Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Nu är jag i och för sig osäker på om transfern blir av men har lite svårt att förstå den där logiken. Kan inte en nummer tio typ köpas om man inte kan ge spelaren tröja nummer 10?
Citat:
Ursprungligen postat av
MangoChutney
Tröjnummer lägger jag inte så stor vikt vid.
Intressantare är att se hur klubben agerat och uttryckt sig i förhållande till media. För 2-3 veckor sedan gick klubben ut och meddelade att det inte var aktuellt med en ny målvakt, att man skulle satsa på Karius och Ward, nu har Alisson värvats. Fabinho kom som en fullständig överraskning och i stort sett all info om Fekir-värvningen km från fransk media. Klubben verkar ha skaffat sig en ny mediapolicy där väldigt lite kommuniceras utåt jämfört med tidigare år. Jag utesluter inte att Fekir är en LFC-spelare innan fönstret stänger, särskilt inte som fransk media rapporterar att Lyon mycket väl kan släppa honom oh spelaren själv fortfarande verkar vilja komma till oss.
Logiken är helt enkel att Fekir var tänkt som ersättare till Coutinho. En ny nr. 10. Nu blev inte den transfern av på grund av läkarundersökningen inte godkändes.
Jag har svårt att tänka mig att det blir något nytt försök att köpa Fekir.
Angående klubbens agerande mot media. Liverpools intresse har knappast varit någon nyhet. Sedan kom det rykten att Real Madrid var intresserade. Och enligt vissa medlemmar här i stort sett klar för den spanska klubben.
Roma går ut och säger, Alisson är inte till salu. Några veckor senare lyssnar Roma till högstbjudande.
Chelsea är också intresserade, men Alisson väljer Liverpool.
Oväntat går inte Liverpool ut och berättar vilka spelare dom är intresserade av. Klopp har säkert ett antal spelare han är intresserad av. Antingen är spelaren för dyr eller också inte tillgänglig.
Personligen tycker jag det är spännande att inte veta något förrän transfern är klar. Som i fallet med Fabinho.