2019-02-22, 17:35
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker

Med det sagt, trevligt att diskutera, men nu skall jag dra ur nätverkskabeln för helgen.

https://www.youtube.com/watch?v=ODg5V7_PeHg

Du växer i visdom för varje inlägg.

Den där låten har jag faktiskt i min mobil, liksom många rysk-ortodoxa hymner. Varierar mellan tibetanska ringningar på skål och rysk-ortodoxa munkar (för att variera) för att få till rätt våglängder i hjärnan.

Har du varit i Mt. Athos? Fantastisk ö som jag besökte för några år sedan, där en tusen munkar retirerat sig från det världsliga för att leva i en Värld utan kvinnor.

EU-byråkraterna vill förbjuda denna tusen år gamla och unika plats att få fortsätta existera, med Cecilia Malmström i spetsen. Så jag fick alltid ursäkta mig för att jag var svensk...man fick äta gratis, sova gratis i fantastiska kloster, dricka god vin...se fantastiska målningar och naturen är helt magnifik och allt för bara 20 jävla euros per vecka!

Slår priset i vilken hostel som helst. Tror jag betalade 400 kr för resan till Grekland, så jag levde där för ca 800 kr (+bussbiljetter) på en vecka. Nästan oförskämt billigt.

Rekommenderar varmt (du får bara inte ta med frun).
Citera
2019-02-22, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Med kontroll i sammanhanget menade jag mer i privata relationer. Om jag och min nu fiktiva man skulle åka på semester, eller gå på stan, ut och käka på restaurang eller liknande, så menar jag att jag inte vill ha en man som i såna situationer är tafatt. Vill inte kliva av tåget i en stad nånstans i Europa och veta att den enda som kommer styra upp situationen är jag.
Vill inte känna att det ligger på mig att styra upp allting, även om jag har god förmåga till detta.
Är väl mest så jag menar med att kunna ta kontroll i situationer.
Tack för förklaringen, det blev mycket mer logiskt. Och förlåt att jag försökte vantolka det du skrev, istället för att anstränga mig för att försöka förstå vad du menade.
Citera
2019-02-22, 20:05
Medlem
Citat:
Jo det ligger mycket i artikeln. Hon fokuserar mycket på pengar när hon skriver, personligen tycker jag att pengar och notor är det lilla i sammanhanget. Det är det allmänna förhållningssättet av att ta kontroll över en situation som jag saknar hos en relativt stor del av manliga befolkningen.
Du verkar vara av lite annan åsikt än många här på så sätt att du inte verkar tycka att det finns så stor anledning till att skylla på "etablissemanget" för att man kan vara sån som man är oavsett.
Har du några bekymmer med denna attityden i verkligheten? Kvinnor som reagerar negativt?

Jag tycker inte att dina åsikter eller din attityd är extrem på något sätt utan snarare ett vanligt förhållningssätt. Dessutom verkar du inte rädas lite motstånd vilket också är sunt enligt min bedömning.

Nej, jag ser ingen anledning att skylla på något feministiskt etablissemang. Jag är fri att leva som jag vill. Gillar man inte feminism är det bara att strunta i att leva efter feministiska påbud.

Denna attityd ger mig noll bekymmer i verkligheten och kvinnor reagerar inte negativt. Jag tycker det är härligt att tillåta sig själv att faktisk uppskatta kvinnor. De bittra männen här inne verkar ha det så trist.
Citera
2019-02-22, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Vi svenska män är väl egentligen rätt fantastiska? Vi har drivit upp välståndet i landet med våra uppfinningar och vår starka drivkraft. Vi har givit kvinnorna självständighet och frihet. Vad har detta givit oss själva? Mäns självmord, en majoritet mörkas. Social utsatthet mörkas. Diskriminering av pojkar i skolan mörkas. Att män utgör 95 % av de som dör på jobbet mörkas. Vi lever även 4-5 år kortare än kvinnor. Vårt eget fel? Elller snedprioritering av vårdresurser? Kvinnoliv är mer värt än mansliv. Vi kan offras...

Svenska män: vi har välkomnat kvinnor i samhälllet, men får bara skit. Varför? Kvinnor kan bara gilla och åtrå män de ser upp till. Ett fåtal. Ni andra är körda. Offer. Känns det hårt? Ja, jag vet, men det är sant. Det finns flera lagar i Sverige, vars enda syfte är att trycka ner män. Jämställdhet? Knappast!

Mitt förslag: vägra ingå fasta relationer med svenska kvinnor. Vägra låta er tryckas ner av kvinnor. Inte ens kvinnor vill ha förtryckta män. Själv sticker jag snart, men ni andra... Rädda er själva... Säg ifrån. Eller bli tillintetgjorda. Där står vi idag. Välj.

Vänta inte. Vägra äktenskap och barn med svenska kvinnor. Nu.

Input på detta?

Tips på riktiga kvinnor: Sydamerika och asien...

Jag börjar fundera på att skippa svenska män. Dom bjuder dåligt, vill bli serverade och är latmaskar som kräver en massa rättigheter.

Fan va tröttsamt.

Män går också runt o är feminister. Nu ska kvinnor betala å göra allt själva men hon ska också axla hemmafrurollen med städning och fixning och så ska hon helst vara snygg å jävligt fixad också.

Ni krämar ut varende fördel ni kan få. Å sen gnälls det på de radikala brudarna som skriker högst men i själva verket är ni bortklemade.
Citera
2019-02-22, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharfritid
Jag börjar fundera på att skippa svenska män. Dom bjuder dåligt, vill bli serverade och är latmaskar som kräver en massa rättigheter.

Fan va tröttsamt.

Män går också runt o är feminister. Nu ska kvinnor betala å göra allt själva men hon ska också axla hemmafrurollen med städning och fixning och så ska hon helst vara snygg å jävligt fixad också.

Ni krämar ut varende fördel ni kan få. Å sen gnälls det på de radikala brudarna som skriker högst men i själva verket är ni bortklemade.
Giftasmaterial.
Citera
2019-02-22, 23:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt

Trodde att du var påtagligt äldre än så. Omkring tio år äldre...

Observera att mental tyngd och fysisk tyngd är två helt olika saker och att det här - om något - kan ses som en komplimang.

*ruskar om huvudet för en ny bild av dig*

Lite kärringvarning över detta läser jag 😂

Nä jag är ju rena ungdomen 🙄
Och sitter jag fortfarande här och gaggar på den ibland avgrundslåga nivå som jag gör idag så släng ut mig med huvet före!
Citera
2019-02-23, 01:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag tänker såhär: Sverige är nu ett av de mest jämställda länderna i världen. Människor här är fria att göra och jobba med vad de vill i stort sett. Som Jordan Peterson säger, utfallet är intressant. Vi har en ganska könssegregerad arbetsmarknad. Svenska kvinnor jobbar med människor i olika skepnader och svenska män med "ting". Inget problem, det är så fria människor vill ha det.

Men många ser det som ett problem att vi svenskar lever i singelhushåll, att vi inte skaffar tillräckligt med barn. En hel del kvinnor vill inte ha barn och ännu fler män vill inte ha barn. Många trivs med att bo själv. Och de som inte gör det har otroliga möjligheter i och med nätet. Såhär blev utfallet.

Först nu som fria vet vi hur en kvinna verkligen är. Detsamma med män. Många kvinnor verkar dominanta, jag har stött på många icke kvinnliga kvinnor, helt naturligt icke kvinnliga kvinnor, jämfört med vad vi har för bild av en kvinnlig kvinna.

Var femte kvinna i USA vill inte ha barn. När vi behövde befolka jorden och vi inte hade läkemedel var det bra att föda många barn. Men rent hälsomässigt är det inte bra för en kvinna att föda många barn. Det vi ser nu är helt naturligt enligt mig.

Personligen sökte jag aldrig trygghet i en man. Jag har vuxit upp med psykisk sjukdom i familjen och lärde mig att "fadern" är en komplex människa och värd att respekteras och älskas trots svaghet och "otraditionell" manlighet.

Att söka efter någon som ska göra en hel är en chimär. Det är också mycket att lägga på en annan människa.

Man är inte stark ensam, men hur många är helt ensamma egentligen.

Ett par saker måste vi dock inse, vår vilja att hjälpa var bra så länge vi hjälpte på avstånd, på plats s.a.s, till exempel Tanzania, Sydafrika osv. Nu har många araber kommit hit och de ser medmänsklighet som svaghet, de dyrkar också en krigsherre. Medan vi tror/trodde på en man som predikade kärlek.

Får jag fram poängen?
Att vi kanske inte ska kräva eller förvänta oss så mycket från varandra, vi lever ju som vi vill nu, ingen tung förtryckande kyrka tynger oss osv. Jag tror vi svenskar är något på spåret, det är bara en känsla, inga källor : ))

Ja du får fram poängen. Klokt inlägg. Och så är det! Folk kommer att vänja sig, de generationer som växer upp från 5 år tillbaka kommer inte känna till något annat, och de kommer mest troligt att fortsätta skaffa barn med varandra och Sveriges befolkning kommer inte dö ut. I slutändan tror jag inte att feminismen av det radikala slaget (kvotering, lika fördelning e.t.c, samt genusimplementation i förskola kommer att existera i egentlig mening. Folk kommer troligtvis växa upp ganska fritänkande kring familjekonstellationer och sexuella läggningar, men denna hysteri som varit från radikalfeminismens håll kommer ebba ut.
Ett fritt samhälle där var människa får vara sig själv så som den vill vara, måste vara det bästa. Sen kommer alltid en del människor tro att gräset är grönare på andra sidan.

Det är dock ett problem att politikerna är så fel ute på många plan, och att de misslyckats så enormt med migrationspolitiken. Tycker det är för mycket kommunistmentalitet över det hela. Snacka om att de vill forma Sveriges befolkning till en och samma..."hen"?
Citera
2019-02-23, 02:50
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Lite kärringvarning över detta läser jag 😂

Nä jag är ju rena ungdomen 🙄
Och sitter jag fortfarande här och gaggar på den ibland avgrundslåga nivå som jag gör idag så släng ut mig med huvet före!
Haha... så ska du inte tolka det! Det är snarare så man uppfattar livsvisdom vill jag mena på.

Yes! På gränsen till lammkött.

Det är lätt att ryckas med på Flashback och ibland tar det det bästa ifrån en. Var precis likadan i början och rycks fortfarande med lite väl lätt... och tar jag mitt pick och pack för att dra härifrån så skulle det bero på det smittsamma klimatet, utan tvivel.
Citera
2019-02-23, 03:48
Avslutad
Citat:
Ja du får fram poängen. Klokt inlägg. Och så är det! Folk kommer att vänja sig, de generationer som växer upp från 5 år tillbaka kommer inte känna till något annat, och de kommer mest troligt att fortsätta skaffa barn med varandra och Sveriges befolkning kommer inte dö ut. I slutändan tror jag inte att feminismen av det radikala slaget (kvotering, lika fördelning e.t.c, samt genusimplementation i förskola kommer att existera i egentlig mening. Folk kommer troligtvis växa upp ganska fritänkande kring familjekonstellationer och sexuella läggningar, men denna hysteri som varit från radikalfeminismens håll kommer ebba ut.
Ett fritt samhälle där var människa får vara sig själv så som den vill vara, måste vara det bästa. Sen kommer alltid en del människor tro att gräset är grönare på andra sidan.

Det är dock ett problem att politikerna är så fel ute på många plan, och att de misslyckats så enormt med migrationspolitiken. Tycker det är för mycket kommunistmentalitet över det hela. Snacka om att de vill forma Sveriges befolkning till en och samma..."hen"?

Nej. Svenska kvinnor behöver en dos av våld, elände och lidande på nationell nivå för att uppskatta sin extremt lyckliga sits och börja bete sig som vuxna människor. Ni borde buga och tacka varje gång ni möter en etnisk Svensk man på gatan..
Citera
2019-02-23, 03:57
Medlem
WordWarriors avatar
Nu behövs pausmusik i tråden. Lyssna och njut, utan fördomar.

https://www.youtube.com/watch?v=jhdFe3evXpk

Här var män som besegrade nazismen också: vem hörde dem?

https://www.youtube.com/watch?v=r4Iq7w3oc-U

Brother in Arms. Vi är och förblir väpnade bröder!

Kvinnor förstår inte. Dags att överge?
Senast redigerad av WordWarrior 2019-02-23 kl. 04:10.
Citera
2019-02-23, 05:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nu behövs pausmusik i tråden. Lyssna och njut, utan fördomar.

https://www.youtube.com/watch?v=jhdFe3evXpk

Här var män som besegrade nazismen också: vem hörde dem?

https://www.youtube.com/watch?v=r4Iq7w3oc-U

Brother in Arms. Vi är och förblir väpnade bröder!

Kvinnor förstår inte. Dags att överge?

Jag välkomnar varje man som vill fly förtrycket i Sverige. Jag har ett gott kontaktnät i Asien och kan i de flesta fall hjälpa till att träffa rätt folk (taget att du inte är en ölhink och har kompetens). Vi Svenska män är en uppskattad resurs faktiskt. Rättrådiga, bra arbetsmoral, jämlika (nej, inte samma som feminist) och lojala. Om du känner att det beskriver dig kan jag lova att du kan finna uppskattning och ett gott liv härnere.
Citera
2019-02-23, 05:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag välkomnar varje man som vill fly förtrycket i Sverige. Jag har ett gott kontaktnät i Asien och kan i de flesta fall hjälpa till att träffa rätt folk (taget att du inte är en ölhink och har kompetens). Vi Svenska män är en uppskattad resurs faktiskt. Rättrådiga, bra arbetsmoral, jämlika (nej, inte samma som feminist) och lojala. Om du känner att det beskriver dig kan jag lova att du kan finna uppskattning och ett gott liv härnere.

Tack för informationen. För mig intet nytt, men för en och annan förtryckt stackare kan säkert din information vara guld värd. Jag tror på tanken att nätverka. Vi måste bort från vad som finns här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in