Ja, jag här nämnt detta tidigare. Der är en klass 1 misdemeanor i Florida med upp till 1 års fängelse. Men de kan dessutom stämmas av Bosse. Det kompliceras kanske av att anklagelsen kommer från en minderårig. Kan han stämma familjen?
I Illinois straffas det hårdare. Det finns en svart bög och skådespelare med namn Smollett i Chicago som har varit i nyheterna eftersom han iscenesatte en påhittad attack där han anklagade Trumpanhängare! Nu riskerar han 3 års fängelse.
Lagen i Illinois.....
False fire alarms, false crime reports, fake 911 complaints, fake child abuse or neglect reports or false requests for ambulances are all Class 4 felonies, punishable up to 3 years in state prison, as well as up to $25,000 in fines.
Jag vill också påpeka att en grand jury har åtalat Herr Smollett. Så ska det fungera. ....
På tal om Illinois så tror jag att R Kelly riskerar 3 till 7 år per fall inte totalt. Jag kollade upp lagen i Illinois. Han måste vara anklagad för indecent solicitation of a child. Det beror kanske på att det hände för länge sen och bevisbördan är lägre för indecent solicitation. Det är också en klass 2 felony som Bosses fall men straffas inte lika hårt i Illinois.
3 till 7 år är för indecent solicitation med uppsåt till criminal sexual assault, till exempel våldtäkt. I Illinois får man endast 4 till 15 år för criminal sexual assault. Men det är en vänsterstat......
Däremot finns det predatory criminal sexual assault of a child med straff 30 till 60 år för barn under 13 år. Jag har inte kollat fallet Kelly men tyvärr saknas kanske bevis och vet ej om han har gett sig på flickor under 13.
Det är också anmärkningsvärt att Kelly har problem med borgen på 100k.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skallmeja-Zorro
Är det någon som vet om det i det amerikanska rättssystemet finns någon motsvarighet till "Falsk tillvitelse" (Att lämna osanna uppgifter om en annan person till polis, åklagare eller någon annan myndighet) i den svenska Rättsbalken, som skulle kunna vara tillämplig, om det visar sig att det Familjen Gonsalez anfört inte skulle vara sant. Om så (rent teoretiskt) skulle Bosse kunna driva ett civilmål med skadeståndskrav mot familjen. Tror i och för sig inte att han vill eller orkar, men det skulle kunna vara ett sätt att återfå en del av alla kostnader som han haft.
Anledningen till min fråga grundar sig framförallt i att Bosse själv förnekar att han kommit åt pojkens genitalier när han skulle hjälpa honom med träningen.