2019-02-24, 20:12
Medlem
WordWarriors avatar
Förstå hur illa till vi ligger i landet när vissa feministiska kvinnliga politiker förespråkar att vi ska välkomna IS-soldater med svenskt medborgarskap åter till Sverige. Fattar ni vilka monster de är? Ja, de kvinnliga politikerna alltså...

Citat:
I samband med slutstriderna mot Islamiska staten, IS, i Syrien hittade ett brittiskt elitförband ett 50-tal avhuggna kvinnohuvuden dumpade i soptunnor. Huvudena tillhörde yazidiska sexslavar, rapporterar Daily Mail.
– Ingen av soldaterna kommer någonsin att glömma vad de såg, säger en källa till tidningen.

Citat:
@veronicapalm
Att hota med att dra in medborgarskap är inte direkt något som främjar integration.

Dessa odjur ska alltså integreras i Sverige, enligt feministiska kvinnliga politiker?
Senast redigerad av WordWarrior 2019-02-24 kl. 20:16.
Citera
2019-02-24, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Förstå hur illa till vi ligger i landet när vissa feministiska kvinnliga politiker förespråkar att vi ska välkomna IS-soldater med svenskt medborgarskap åter till Sverige. Fattar ni vilka monster de är? Ja, de kvinnliga politikerna alltså...

Dessa odjur ska alltså integreras i Sverige, enligt feministiska kvinnliga politiker?
VP tillhör ju det där riktigt obehagliga vulgärfeministiska gardet. En mordmaskin i högklackat.
Citera
2019-02-25, 00:15
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag uppskattar din infallsvinkel i frågan. Mjuknar kanske till lite av den svidande bilden jag själv gav, och det tillkännager att livet därute egentligen bara fortsätter tåga på som vanligt, folk lever ju fortfarande, skrattar fortfarande då och då, hittar värde i sitt arbete trots kolossala skattetrycket, och njuter av mellanmjölkslivet på svenskens diskreta sätt.

Äsch vafan du var ju berusad Allting känns mer, ÄR mer.

Apropå "mellanmjölkslivet" eller "lagom". Du och många med dig pratar mycket om ying o yang, det svarta och vita, den vita pricken den svarta pricken. Det är en hel filosofi, vacker och lärande. "Den gyllene medelvägen" som många åker till andra sidan jordklotet för att studera kan uttryckas med ett ord "lagom". Som sagt, svenskheten är intressant, extrem på sitt sätt, men jag tror vi är något på spåren. Vi har många problem att ta itu med och ja, vi har förlorat andligheten och närheten, men vi pratar ju med varandra.

Citat:
Det kanske finns en större katastrof som väntar oss, saker kommer definitivt att bli värre och värre. Vi har ingen aning om vart det hela ska sluta. Tror inte att svensken någonsin kan vara annat än en svensk, tyvärr, tills plötsligt katastrofen är ett faktum.

Hur ser ragnarök ut enligt dig? Vad händer? Jag tycker det är intressant vad andra har för tankar kring detta.

Citat:
Jag gillar annars verkligen inte kyrkor, men de kommer i så många olika former. Svenska staten och den magiska "värdegrunden" känns ganska jävla kyrklig för egen del.

Jag älskar kyrkor. Det är något med en historisk byggnad som slukar allt brus utanför och det blir helt tyst och för en gångs skull kan man "höra sin egen röst". Enligt min sambo är det gudomlighet (gud).

Citat:
Jag är för passionerad kring allt i livet, jag är väl osvensk heltenkelt. Svenskheten jag så gärna vill bevara är möjligen en intensiv feberdröm jag hade om något som aldrig ens existerat.

Flytta, gör det, när du har tid och lust. Du har allt att vinna på det. Att ställas inför nya utmaningar och tankesätt ger dig nya nervförbindelser i hjärnan, du har allt att vinna. Jag hade flyttat till ett europeiskt land, eller ett av de engelskspråkiga och har funderat mycket på det. (MEN) För fem år sedan (snart 6) träffade jag en man jag älskar och fortfarande tolererar Jag kommer inte få med mig honom och är inte beredd på att offra honom för att resa runt i världen för att inse att kärleken var störst ändå. Men shit vilka reseplaner jag har på kortare resor.

Citat:
Varmadrycker har nog gjort ett intressant och modigt val i att vilja göra sina barn till ryssar, fantastiskt folk och kultur som genomgått mer än de flesta skulle klara av och ÄNDÅ (eller: just därför!) behållit sin kultur. Jag är bara inte helt säker på att det folkets lidande tagit slut än.

Ja deras imperialistiska "värdegrund" har orsakat mycket lidande och förtryck. Att hela tiden ha en yttre eller inre fiende har påverkat deras kultur och sammanhållning. Min sambo är serb, vi har rest runt i Serbien mycket. Ja det gör något med ett folk som utstått mycket.

De blir väldigt svårimponerade. Ett exempel:

Vi vandrade i en vacker skog i Serbien, väldigt bergigt område. Vi skulle klättra upp till en gigantisk borgruin som en höjdare i bysantinska riket byggde för att stoppa slaverna. Serber som var på väg upp frågade hela tiden serber som var på väg ner om det var värt det, (det var varmt, mycket klättring). Serberna som var på väg ner svarade: "De har lagt sten på sten."

https://en.wikipedia.org/wiki/Soko_Grad_(Sokobanja)
Citera
2019-02-25, 00:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Kyskare? Vad baserar du det på? Snarare tvärtom, skulle jag säga. Det är väl ett stort ämne det också, men här är två informationsfragment som hör till saken:

Den ortodoxa kyrkan har, liksom den protestantiska och till skillnad från den katolska, inget generellt prästcelibat.

I undersökningar om sexliv brukar Ryssland hamna högt. Här ett exempel på undersökning, där ryssarna hamnade på 3e plats med 80% som har sex minst en gång i veckan. Noterbart att det ortodoxa Grekland tog 1a-platsen med 87%. Det är högre än i germanska länder, tex 68% i Tyskland och 63% i Holland, och betydligt högre än i anglosaxiska länder med 55% i Storbritannien och 54% i USA. Och förstås med Japan längst ned i botten - ett land som Sverige har väldigt mycket gemensamt med i mentalitet och stort fokus på ordning, organisation, koncensustänk, osv.

http://chartsbin.com/view/uya

"Kyskare" var ett dåligt ordval kanske, "vördnad" vore bättre. Jag syftade inte på sex faktiskt hehe. Jag tänkte mer på de klostergudstjänster jag närvarat på i Serbien. Män och kvinnor står upp under hela gudstjänsten, män på ena sidan och kvinnor på andra. Många kvinnor döljer delvis sitt hår med hucklen. Nerböjda huvuden och stor vördnad inför helgon, munkar, nunnor osv. Sen kommunismen tog ifrån serberna deras religion har de verkligen tagit tillbaka den med kraft och de påminner lite om nyfrälsta. Tycka vad man vill om nyfrälsta. Deras gudstjänster är underbara, mässandet är ren meditation.
Citera
2019-02-25, 00:32
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Diskning är en helt könsneutral arbetsuppgift, som inte ställer krav på några typiskt manliga eller typiskt kvinnliga egenskaper. Vem som gör det är enbart en fråga om vad som är det logistiskt mest effektiva.

Och i detta ursvenska snusförnuftiga svar ryms hela svenskheten hahahahaha. På gränsen till vulcan : ))))

Visst behöver vi lite öststats"passion" hahahah
Citera
2019-02-25, 00:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja du får fram poängen. Klokt inlägg. Och så är det! Folk kommer att vänja sig, de generationer som växer upp från 5 år tillbaka kommer inte känna till något annat, och de kommer mest troligt att fortsätta skaffa barn med varandra och Sveriges befolkning kommer inte dö ut. I slutändan tror jag inte att feminismen av det radikala slaget (kvotering, lika fördelning e.t.c, samt genusimplementation i förskola kommer att existera i egentlig mening. Folk kommer troligtvis växa upp ganska fritänkande kring familjekonstellationer och sexuella läggningar, men denna hysteri som varit från radikalfeminismens håll kommer ebba ut.
Ett fritt samhälle där var människa får vara sig själv så som den vill vara, måste vara det bästa. Sen kommer alltid en del människor tro att gräset är grönare på andra sidan.

Tack så mycket. Håller med om resten.

Citat:
Det är dock ett problem att politikerna är så fel ute på många plan, och att de misslyckats så enormt med migrationspolitiken. Tycker det är för mycket kommunistmentalitet över det hela. Snacka om att de vill forma Sveriges befolkning till en och samma..."hen"?

Hatar med passion både Sveriges migrationspolitik och kommunism. Svenskarna är inte ett folk som gärna integrerar sig med totala främlingar. Afghaner, irakier, syrier osv. är för olika. Jag förstår inte varför vi inte bara kunde upprättat flyktingläger i grannländerna och hjälpt dem där. När de väl är här kostar det ju en hel förmögenhet per invandrare att hjälpa, jag förstår inte hur det kan kosta så mycket, det är ju enorma summor. Men det är väl för att de ska ha utbildning och egen lägenhet.... och massa annat. Håller med om Macrons syn helt och hållet.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/macron-tror-inte-pa-eu-kvotering-av-flyktingar

Jag ser svenskarna som ett varmt och förlåtande folk, men shit vad vi skulle behöva ändra synsätt. Vi blir ju bara utnyttjade. Och förlåt mig, men som sagt jag hatar med passion. Nu sitter dessa, andra generationens "svenskar" som vi gett så mycket, nu vill de hem, dessa jävla avskräden vill hem nu. För att leva på svenskens bidrag och vädjar till vår ödmjukhet och känsla för rättvisa. Jag skulle kunna spotta dem rakt i ansiktet.
Senast redigerad av Jenny9 2019-02-25 kl. 00:55.
Citera
2019-02-25, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Tack så mycket. Håller med om resten.

Hatar med passion både Sveriges migrationspolitik och kommunism. Svenskarna är inte ett folk som gärna integrerar sig med totala främlingar. Afghaner, irakier, syrier osv. är för olika. Jag förstår inte varför vi inte bara kunde upprättat flyktingläger i grannländerna och hjälpt dem där. När de väl är här kostar det ju en hel förmögenhet per invandrare att hjälpa, jag förstår inte hur det kan kosta så mycket, det är ju enorma summor. Men det är väl för att de ska ha utbildning och egen lägenhet.... och massa annat. Håller med om Macrons syn helt och hållet.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/macron-tror-inte-pa-eu-kvotering-av-flyktingar

Jag ser svenskarna som ett varmt och förlåtande folk, men shit vad vi skulle behöva ändra synsätt. Vi blir ju bara utnyttjade. Och förlåt mig, men som sagt jag hatar med passion. Nu sitter dessa, andra generationens "svenskar" som vi gett så mycket, nu vill de hem, dessa jävla avskräden vill hem nu. För att leva på svenskens bidrag och vädjar till vår ödmjukhet och känsla för rättvisa. Jag skulle kunna spotta dem rakt i ansiktet.

Håller med dig helt och hållet, men vi får de politiker vi förtjänar. Alla vill ju vara så "goda", men inser inte att de blir rövknullade å de grövsta samt saboterar för de riktiga flyktingarna som verkligen behöver hjälp (de kommer ju inte hit).

En lätt räkning. Enligt läkare utan gränser kostar en flykting 977 kr/mån för mat, läkemedel samt utbildning. Låt oss säga att det kostar 1000 per mån för enkelhetens skull. En "flykting" som kommer till Sverige kostar från 3000 kr/dygn. Då är inte kostnader i form av vård eller ev rättsväsende inräknat. Det innebär att för varje flykting per dygn nekar vi 3 verkligen behövande personer vård och mat för en månad. Med anhöriginvandring kom det väl lätt över 200 000 enbart under 2015. Det innebär att vi nekar 600 000 svältande människor hjälp i en månad, varje dygn. Detta pågår år efter år.

Vidare är MP en av dessa flyktingvurmare, men de skriker om den akuta miljösituationen i världen. Svenskar gör av med 4 ggr mer resurser än vad naturen kan producera. Varför ska man då ta dit ännu fler personer till Sverige? Det är ju att påskynda jordens undergång. Och det här är problemet med feminister. De är inte för jämställdhet, de är inte för en bra miljö. De vill bara ha sina intressen tillfredsställda. Generellt har jag inga problem med det, men det är ett problem när man gör det under falsk flagg. Jag skulle hellre spotta dessa personer i ansiktet än dessa getknullare som invaderat landet.
Citera
2019-02-25, 21:43
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Det är precis så det är för mig med. Jag gillar kvinnor generellt men ni behöver tuktas / checkas av för att inte spåra ur helt med offerkoftan och gud vet allt.. Sverige vill jag påstå har låtit kvinnan förstöra landet. Givetvis är det männens fel egentligen.

Nej, det är dom länder med kvinnlig statsminister som förstörts. Sverige har aldrig haft kvinnlig statsminister.
Citera
2019-02-25, 21:50
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Håller med dig helt och hållet, men vi får de politiker vi förtjänar. Alla vill ju vara så "goda", men inser inte att de blir rövknullade å de grövsta samt saboterar för de riktiga flyktingarna som verkligen behöver hjälp (de kommer ju inte hit).

En lätt räkning. Enligt läkare utan gränser kostar en flykting 977 kr/mån för mat, läkemedel samt utbildning. Låt oss säga att det kostar 1000 per mån för enkelhetens skull. En "flykting" som kommer till Sverige kostar från 3000 kr/dygn. Då är inte kostnader i form av vård eller ev rättsväsende inräknat. Det innebär att för varje flykting per dygn nekar vi 3 verkligen behövande personer vård och mat för en månad. Med anhöriginvandring kom det väl lätt över 200 000 enbart under 2015. Det innebär att vi nekar 600 000 svältande människor hjälp i en månad, varje dygn. Detta pågår år efter år.

Vidare är MP en av dessa flyktingvurmare, men de skriker om den akuta miljösituationen i världen. Svenskar gör av med 4 ggr mer resurser än vad naturen kan producera. Varför ska man då ta dit ännu fler personer till Sverige? Det är ju att påskynda jordens undergång. Och det här är problemet med feminister. De är inte för jämställdhet, de är inte för en bra miljö. De vill bara ha sina intressen tillfredsställda. Generellt har jag inga problem med det, men det är ett problem när man gör det under falsk flagg. Jag skulle hellre spotta dessa personer i ansiktet än dessa getknullare som invaderat landet.

Jag håller med. Men är du en av de losers här inne som vill överge svenska kvinnor?
Citera
2019-02-25, 21:51
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Nej, det är dom länder med kvinnlig statsminister som förstörts. Sverige har aldrig haft kvinnlig statsminister.
Och du är nöjd med Sverige?
Citera
2019-02-25, 21:57
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya

Absolut inte, men jag vill att folk som WordWarrior svarar på hur Sverige kan vara så plågat trots att vi inte haft kvinnlig statsminister? Kan det helt enkelt vara så att vi haft landsförrädiska politiker av hankön?
Citera
2019-02-25, 22:04
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya

Citat:
Absolut inte, men jag vill att folk som WordWarrior svarar på hur Sverige kan vara så plågat trots att vi inte haft kvinnlig statsminister? Kan det helt enkelt vara så att vi haft landsförrädiska politiker av hankön?

Problemet är väl som jag ser det att när flamsapor som Mona Sahlin eller Gudrun Skyman hörs och syns i TVrutan blir det cirkus över det hela. Alltså negativt betingat. Väldigt tråkigt.
Sen är det orättvist att många (iallafall på Flashback) tänker att nu bara för att Mona Sahlin var kass och är kvinna så maler man på tanken att "kvinnor ska inte syssla med politik" och liknande åsikter/ kommentarer. Misslyckas en man vid posten är det inte nån som håller på så.

Jag är tämligen säker på att en kvinnlig statsminister kan vara precis lika kompetent som en manlig. Det är inte rätt kvinnor, det vill säga de vettiga, som söker sig till politiken.
Ebba Busch Thor till exempel är jag rätt säker på hade blivit en god statsminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in