2019-02-22, 22:09
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Äh, jag skiter i det. Skrev ett långt stycke men inser att det är ingen idé. Önskar dig i alla fall ett långt och friskt liv, här eller någon annanstans med utlöst reservplan. Må du slippa lidande i alltför hög grad, lite får vi alla uppleva så det är inte mycket att göra åt.

Du gillar att smita iväg när det blir kneppigt, eller hur?

Ett sätt att annars lära sig hantera lidande är att söka det innan det når dig. Lär dig rentav älska smärta, kommer möjligen krävas i framtida Sverige, trygghet gör folk svagare.

Jag önskar allt väl till och med för mpare, sluta bara vara naiva och förberedd er på vad som komma skall.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-22 kl. 22:12.
Citera
2019-02-22, 22:26
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
98 % av alla våldtäktsmän är män, den siffran stämmer säkert generellt världen över i de flesta samhällen.

I Sverige ligger X% just invandrade män bakom våldtäkter, den siffran stämmer nog inte med resten av världen, eftersom "invandring" inte helt ser socioekonomiskt ex likadan ut över hela planeten.

Så? vilken "sanning" tycker du verkar närmast?

Vad bör man kritisera för att våldtäkter sker?

Mannormer eller att människor byter land?

Vad tycker du?
Vad jag tycker? Jag tycker att du ska tänka efter och fundera på hur du har tänkt här.

1.) Du har svarat på inlägg som specifikt berör Sverige genom att fladdra iväg i en diskussion om hela världen. Med andra ord som vanligt, det felar aldrig. Ingen bryr sig om vad du ser när du tittar på hela världen när diskussionen berör Sverige.

2.) Det går inte att jämföra två grupper med varandra genom att låta ena gruppen företräda båda grupper. Hur du än vänder och vrider på det här med trasig logik så förändras inte faktum - gruppen invandrande män i Sverige och i förhållande till den övriga gruppen män i Sverige, är överrepresenterade i den relevanta brottsstatistiken.

Mansnormer ser olika ut i olika länder så givetvis är det högst relevant när människor byter land.

Sedan har vi redan provat flummet som du företräder i 30 eller om så vill 50 år (som att exempelvis utgå från att mansnormer vore identiska världen över och annat flum som du ger sken av här). Resultaten av detta flum är fullständigt frånvarande i dessa frågor, trots världshistoriens största satsningar i ryggen. Tvärt om så är det möjligt att sexualbrotten till och med ökar här i landet.
Ge mig ett enda exempel på att du och flummet som du företräder har tänkt och hanterat dessa frågor korrekt.

I övrigt säger det sig självt att invandring av grupper som är överrepresenterade i relevant brottsstatistik tenderar att öka andelen relevanta brott. Att vägra handskas med den självklara konsekvensen är givetvis ansvarslöst...
Senast redigerad av Kopparmynt 2019-02-22 kl. 22:31.
Citera
2019-02-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Vad jag tycker? Jag tycker att du ska tänka efter och fundera på hur du har tänkt här.

1.) Du har svarat på inlägg som specifikt berör Sverige genom att fladdra iväg i en diskussion om hela världen. Med andra ord som vanligt, det felar aldrig. Ingen bryr sig om vad du ser när du tittar på hela världen när diskussionen berör Sverige.

2.) Det går inte att jämföra två grupper med varandra genom att låta ena gruppen företräda båda grupper. Hur du än vänder och vrider på det här med trasig logik så förändras inte faktum - gruppen invandrande män i Sverige och i förhållande till den övriga gruppen män i Sverige, är överrepresenterade i den relevanta brottsstatistiken.

Mansnormer ser olika ut i olika länder så givetvis är det högst relevant när människor byter land.

Sedan har vi redan provat flummet som du företräder i 30 eller om så vill 50 år (som att exempelvis utgå från att mansnormer vore identiska världen över och annat flum som du ger sken av här). Resultaten av detta flum är fullständigt frånvarande i dessa frågor, trots världshistoriens största satsningar i ryggen. Tvärt om så är det möjligt att sexualbrotten till och med ökar här i landet.
Ge mig ett enda exempel på att du och flummet som du företräder har tänkt och hanterat dessa frågor korrekt.

I övrigt säger det sig självt att invandring av grupper som är överrepresenterade i relevant brottsstatistik tenderar att öka andelen relevanta brott. Att vägra handskas med den självklara konsekvensen är givetvis ansvarslöst...

1, jag sitter i ett forum som berör FEMINISM, det rör kön och könsmaktordning i samhällen hos arten människa. Den arten existerar i 7 miljarder planeten runt och nej, inte endast i det lilla geografiska område som kallas Sverige , det har bara 10 ynka milj. Ska man enbart hålla sig till "svensk feminism" i just "svenska" förhållanden och ex. kritisera den så well då får man ju prata om just "svensk" feminism eller feminism i just Sverige. och ex. kalla sig för ant-ifeminism-i-Sverige.
För ursäkta mig....men kallar jag mig ex anti-rasist, eller anti-demokrat, eller anti-kapitalist eller anti-marxist...anti-what ever... så är det ju inte så att jag plötsligt är för rasism i landet X eller gillar tanken på demokrati bara det är på andra sidan klotet, eller tycker marxism är toppen i Q men fan inte här! Ok?

2, jag gör ingen "jämföresle" mellan grupper!
jag frågar vad är mest att skylla på att våldtäkt sker? mansnormer eller att människor byter land att bo i?

Begår människor sexuellt våld för att de har ett speciellt synsätt kring sex och kön, eller begår de våldtäkt för att de precis flyttat?

Om vi inte hade någon som helst vandring av folk mellan nationer, skulle då plötsligt! alla våldtäkter sluta existera?
Citera
2019-02-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Du gillar att smita iväg när det blir kneppigt, eller hur?

Ett sätt att annars lära sig hantera lidande är att söka det innan det når dig. Lär dig rentav älska smärta, kommer möjligen krävas i framtida Sverige, trygghet gör folk svagare.

Jag önskar allt väl till och med för mpare, sluta bara vara naiva och förberedd er på vad som komma skall.

Nej då, jag står allt pall för en rejäl snöstorm och det går bra att hålla mig i handen när åskan går, men jag väljer mina strider och lägger inte energi på vad som helst.

Jo, du tycker att jag är naiv och jag tycker att du är det. Det är OK för min del det också.
Citera
2019-02-22, 23:11
Medlem
Citat:
1, jag sitter i ett forum som berör FEMINISM, det rör kön och könsmaktordning i samhällen hos arten människa. Den arten existerar i 7 miljarder planeten runt och nej, inte endast i det lilla geografiska område som kallas Sverige , det har bara 10 ynka milj. Ska man enbart hålla sig till "svensk feminism" i just "svenska" förhållanden och ex. kritisera den så well då får man ju prata om just "svensk" feminism eller feminism i just Sverige. och ex. kalla sig för ant-ifeminism-i-Sverige.
För ursäkta mig....men kallar jag mig ex anti-rasist, eller anti-demokrat, eller anti-kapitalist eller anti-marxist...anti-what ever... så är det ju inte så att jag plötsligt är för rasism i landet X eller gillar tanken på demokrati bara det är på andra sidan klotet, eller tycker marxism är toppen i Q men fan inte här! Ok?

jag frågar vad är mest att skylla på att våldtäkt sker? mansnormer eller att människor byter land att bo i?

Begår människor sexuellt våld för att de har ett speciellt synsätt kring sex och kön, eller begår de våldtäkt för att de precis flyttat?

Om vi inte hade någon som helst vandring av folk mellan nationer, skulle då plötsligt! alla våldtäkter sluta existera?
Men vafan, din egen ideologi har ju redan konstaterat att kön inte finns, hur kan då män som grupp vara problemet? Sitter du och hittar på alleftersom?
Citera
2019-02-22, 23:19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainStreet
Du kommer själv med sociala förklaringsmodeller då du direkt efter ovanstående stycke lägger skulden på välfärdsstaten.

Inte alls. Välfärdsstaten betraktar jag som något som sätter biologin ur spel. Fel av dig.
Citera
2019-02-22, 23:22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Det kallas samhälle. För att du, och jag, ska klara oss på gamla dagar behöver vi yngre generationer. Kanhända får varken lågutbildade män eller jag själv barn men lik förbannat behöver vi någon som kan köra snöplogen på vintern så att posten kommer fram och vi kan ta oss till jobbet eller sjukhuset, som kan bygga hus och sköta storköket på ålderdomshemmet, som kan se till att dörrhandtagen på Försäkringskassan inte är klibbiga av snus och snor hela tiden och att vi hittar nya mediciner som kan få stopp på bakterierna som blivit resistenta mot de nuvarande. Eller hur? Det är inte något som du och jag kommer att sköta fram tills vi svimmar rakt ner i kistan och spikar igen den själva samtidigt som vi gräver ner oss på kyrkogården som små mullvadar.

People need people och vilka är det som tillverkar såna? Svälj livmoderavunden, kom in i matchen och sluta göra självmål så ska du se att vi vinner båda två istället för att en ska behöva förlora.

Allt det du nämner kan ju skötas privat. Enligt marknadens regler.
Citera
2019-02-22, 23:55
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Det har ingen som helst betydelse när diskussionen berör specifikt Sverige. Diskussionen berörde din röst på ett svenskt parti och vad den rösten har för konsekvenser för kvinnor här i Sverige... mer tydligt än så kan inte en diskussion förhålla sig till Sverige.

Citat:
Du skrev...
Citat:
Jo att män som grupp är betydligt mer en tydligt "markör" för just våldtäktsmän än vad någonsin invandrare är.
...och svaret är att gruppen invandrare är en tydligare markör av det slaget än gruppen män - det är kontentan av att den här undergrupperingen bland män är överrepresenterad, Merapi (liksom gruppen afghaner är en allt tydligare markör av det slaget bland invandrare). Och givetvis gör du en jämförelse i en sådan uppställning... du ger till och med en utlåtande slutsats om grupperna sinsemellan, om än en felaktig sådan.

Citat:
Du ställde frågan i efterhand och jag gav dig svar på frågan: att det givetvis är relevant så länge mansnormer ser olika ut i olika länder. Det ena utesluter inte heller det andra så det går givetvis att se både och som relevant..

Citat:
Vad människor har för speciella synsätt kring sex och kön beror på vart i världen de har haft sin uppväxt/hur deras uppväxt har sett ut. Det hänger ihop.

Citat:
Nej, givetvis inte.
Senast redigerad av Kopparmynt 2019-02-23 kl. 00:05.
Citera
2019-02-23, 01:10
Medlem
Kopparmynts avatar
Edit: För att prova logiken i punkt nummer två.

Vilken grupp är den tydligaste markören för farliga bett: ormar eller giftormar? Att giftormar även är ormar betyder inte att gruppen ormar har farligare bett än gruppen giftormar. Och om någon tvivlar på den här slutsatsen så finns det statistik som tyder på att gruppen giftormar är överrepresenterade i kategorin farliga bett.

Du förväxlar kvalitén på en markör med kvantiteten som hamnar under markören.
Senast redigerad av Kopparmynt 2019-02-23 kl. 01:17.
Citera
2019-02-23, 01:23
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Edit: För att prova samt demonstrera logiken i punkt nummer två.

Vilken grupp är den tydligaste markören för farliga bett: ormar eller giftormar? Att giftormar även är ormar betyder inte att gruppen ormar har farligare bett än gruppen giftormar. Och om någon tvivlar på den här slutsatsen så finns det statistik som tyder på att gruppen giftormar är överrepresenterade i kategorin farliga bett.

Du förväxlar kvalitén på en markör med kvantiteten som hamnar under markören.

Det mest besynnerliga är väl att de svenska män är de som feministerna enligt egna premiser har möjlighet att ändra på genom typ genusdagis eller med svenska mammor som uppfostrar de rätt eller med svenska feministpappor som lär ut hur hemskt det är med toxisk manlighet eller genom att växa upp med svensk media...

Eftersom majoriteten av alla våldtäkter (och mord) utförs nu av främmande män, som man varesig har en dialog med, har möjlighet att uppfostra, har inte heller dialog med imamen (och ingen vilja finns att ha denna dialog), har inte gått i genusdagis, tittar på arabisk TV...

Alltså, man är irrationell utifrån de redan irrationella premiserna. Man förlorar därmed makten att förändra samhällets män att bete sig som typ kvinnor, då de nya männen inte står under deras makt att förändra.

I princip är man beredd att offra precis vad som helst i elden för att fortsätta med mångkulturens projekt mot nationell självmord. De psykologiska faktorerna som eldar på detta fanatiska tillstånd måste vara extremt kaotiska och svårbegrippliga, hur många blockeringar går människor och bär på?

Vi skrattar ofta åt exempelvis personer som går och blir scientologer med alla besynnerliga mentala blockeringar som krävs för att man ska undvika se det uppenbara, bara så att man får fortsätta tro. Jag tänker att scientologer ofta är väldigt framgångsrika, intelligenta människor som ändå går på det, det som vi har att göra med är den enormt starka VILJAN ATT TRO.

Det tycks mig som om mångkulturen (inte feminismen) är vår absolut främsta statsreligion. Hur detta blev så helig kossa kan bara spekuleras, men hur man tycker i just invandringsfrågan avgör i princip ifall man är en god eller ond människa.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-23 kl. 01:28.
Citera
2019-02-23, 01:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Mansnormer som inte innehas i någon särskilt hög grad av svenska män och inte har innehavts sedan rätt länge, så jag får nog hålla med Koppar här om att det blir märkligt att uttrycka sig så. De mansnormer som är problematiska i landet Sverige är de som invandringen dragit med sig. Fokusera på dem, svenska män behöver inte förlora fler"mansnormer" än de redan gjort.

Vetefan förresten om det ens är mansnormer, snarare "Allah är störst"- normer som genomsyrar hela existensen för vissa individer. Och där kan man kämpa mot könsmaktsordningen hur mycket som helst, har noll effekt.
Senast redigerad av Moment22x22 2019-02-23 kl. 01:52.
Citera
2019-02-23, 01:49
Medlem
Moment22x22s avatar
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in