Citat:
Ursprungligen postat av
Viktim
Hela den här debatten förutsätter att vi vet lite mer om Bosse. Är han helt socialt efterbliven och ful, eller är hans problem endast utseendet? ifall det är det sistnämnda så är det fullt rimligt att anta att tjejen förälskar sig i honom då hans personlighet är attraktiv samt har mycket pengar på kontot.
Du har en mycket märklig bild av kvinnors sexuella natur. I din Värld är det väl så att kvinnor onanerar till Bill Gates då han är Världens rikaste istället för någon lokal indierockstjärna?
Maktuppvisning (sann sådan) är givetvis något som kvinnor går igång på, liksom hondjur i naturen går igång på det. Däremot så är inte en man som yttrar hur mycket pengar han har i kontot något som får blod att strömma ner i vaginan och få värme att sprida genom magen.
Det får däremot kvinnan att rationellt tänka att han kanske passar som relationsmaterial, pengar i sig har alltså väldigt lite erotisk värde, däremot är en välklädd man med stor bil något som möjligen kan ha sin del i att förhöja just sexuella attraktionen något (måste dock komma med en vis stil hos mannen).
Du måste tänka i former av att män döms utöfter en y-skala som kan kallas "lover" skalan och en x-skala som är "providern". Helst vill kvinnor kombinera "lovern" som får de att "känna" och providern som ger de långsiktlig trygghet, ifall en man har mycket lite av lovern och mycket av providern så talar vi om egentligen en "beta" med pengar.
Bill Gates och auktistiska IT-miljardärer blir perfekta exempeln på det. Ingen kvinna förälskar sig i Bill Gates, jag tror i alla fall inte det (men vem vet? En människas psyke är ett svart hål).
Kolla på den här videon och bevittna lite lover vs provider in action:
https://www.youtube.com/watch?v=vO3VT0EsBZg
Hela snacket om "pengar" som det enda kvinnor attraheras av verkar underlätta några män härinne, då det blir något så yttligt att man kan strunta i att kvinnor inte vill ha en.
Däremot så är sanningen som svider att det handlar om avsaknad av maskulinitet, att man inte har någon jävla badass inom sig och saknar förmågan att dominera, ta för sig, leka med kvinnor...
Det är tragiskt. Jag tänker aldrig någonsin vara någon simpel provider till någon kvinna, lova ta hand om henne finansiellt, osv.
Det blir lite av min eviga shit-testing av kvinnor, att leva ett fattigt liv (trots att jag kanske har pengar i bank-kontot) och inte flasha pengar.