2019-02-22, 20:12
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
[...] kanske det blir lite återgång till storfamiljen och gamlingarna får leva med lite mänsklig kontakt istället bara för tom materiell god standard.
Visst vore det fint? Vi båda verkar ha goda erfarenheter av storfamiljskulturer bland sydamerikaner (om jag nu inte blandar ihop dig med någon annan här). Hade knappast skadat att anamma den värmen för och åt våra äldre...
Senast redigerad av Kopparmynt 2019-02-22 kl. 20:16.
Citera
2019-02-22, 20:28
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Visst vore det fint? Vi båda verkar ha goda erfarenheter av storfamiljskulturer bland sydamerikaner (om jag nu inte blandar ihop dig med någon annan här). Hade knappast skadat att anamma den värmen för och åt våra äldre...

Jo, lärde mig att man ska alltid se äldres ögon när de talar ,och tilltala de som senhor och senhora, ta med de ut som deras levande käpp (istället för tragiska rullatorn) och så vidare.

Såg undersökning nyligen där Sverige var 4e värst i världen på att respektera äldre.

Sedan, var vi ovanligt traditionella i vår familj, min pappa köpte lägenhet åt min farmor nära oss och hon kom alltid över för att delta i familjemiddagar.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-22 kl. 20:30.
Citera
2019-02-22, 20:37
Medlem
Kopparmynts avatar
Citat:
Jo, lärde mig att man ska alltid se äldres ögon när de talar ,och tilltala de som senhor och senhora, ta med de ut som deras levande käpp (istället för tragiska rullatorn) och så vidare.

Såg undersökning nyligen där Sverige var 4e värst i världen på att respektera äldre.

Sedan, var vi ovanligt traditionella i vår familj, min pappa köpte lägenhet åt min farmor nära oss och hon kom alltid över för att delta i familjemiddagar.
Det var fint gjort av din far. Har tyvärr ~60 mils avstånd till mina föräldrar men vi får se vad som händer när de väl blir gamla och skröpliga.

Är för övrigt din familj från Sverige?
Citera
2019-02-22, 20:37
Medlem
Citat:
Den madresserade cellen I & I innehåller för många redan lärda, är liksom intresserad av att finna motståndarsidan och skaka om lite vett i honom/henne, men det verkar mycket svårt.

Du vill fortfarande inte ta ansvar, men du vill plötsligt låtsas som om du inte har något alls att göra med den invandringspolitik som förs i Sverige.

Att jag vore lat och bortskämd är bara lite desperat kvinnlig shaming mot män som inte gör som de blir tillsagda och verkligen går mot alla samhällets normer - är inte det som ni ville? Normkritik behöver inte se ut som ni tänker er...

Försök istället att komma med någon som helst argument om VARFÖR jag eller någon man ska arbeta, det vore ju betydligt mer intressant än att spekulera om min disciplin och min egentliga motivation. När du ska komma med argument så kan du inte bara soppa invandringen under mattan.

Gamlingar i min familj har vi annars alltid tagit väl hand om. Ifall staten inte kan ta hand om dem så kanske det blir lite återgång till storfamiljen och gamlingarna får leva med lite mänsklig kontakt istället bara för tom materiell god standard.

Ett bra argument för att arbeta, och inte bara för män utan också för kvinnor, är att man mår bra av att göra rätt för sig. Man känner sig vuxen och har mer kontroll över sitt liv när man kan betala själv för sitt boende, mat, nöjen etc med sina egna pengar och varken behöver stå till svars för någon eller vänta på allmosor från samhället eller andra människor. Väljer man dessutom ett arbete som man trivs med, eller en arbetsplats där man trivs, så har man möjligheten att ha trevligt en stund i åtminstone åtta timmar per dag och slipper cirkla runt i sin egen skalle hela dagarna där man bara kan möta sig själv och aldrig tvingas se saker från en annans synpunkt. Annars kanske man kan lära sig något nytt och/eller göra sånt som man aldrig hade fått chansen att göra om man inte hade jobbat just där, och sen kan man ju alltid byta jobb. Och är man som jag, är man till och med stolt över att vara med och betala skatt för att andra ska få möjligheterna som jag själv har haft.

Det är lätt att tänka sig ett samhälle i sammanbrott när man är frisk, ung och hyfsat stark själv, för då är det bara teorier och vem klarar inte att vara hjälte i sin egen konstruerade fantasi? Men har man haft människor i sin omgivning som inte ens hade klarat livhanken och än mindre kunnat ha ett nästan normalt liv utan ett samhälle som ställer upp, förstår man att ditt hopp innebär ett fruktansvärt lidande för alla som redan är alldeles för hårt drabbade av sjukdom och skador. En stor familj kan då kanske erbjuda lite tröst och viss omvårdnad, men de kan aldrig erbjuda det ett samhälle som vårt kan. Och för den som inte har en stor familj, eller en familj som inte har råd att hjälpa eller inte vill, återstår att se sina kära ligga och dö på gatan tills man själv hamnar där.

Varför man vill ha det så, förstår jag faktiskt inte.
Citera
2019-02-22, 20:50
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Ett bra argument för att arbeta, och inte bara för män utan också för kvinnor, är att man mår bra av att göra rätt för sig. Man känner sig vuxen och har mer kontroll över sitt liv när man kan betala själv för sitt boende, mat, nöjen etc med sina egna pengar och varken behöver stå till svars för någon eller vänta på allmosor från samhället eller andra människor. Väljer man dessutom ett arbete som man trivs med, eller en arbetsplats där man trivs, så har man möjligheten att ha trevligt en stund i åtminstone åtta timmar per dag och slipper cirkla runt i sin egen skalle hela dagarna där man bara kan möta sig själv och aldrig tvingas se saker från en annans synpunkt. Annars kanske man kan lära sig något nytt och/eller göra sånt som man aldrig hade fått chansen att göra om man inte hade jobbat just där, och sen kan man ju alltid byta jobb. Och är man som jag, är man till och med stolt över att vara med och betala skatt för att andra ska få möjligheterna som jag själv har haft.

Det är lätt att tänka sig ett samhälle i sammanbrott när man är frisk, ung och hyfsat stark själv, för då är det bara teorier och vem klarar inte att vara hjälte i sin egen konstruerade fantasi? Men har man haft människor i sin omgivning som inte ens hade klarat livhanken och än mindre kunnat ha ett nästan normalt liv utan ett samhälle som ställer upp, förstår man att ditt hopp innebär ett fruktansvärt lidande för alla som redan är alldeles för hårt drabbade av sjukdom och skador. En stor familj kan då kanske erbjuda lite tröst och viss omvårdnad, men de kan aldrig erbjuda det ett samhälle som vårt kan. Och för den som inte har en stor familj, eller en familj som inte har råd att hjälpa eller inte vill, återstår att se sina kära ligga och dö på gatan tills man själv hamnar där.

Varför man vill ha det så, förstår jag faktiskt inte.

Dags att bli vuxen? Ok. Kan du sluta med svenska dagismammaspråket? Svenskens problem har alltid varit att de tror för mycket att livet handlar om att göra rätt för sig, plötsligt bli vuxen och bara följa strömmen, denna fruktansvärda konsensuskulturen alltså...

Fuck att bli vuxen på svenska villkor. Vill jag arbeta så åker jag till något annat land och behöver inte ha dåligt samvete över att mina pengar går till mitt lands fördärv.

JAg tänker inte delta i projekt att göra mitt land till att likna Malmö och såsmåningom Bagdad, är det så svårt att förstå?

Jag kan exempelvis bli engelskalärare i Kina (har det som reserv när mina sparade pengar tar slut) eller vad som helst. Att arbeta är inga problem, men att betala för sitt lands förstörelse tänker jag aldrig göra.

Antalet fattigpensionärer kommer öka i takt med att invandringen fortsätter öka, kronan fortsätter devaluera, bostadsbristen fortsätter öka, pensionerna fortsätter strypas.

De som inte har familj är det mycket synd om, men att staten får mer pengar att finansiera landets kollaps kommer inte hjälpa dem. Vi har dubbelt fler fattigpensionärer än våra grannländer av en anledning, det fattar du väl? Några kommer tyvärr att behöva offras för att inte en än större katastrof ska inträffa längre fram (vilket det verkar som om det kommer göra oavsett vad). Det finns kyrkor, etc. som då är villiga att ge gratis mat och så vidare åt de hemlösa pensionärerna som kastats ut i gatan för att man ska vara mer solidariskt mot Muhammed än de som byggt landet. Över 3000 hemlösa bara i Malmö och stor andel är faktiskt svenskar, och siffran växer otroligt snabbt.

Finns inte en jävel till vänsterorganisation som kör "vi står inte ut!" över att gamlingar körs över för att finansiera invandringsprojektet.

Du kan inte locka mig alltså med de stackars gamlingarna, de hjälps inte av att staten får mer resurser, för vi vet vad staten alltid prioriterar och inte är det hemlöse fattigpensionären Ingvar!

Tänk själv hur lång tid det skulle ta för att sossarna skulle komma ihåg sin pragmatiska sida och behöva ett "andrum" ifall vi typ hade Norges finansiella förutsättningar för etnomasochistisk självmord?

Det enda som staten lyssnar på är när finansiering inte räcker till ens på kort sikt (tack vare alla gråsossar till räknenissar), det enda de förstår sig på är materiella kalkyker. MP, FI och V skulle självfallet köra vidare oavsett hur verkligheten ser ut, men för varje krona som saknas så måste faktiskt den där lilla pragmatiska rösten hos sossarna anpassa sig lite.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-22 kl. 21:12.
Citera
2019-02-22, 21:14
Medlem
Citat:
Åhh shit. Har du inte redan sagt det över 1000 gånger i forumet?

Försök och tänka på orsak och verkan. Min kuk har inte telepatisk förmåga att få varesig hagamannen eller afghanerna att våldta.

Din röst på MP har däremot direkt orsak att ta in män som inatt juckar på en stackars svensk flicka i någon gränd. Detta är därmed DITT ANSVAR
Försöker du hävda att min eller Varmares eller kivnnors som grupps fittor skulle ha den förmågan?

Just min röst på MP har inte 100% av Sveriges mandat, MP fick rätt få av Sveriges riksdags mandat för övrigt. Det enda parti man kan rösta på idag som aktivt haft en direkt invandringsfientlig politik så som din sort önskar, är SD. De har bara fått ca 17% av svenskars röster 2018, det betyder alltså att resten ca 83% röstat för invandring, enligt ditt sätt att se saken.....är du ens medveten om att dessa 83% omöjligt allesammans kan äga fittor?

Att män juckar på kvinnor som inte vill bli juckade på av dessa män är inte ett skit orsakat av varken mig, Varmare, MP, feminism eller kvinnor som grupp....Get it?
Är det någon/ några politiska ideologier som ligger närmast till här så är det antifeminism samt en speciell sorts konservatism, den sort som SD för övrigt dtår för tillsammans med KD, social-konservatism. DE ideologierna brukar gilla tanken på att kvinnor ska tvingas uthärda mäns juckande utan att kunna eller få lov protestera.
Senast redigerad av Merapi 2019-02-22 kl. 21:20.
Citera
2019-02-22, 21:21
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Försöker du hävda att min eller Varmares eller kivnnors som grupps fittor skulle ha den förmågan?

Just min röst på MP har inte 100% av Sveriges mandat, MP fick rätt få av Sveriges riksdags mandat för övrigt. D
et enda parti man kan rösta på idag som aktivt haft en direkt invandringsfientlig politik så som din sort önskar, är SD. De har bara fått ca 17% av venskars röster, det betyder alltså att resten ca 83% röstat för invandring, enligt ditt sätt att se saken.....

Haha, tänk ifall...det skulle ju vara något att bevittna. Du försöker ursäkta dig med att ha röstat på partiet som mest tryckt Sverige åt mest invandringsvänliga politik som bara är möjligt (enda sedan uppgörelsen med Reinfeldt) och alltid varit öppna med att de är för öppna gränser, med att de inte fick 100%? Hur många tusentals fler svenska tjejer skulle bli sadistiskt våldtagna ifall vi alla röstade och agerade som Merapi?

Jag sa direkt att din individuella röst på partiet som är mest invandrarvurmande gör att du har ansvar för de som bjuds in och du bör höra en svensk liten flicka som just nu skriker av smärta medan jävlarna som du vill ha i landet brutalt och sadistiskt förstör hennes liv. Hör du henne? Blunda ögonen och hör hur hon skriker, hur hon känner av konsekvens av din (och andra kvinnor likt dig) som röstat på MP.

Se nu med vidöppna ögonen det lidande som du har orsakat:

https://www.youtube.com/watch?v=9UqN...outu.be&t=2123

Var inte feg och se bort nu!

Citat:
är du ens medveten om att dessa 83% omöjligt allesammans kan äga fittor?

Förbättra din läsförståelse för i helvete (tillräckligt illa med matematikkunskaperna som inte når mellanstadiematte):

Citat:
Jag har inte sagt något alls om svenska kvinnor, jag anklagar dig som hycklande MPare och rasistanklagare mot svenska män (och kvinnor!) som sa sanningen, likaså Varmare. Ni kan inte undfly er ansvar för varje svensk flicka som ligger där och spottas och sadistiskt misshandlas i någon gränd medan 5 jävla babianer står och turas om på stackarn. Ni som vuxna kvinnor ansvarar för avskummen ni ville ta in i landet.

Inte svenska kvinnor som grupp.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-22 kl. 21:27.
Citera
2019-02-22, 21:27
Medlem
Citat:
Haha, tänk ifall...det skulle ju vara något att bevittna.

Jag sa direkt att din individuella röst på partiet som är mest invandrarvurmande gör att du har ansvar för de som bjuds in och du bör höra en svensk liten flicka som just nu skriker av smärta medan jävlarna som du vill ha i landet brutalt och sadistiskt förstör hennes liv. Hör du henne? Blunda ögonen och hör hur hon skriker, hur hon känner av konsekvens av din (och andra kvinnor likt dig) som röstat på MP.

Se nu med vidöppna ögonen det lidande som du har orsakat:

https://www.youtube.com/watch?v=9UqN...outu.be&t=2123

Var inte feg och se bort nu!

Förbättra din läsförståelse för i helvete:

Det finns ingenting i MPs politik som står för att våldtäkter mot kvinnor ska vara ok.

Det finns ingen önskan bland de som är för invandring för någon form av brottslighet. Det är inte för att folk ska begå brott som man är för invandring....Fattar du? Utan existensen av "folk" ALLA folk innebär alltid en viss del av skit.

Men ??? du kanske är för våldtäkter eftersom du vill att män ska existera i världen?
Och du kanske bör ta ditt ansvar för att du röstar fram att män ska födas. Titta bara vad du ställt till med i form av brott, våldtäkter, död, elände och allsköns skit, bara för att du är för att män ska tillåtas leva.

Där är din pantade nivå, och skälet till att jag brukar låta bli att läsa dig, jag ska genast återta den vanan.
Senast redigerad av Merapi 2019-02-22 kl. 21:30.
Citera
2019-02-22, 21:28
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Det finns ingenting i MPs politik som står för att våldtäkter mot kivnnor ska vara ok.

För tionde gången: ORSAK OCH VERKAN.

Jag skiter TOTALT i goda intentioner, är säker på att Maduro, Mugabe och Mao Zedong inte heller ville orsaka massvältkatastrof i Vernezuela, Zimbabwe och Kina. Likväl bör de hållas ansvariga och likaså deras militia och trogna som försvarar dem och söker slå ner meningsmotståndare med totalitära medel.

Citat:
Men ??? du kanske är för våldtäkter eftersom du vill att män ska existera i världen? Och du kanske bör ta ditt ansvar för att du röstar fram att män ska födas.

Det var dummaste kommentaren jag förövrigt hört i hela flashbacks historia, har aldrig bevittnat något så korkat (och det vill säga mycket).

Jag har aldrig sagt att jag är för att män ska existera i Världen och har aldrig röstat för det heller och aldrig sökt bidra att kvinnor ska födda fler pojkar heller. Som pessimist lutar jag rentav att tro på att icke-existens är bättre än existens, men nu när jag är här söker jag göra det bästa som möjligen går med de tragiska villkoren livet kommer med.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-22 kl. 21:37.
Citera
2019-02-22, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparmynt
Jag undrar hur mycket sanning det ligger i det påståendet när invandrare visar upp en rejäl överrepresentation i den relevanta brottsstatistiken här i Sverige.
98 % av alla våldtäktsmän är män, den siffran stämmer säkert generellt världen över i de flesta samhällen.

I Sverige ligger X% just invandrade män bakom våldtäkter, den siffran stämmer nog inte med resten av världen, eftersom "invandring" inte helt ser socioekonomiskt ex likadan ut över hela planeten.

Så? vilken "sanning" tycker du verkar närmast?

Vad bör man kritisera för att våldtäkter sker?

Mannormer eller att människor byter land?

Vad tycker du?
Citera
2019-02-22, 21:55
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
98 % av alla våldtäktsmän är män, den siffran stämmer säkert generellt världen över i de flesta samhällen.

I Sverige ligger X% just invandrade män bakom våldtäkter, den siffran stämmer nog inte med resten av världen, eftersom "invandring" inte helt ser socioekonomiskt ex likadan ut över hela planeten.

Så? vilken "sanning" tycker du verkar närmast?

Vad bör man kritisera för att våldtäkter sker?

Mannormer eller att människor byter land?

Vad tycker du?

Orsak och verkan: att diskutera mansnormer har aldrig stoppat några våldtäkter vad man vet (de män som diskuterar mansnormer är själva överrepresenterade). Ord är vind.

Att importera män från våldtäktsnästen med irusel kvinnosyn har orsakat minst en tiotusen våldtäkter per år i Sverige.

Ditt argument att de få våldtar svenska tjejer istället för somaliska/afghanska i hemlandet, vilket i någon världsekvation av lidande rentvår dig, håller inte. Såsmåningom importerar de fruar som de kan våldta i hemmet lika enkelt som i hemlandet.
Citera
2019-02-22, 22:02
Medlem
Citat:
Dags att bli vuxen? Ok. Kan du sluta med svenska dagismammaspråket? Svenskens problem har alltid varit att de tror för mycket att livet handlar om att göra rätt för sig, plötsligt bli vuxen och bara följa strömmen, denna fruktansvärda konsensuskulturen alltså...

Fuck att bli vuxen på svenska villkor. Vill jag arbeta så åker jag till något annat land och behöver inte ha dåligt samvete över att mina pengar går till mitt lands fördärv.

JAg tänker inte delta i projekt att göra mitt land till att likna Malmö och såsmåningom Bagdad, är det så svårt att förstå?

Jag kan exempelvis bli engelskalärare i Kina (har det som reserv när mina sparade pengar tar slut) eller vad som helst. Att arbeta är inga problem, men att betala för sitt lands förstörelse tänker jag aldrig göra.

Antalet fattigpensionärer kommer öka i takt med att invandringen fortsätter öka, kronan fortsätter devaluera, bostadsbristen fortsätter öka, pensionerna fortsätter strypas.

De som inte har familj är det mycket synd om, men att staten får mer pengar att finansiera landets kollaps kommer inte hjälpa dem. Vi har dubbelt fler fattigpensionärer än våra grannländer av en anledning, det fattar du väl? Några kommer tyvärr att behöva offras för att inte en än större katastrof ska inträffa längre fram (vilket det verkar som om det kommer göra oavsett vad). Det finns kyrkor, etc. som då är villiga att ge gratis mat och så vidare åt de hemlösa pensionärerna som kastats ut i gatan för att man ska vara mer solidariskt mot Muhammed än de som byggt landet. Över 3000 hemlösa bara i Malmö och stor andel är faktiskt svenskar, och siffran växer otroligt snabbt.

Finns inte en jävel till vänsterorganisation som kör "vi står inte ut!" över att gamlingar körs över för att finansiera invandringsprojektet.

Du kan inte locka mig alltså med de stackars gamlingarna, de hjälps inte av att staten får mer resurser, för vi vet vad staten alltid prioriterar och inte är det hemlöse fattigpensionären Ingvar!

Tänk själv hur lång tid det skulle ta för att sossarna skulle komma ihåg sin pragmatiska sida och behöva ett "andrum" ifall vi typ hade Norges finansiella förutsättningar för etnomasochistisk självmord?

Det enda som staten lyssnar på är när finansiering inte räcker till ens på kort sikt (tack vare alla gråsossar till räknenissar), det enda de förstår sig på är materiella kalkyker. MP, FI och V skulle självfallet köra vidare oavsett hur verkligheten ser ut, men för varje krona som saknas så måste faktiskt den där lilla pragmatiska rösten hos sossarna anpassa sig lite.

Äh, jag skiter i det. Skrev ett långt stycke men inser att det är ingen idé. Önskar dig i alla fall ett långt och friskt liv, här eller någon annanstans med utlöst reservplan. Må du slippa lidande i alltför hög grad, lite får vi alla uppleva så det är inte mycket att göra åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in