 olika brittiska lag och ofta hade han bara gjort 1-2 matcher hos varje. Inga topplag då utan det var väl ungefär L2 och nedåt och nån enstaka klubb i Championship. Vet inte om han är aktiv fortfarande men det var i modern tid iaf.

Nån som kan hjälpa mig finna honom? Jag är hyfsat säker på att Wycombe var en av klubbarna...
Citera
2019-02-26, 06:39
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Nån som kan hjälpa mig finna honom?
Drewe Broughton?
Citera
2019-02-26, 08:56
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Drewe Broughton?

Också en kul karriär men den jag såg var ännu värre. Tror han var neger. Och det stod i inledningen på Wikisidan att han bar en football vagabond eller nåt sånt.
Citera
2019-02-26, 08:59
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Också en kul karriär men den jag såg var ännu värre. Tror han var neger. Och det stod i inledningen på Wikisidan att han bar en football vagabond eller nåt sånt.
Trevor Benjamin, Jefferson Louis eller Richard Pacquette?
Citera
2019-02-26, 09:22
Medlem
von_Ss avatar
Tack! Det var nog Louis jag tänkte på. Roliga karriärer ändå, undrar vad tanken är att signa såna spelare?
Citera
2019-02-26, 10:46
Medlem
Starka rykten om att Brendan Rodgers blir ny manager i Leicester.
Citera
2019-02-26, 12:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja i stort sett klart med rodgers nu när han hoppar av celtic jobbet. Neil lennon ryktas ta över celtic igen. Känns spännande. Bättre än när saints sparkade puel för att han var för defensiv och tog in en lika defensiv tränare. Rodgers är iallafall en offensiv tränare så en mer logisk tillsättning, plus då också hans historia av att jobba med unga spelare som leicester satsar på. Tycker brendan fått ett oförtjänt dåligt rykte. Gjorde ett bra jobb i chelseas akademi. Strålande i swansea. Tog liverpool så nära PL titeln som dem varit. Spelade i sina bästa stunder riktigt bra fotboll. Och tycker det är väl enkelt att bara peka på suarez och att det var suarez förtjänst. Lite mer invecklat är fotboll än så.

Påtal om liverpool så såg jag någon statistik som visade att fronttrion stått för 30 poäng mindre denna säsong än förra vid samma tidpunkt. Ganska kraftigt bortfall av mål och assist. Och är ju inte så att någon mittfältare ersatt det. Trodde mer på keita. Riktigt besviken på den spelaren hittills.

Förövrigt tycker jag nog kepa situationen börjar spåra lite. Nu gav chelsea han böter vilket är helt rätt, även om det är riktigt fattigt med bara en veckas lön om jag läst rätt. Men man kan nästan tro att killen mördat någon. Självklart gjorde han fel. Grovt fel till och med. Men som vissa menar att han ska säljas och inte få spela något mer. Kom igen. Killen är ung. Ingen bråkstake egentligen. Gjorde ett stort misstag. Be om ursäkt. Straffas och gå vidare. Spelare har gjort värre saker än detta och kunnat be om ursäkt och gå vidare med sina karriärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in