Citat:
Redan i augusti hade de kanske inte börjat planera? Det verkar vara mycket som händer runt slutet på sommaren dock med Moa som får diagnos och Hanna på en cancermottagning.
Vem som helst skulle nog tycka det var tungt och en person med mycket hälsoångest bör ha haft det närmast outhärdligt jobbigt. Så kanske var det där den hårt spända bågen började att brista.
Eller så hade den redan brustit och det var därför det söktes vård för att lindra ångesten.
Citat:
Nej, var hon där har hon sannolikt träffat först en röntgensjuksköterska och därefter en onkolog som tittat på bilderna för att säkerställa att det inte rör sig om cancer. Det är så det går till om man kallas på förstärkt rutinkontroll, eller bara kontroll.
Hon har antagligen också fått vänta på denna förstärkta undersökning, vilket i sig är en stor stress och orsakar (döds)ångest hos fullt friska. Det är för många lagom oroliga som att ha ett laddat vapen mot huvudet varje dag tills det är överstökat.
Hon har antagligen också fått vänta på denna förstärkta undersökning, vilket i sig är en stor stress och orsakar (döds)ångest hos fullt friska. Det är för många lagom oroliga som att ha ett laddat vapen mot huvudet varje dag tills det är överstökat.
Jag hade en knöl en gång och jag minns när läkaren gjorde biopsin och tittade på mig med sorgsen blick och sade "jag hoppas verkligen att det går bra det här" med lika sorgsen stämma. Trodde jag skulle dö av skräcken.
För en person med oro och ångest kan nog bara tanken på att kanske vara sjuk vara nog för att det skall kännas outhärdligt.
.