2019-02-21, 19:08
Medlem
Svenska män bör inte överge svenska kvinnor. Sätt dom på plats istället.
Citera
2019-02-21, 19:17
Medlem
WordWarriors avatar
Svenska tjejer och kvinnor. Så härliga och frigjorda. Mmmmm....

(FB) Somalier utvisas efter kokainsexfest - våldtog och bet kvinna efter frivilligt sex

Dessa rättsfall låter oss se rakt in i svenska tjejers sovrum. Mycket intressant. Svenska skötsamma killar har svårt att få ligga, men riktiga kräk, det går bra.
Citera
2019-02-21, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nu har ni snyftrunkare lyckats hålla liv i tråden i nästan fem år .....

Är det någon av er som fått ett ligg än?
He he. Värst vad ni kjolstyg är kantiga och taggiga i denna tråd. Du förstår väl att vi alla sitter chipsfeta, nersölade i självbefläckelse och gråt.
Citera
2019-02-21, 20:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
He he. Värst vad ni kjolstyg är kantiga och taggiga i denna tråd. Du förstår väl att vi alla sitter chipsfeta, nersölade i självbefläckelse och gråt.
Jepp, ville bara höra en av er erkänna det också

Hej, din gamla bov ... länge sedan jag såg dig aktiv.. hoppas du har det bra
Citera
2019-02-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jo, men män kommer i många paket, några älskar självständighet mer än ledarrollen, speciellt tänkare och konstnärer, som Nikola Tesla för att ta exempel från Balkan (brukade vara min idol när jag ville bli ingenjör).

Men bor du själv? Har du många unga kvinnor i din kultur som fortfarande vill ta an hemmafrurollen?
Jag bor själv.

Det beror på ifall dom är ifrån hemlandet eller diasporan, men generellt är dom mer traditionella än exempelvis svenska kvinnor även i diasporan.

I min kultur är könsroller väldigt tydligt definierade, på gott och ont.
Citera
2019-02-21, 20:16
Medlem
Citat:
Jepp, ville bara höra en av er erkänna det också

Hej, din gamla bov ... länge sedan jag såg dig aktiv.. hoppas du har det bra
Jodå bara fint. Och med damen?
Citera
2019-02-21, 20:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jodå bara fint. Och med damen?
Lite status Q --- samma karl och samma ungar .. några fler barnbarn .. och tycker livet är rätt okej, och riktigt bra ibland
Det tuffar på som man säger
Citera
2019-02-21, 20:21
Medlem
Citat:
Lite status Q --- samma karl och samma ungar .. några fler barnbarn .. och tycker livet är rätt okej, och riktigt bra ibland
Fint det.
Citera
2019-02-21, 20:21
Medlem
Citat:

Kommer du också från Thailand?
Citera
2019-02-21, 20:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainStreet
Kommer du också från Thailand?
Nej, jag är en svensk fembarnsmor som varit gift i trettio år i år med samma man....

Vad det nu har för betydelse ... De thailändskor jag känner har levt länge med sina män och lever som mig och andra ... Så?
Citera
2019-02-21, 20:31
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktim
Jag bor själv.

Det beror på ifall dom är ifrån hemlandet eller diasporan, men generellt är dom mer traditionella än exempelvis svenska kvinnor även i diasporan.

I min kultur är könsroller väldigt tydligt definierade, på gott och ont.

Det är bara att jag rest omkring lite i sydeuropa och har vänner där, kan till och med flera latinska språk, känner att det inte är så vanligt med hemmafruideal som du påstår. Kvinnor arbetar oftast, även ifall de absolut inte är jämlikhetsfascister.
Citera
2019-02-21, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är bara att jag rest omkring lite i sydeuropa och har vänner där, kan till och med flera latinska språk, känner att det inte är så vanligt med hemmafruideal som du påstår. Kvinnor arbetar oftast, även ifall de absolut inte är jämlikhetsfascister.
Nu pratar jag om könsroller och normer. Det är väl klart att kvinnorna jobbar om dom har möjlighet, speciellt med tanke på att ekonomin inte är i närheten av svensk standard.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in