2019-02-22, 16:57
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Forskning har visat att av allt vi gör under ett dygn styrs ca 80% av rena instinkter. Så vi har långt ifrån passerat schimpansstadiet. Men mentalt blir de flesta av oss inlärda vissa förhållningsregler. Kvinnor gillar mys och romantik mycket, men de intensivaste orgasmerna får de vid primitivt hård sex. Det som skiljer en bra man (ur kvinnans synvinkel) från en dålig är en som kan kombinera dessa två vid rätt tillfällen.

En annan sak vi får lära oss numera är ett nytt förhållningssätt till våra kroppar. Det gör att vi uppfattar våra kroppar på ett mer personligt plan än vad vi gjorde för 3000 år sedan. En våldtäkt är ett stort ingrepp på det personliga planet, och det är det WW inte kan förstå. Man kan tvinga fram en orgasm hos alla. Blir du analt våldtagen tillräckligt länge kommer du få en orgasm då din prostata stimuleras. En helt naturlig reaktion. Innebär det att du njuter av homosex för det? Nej! Du har blivit invaderad på det personliga planet av någon du inte går igång på. Det gör att du inte njuter, även fast du får orgasm. Likadant blir det med kvinnor.

Tvärtom är det så att bristen gällande denna kroppsliga funktion ökar skuldbeläggningen hos offret vid en våldtäkt. De undrar hur någon ska tro denne då denna personen fick en orgasm. Det gör traumat dubbelt. Och det händer att offer i större utsträckning utsätter sig för farliga situationer i framtiden i ett självskadebeteende.

Jo, jag förstår att njutning inte betyder något alls i hur vi ska utvärdera våldtäkter eller ideer kring att kvinnor vill bli våldtagna.

Men det där med instinkter är ju så jävla märkligt, tänk att droger och alkohol får GABA i hjärnan att upphöra vara aktiv, därmed försvinner hjärnans alla "inhibitions" av mörkare begär, och man accepterar allt mer att verkligen kasta logiken åt sida för att uppleva något, vad som helst.

Varför en ung tjej exempelvis följer med en gäng blattar till efterfest, det är ju något som jag inte riktigt kan få grepp på.

Din analogi med att en man kan få orgasm vid analvåldtäkt är sann, men det finns en djupare och mer irrationell begär hos kvinnan att helt tappa kontrollen, män är däremot lite besatta av att alltid vara i kontroll.

Tänk att livet blir allt mer som en dröm mot slutet av natten, och man söker sig till ställen utan att veta varför.
Citera
2019-02-22, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Din analogi med att en man kan få orgasm vid analvåldtäkt är sann, men det finns en djupare och mer irrationell begär hos kvinnan att helt tappa kontrollen, män är däremot lite besatta av att alltid vara i kontroll.

Vi vill ju sprida våra gener vidare. Förr var det så att en man som inte hade kontroll fick inte sprida våra gener vidare. Därför ligger det mer i vår natur att vara mer dominanta. Hos kvinnan ligger det primitiva i att hon är mannens ägodel. Den känslan finns djupt rotad. Skillnaden är att idag så har hon ett val. När hon gjort sitt val av hane så vill hon förlora kontrollen till denne under sexakten. Undantaget är en del tjejer som är osäkra eller som varit med om ngt traumatiskt innan i livet och inte vågar släppa kontrollen.
Citera
2019-02-22, 18:59
Medlem
Citat:
men det finns en djupare och mer irrationell begär hos kvinnan att helt tappa kontrollen, män är däremot lite besatta av att alltid vara i kontroll.

Källa tack på detta "djupare begär" hos just kvinnor av att tappa kontrollen.

Tappa kontrollen det gör människor medvetet via droger -alkohol ex. vilket kön har i alla tider dominerat totalt i att imundiga alkohol?

Det sk "begäret" efter att tappa kontrollen verkar därför ligga mer hos män eller hur? För annars hade du väl sett betydligt fler alkoholiserade kvinnor än du sett män på stadens parkbänkar och alkoholkliniker?

Vidare faktiskt "tappade kontroller" brukar leda till att människor gör saker som är totalt irrationella
ex....kör för fort....hoppar utför stup....tar till våld....begår rejäla dumheter

och återigen....? vilket kön leder den statistiken tycker du?
Citera
2019-02-22, 19:06
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Källa tack på detta "djupare begär" hos just kvinnor av att tappa kontrollen.

Tappa kontrollen det gör människor medvetet via droger -alkohol ex. vilket kön har i alla tider dominerat totalt i att imundiga alkohol?

Det sk "begäret" efter att tappa kontrollen verkar därför ligga mer hos män eller hur? För annars hade du väl sett betydligt fler alkoholiserade kvinnor än du sett män på stadens parkbänkar och alkoholkliniker?

Vidare faktiskt "tappade kontroller" brukar leda till att människor gör saker som är totalt irrationella
ex....kör för fort....hoppar utför stup....tar till våld....begår rejäla dumheter

och återigen....? vilket kön leder den statistiken tycker du?

Vi talar om att tappa kontrollen sexuellt, inte glömma bort att ens liv suger och att man är en förlorare. Där leder männen stort, givetvis.

Orkar inte med tråkiga diskussioner som vi redan haft ett dussin gånger, inte idag, sorry. Du verkar sakna förmågan att formulera något du inte redan formulerat varje dag i ditt liv. Kan du inte återgå att ignorera mig?

Våra samtal leder ingenvart, du är för kvadratisk och dogmatisk. Livet är för kort för repetitioner.
Citera
2019-02-22, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
En stor del av de lågutbildade männen blir bortvalda av kvinnor och får aldrig barn. Det såg vi ju nyligen en studie som visade. Motsvarande gäller inte för lågutbildade kvinnor. Varför ska de lågutbildade männen då tvingas betala för medelklasskvinnornas barn?

Det kallas samhälle. För att du, och jag, ska klara oss på gamla dagar behöver vi yngre generationer. Kanhända får varken lågutbildade män eller jag själv barn men lik förbannat behöver vi någon som kan köra snöplogen på vintern så att posten kommer fram och vi kan ta oss till jobbet eller sjukhuset, som kan bygga hus och sköta storköket på ålderdomshemmet, som kan se till att dörrhandtagen på Försäkringskassan inte är klibbiga av snus och snor hela tiden och att vi hittar nya mediciner som kan få stopp på bakterierna som blivit resistenta mot de nuvarande. Eller hur? Det är inte något som du och jag kommer att sköta fram tills vi svimmar rakt ner i kistan och spikar igen den själva samtidigt som vi gräver ner oss på kyrkogården som små mullvadar.

People need people och vilka är det som tillverkar såna? Svälj livmoderavunden, kom in i matchen och sluta göra självmål så ska du se att vi vinner båda två istället för att en ska behöva förlora.
Citera
2019-02-22, 19:17
Medlem
Citat:
Vi talar om att tappa kontrollen sexuellt, inte glömma bort att ens liv suger och att man är en förlorare. Där leder männen stort, givetvis.

Orkar inte med tråkiga diskussioner som vi redan haft ett dussin gånger, inte idag, sorry. Du verkar sakna förmågan att formulera något du inte redan formulerat varje dag i ditt liv. Kan du inte återgå att ignorera mig?

Våra samtal leder ingenvart, du är för kvadratisk och dogmatisk. Livet är för kort för repetitioner.
Då fortsätter vi....vilket kön tycker du mest "tappar kontrollen" sexuellt? Så pass mycket6 så att de tom hamnar i fängelse pga sitt sexuella beteende?

Sen vidare vem av oss tycker du formulerar något som är mest "nytt"? Du som gnatar samma förvirrade tankegods som 2000 år av sexistiska gubbs gjort kring kvinnors underlägsenhet eller jag som i vart fall håller mig till 1900 talet och viss logik?
Senast redigerad av Merapi 2019-02-22 kl. 19:21.
Citera
2019-02-22, 19:19
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Det kallas samhälle. För att du, och jag, ska klara oss på gamla dagar behöver vi yngre generationer. Kanhända får varken lågutbildade män eller jag själv barn men lik förbannat behöver vi någon som kan köra snöplogen på vintern så att posten kommer fram och vi kan ta oss till jobbet eller sjukhuset, som kan bygga hus och sköta storköket på ålderdomshemmet, som kan se till att dörrhandtagen på Försäkringskassan inte är klibbiga av snus och snor hela tiden och att vi hittar nya mediciner som kan få stopp på bakterierna som blivit resistenta mot de nuvarande. Eller hur? Det är inte något som du och jag kommer att sköta fram tills vi svimmar rakt ner i kistan och spikar igen den själva samtidigt som vi gräver ner oss på kyrkogården som små mullvadar.

People need people och vilka är det som tillverkar såna? Svälj livmoderavunden, kom in i matchen och sluta göra självmål så ska du se att vi vinner båda två istället för att en ska behöva förlora.

Framförallt behöver ju svenska män producera saker av värde så att ni kan fortsätta ha råd att ta in hundratusen Achmed per år som går och gruppvåldtar och spottar på svennens dotter, eller hur?

Duktiga svennebanan måste göra rätt för sig, annars kan inte samhället fortsätta genomgå sin underbara förvandling till Sverigestan.
Citera
2019-02-22, 19:23
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Då fortsätter vi....vilket kön tycker du mest "tappar kontrollen" sexuellt? Så pass mycket6 så att de tom hamnar i fängelse pga sitt sexuella beteende?

Sen vidare vem av oss tycker du formulerar något som är mest "nytt"? Diusom gnatar samma förvirrade tankegods som 2000 år av sexistiska gubbs gjort eller jag som i vart fall håller mig till 1900 talet?

Det är väl bara 8% som ens går till åtal för våldtäkt, risk-belöning skalan är väl väldigt gynnsam. Vem har sagt att det är att tappa kontrollen? MÖ-männen är ofta extremt metodiska och drogar ibland kvinnan och planerar efterfest med brorsorna, jag skulle inte kalla det för att "tappa kontrollen". Det är att ta kontroll och få som man vill.

Sedan så är väl 2 år i svenska lyxfängelsen inte så värst illa, ifall man mot alla odds blir ertappat med byxorna nere.

Det är kvinnan som åker hem till efterfest med dessa som tycks vilja tappa kontrollen.

Annars, varför bara 2000 år? Jag har alltid varit närmare österländska filosofier som går betydligt längre tillbaka än så i sin sexpessimism.
Citera
2019-02-22, 19:23
Medlem
.
Citera
2019-02-22, 19:24
Medlem
Citat:
Framförallt behöver ju svenska män producera saker av värde så att ni kan fortsätta ha råd att ta in hundratusen Achmed per år som går och gruppvåldtar och spottar på svennens dotter, eller hur?

Duktiga svennebanan måste göra rätt för sig, annars kan inte samhället fortsätta genomgå sin underbara förvandling till Sverigestan.

Du börjar låta lite fanatisk, trist. Du har ju läst vad jag har skrivit här på forumet ett tag: Tror du på fullt allvar, verkligen, cross my heart and hope to die, att det är en vision som jag skulle skriva under på? Är det din analys av min person och mina åsikter?

Jag vet inte om du behöver sluta eller börja ta piller, men nåt jävla fel som är galet är det.
Citera
2019-02-22, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är givetvis evolutionärt och biologiskt betingat. Att komma och påstå att sociala förklaringsmodeller dominerar när det gäller något så basalt som sexualdrift är ju bara idiotiskt och patetiskt. Dessutom är det ovetenskapligt att påstå detta.

Du kommer själv med sociala förklaringsmodeller då du direkt efter ovanstående stycke lägger skulden på välfärdsstaten.

Citat:
Då tråden avser vårt välfärdssamhälle så blir ju kopplingen sexualdrift/välfärdsstat/könsrelationer intressant att titta på. Välfärdsstaten påverkar relationen mellan kvinnor och män på ett artificiellt sätt, ungefär som en golfare (kvinnan i detta fall) som ges handikapp.

Frågan är hur kvinnan hade agerat om inte välfärdsstaten gynnat henne så pass mycket? Hade hon fortfarande haft så hög svansföring? Hade hon fortfarande föraktat män? Det tror jag inte, då detta vore att skjuta sig i foten evolutionärt sett. Ett avskaffande av välfärdsstaten slår undan benen för hypergamin (partner-trade-up). Män har alltså mycket att förlora på välfärdsstaten, och borde verka för dess avskaffande.

Allt handlar i grund och botten om våra drifter och behov. Det går inte att bortse från dessa heller i sociala situationer och inom psykologin.
Citera
2019-02-22, 19:27
Medlem
Citat:
Det är väl bara 8% som ens går till åtal för våldtäkt, risk-belöning skalan är väl väldigt gynnsam. Vem har sagt att det är att tappa kontrollen? MÖ-männen är ofta extremt metodiska och drogar ibland kvinnan och planerar efterfest med brorsorna, jag skulle inte kalla det för att "tappa kontrollen". Det är att ta kontroll och få som man vill.

Sedan så är väl 2 år i svenska lyxfängelsen inte så värst illa, ifall man mot alla odds blir ertappat med byxorna nere.

Det är kvinnan som åker hem till efterfest med dessa som tycks vilja tappa kontrollen.

Annars, varför bara 2000 år? Jag har alltid varit närmare österländska filosofier som går betydligt längre tillbaka än så i sin sexpessimism.
Alltid "fint" se när människors skitigaste inre avslöjas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in