Det är inte svenska tjejer som är dumma. Vad de attraheras av är inte ett medvetet val. Om de går till utländska killar för att de hos dem får nåt de inte får hos svenska killar så är det svenska killar som är problemet.
Att hata på de killar som i större utsträckning än svenska killar besitter de lover-egenskaper kvinnor söker är inte konstruktivt. Vill man minska svenska tjejers utgruppspreferenser får man förändra sig själv.
Visst. Att svenska män ska man-up är ju mitt eviga narrativ härinne, men jag tänker inte slåss för att svenska män ska skaffa en fake fasad av machoism och arabisk kärringbeteende bara för att få ligg med pantade svenska tjejer.
Lite jävla heder ska man ju ha.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-16 kl. 08:56.
Kvinnor har de preferenser de blir tillsagda att ha. Massor av kvinnor i slöja försvarar sin slöja passionerat, även när de bor i Väst. Dessa kvinnor verkar också mer förälskade i sin kultur och identitet än vad svenska kvinnor är i sin.
Svenska kvinnor är som de är på grund av svenska män. Alla kvinnor är formade av sin kultur. Kulturen har skapats av männen.
Män har våldskapitalet även i Sverige.
Jo jag vet att män har våldskapitalet i Sverige. Du uttrycker dig aningen förenklat. Ja i grund och botten är det så som du säger, att kvinnor följer rådade ordning. Men det betyder inte att det är en ordning kvinnor valt själv i samtliga fall. Som jag sa, så är kvinnor också människor med hjärnor likt mannen. De har behov, viljor och integritet. De är inga hundar.
Det finns en del kvinnor i saudiarabien som kämpar mot kulturen. De vill ha rätt att köra bil, gå utan slöja, ja att överhuvudtaget få röra sig på gatorna utan manligt sällskap. Dessa extrema förtryckarkulturer är det ingen människa som själv får välja (och som känner till valmöjligheter), som aktivt väljer.
Att vilja ha en man som har förmåga att styra upp och är dominant lagd är en annan sak. I princip ingen vill leva under tyranniska förhållanden.
Visst. Att svenska män ska man-up är ju mitt eviga narrativ härinne, men jag tänker inte slåss för att svenska män ska skaffa en fake fasad av machoism och arabisk kärringbeteende bara för att få ligg.
Du får slåss och inte slåss för vad du vill. Min poäng är att varken du eller jag är domare i vad som är bra maskulinitet och rätt typ av maskulinitet. Evolutionen har givit det jobbet till kvinnor. De är juryn och de röstar med vad de har mellan benen.
Visst. Att svenska män ska man-up är ju mitt eviga narrativ härinne, men jag tänker inte slåss för att svenska män ska skaffa en fake fasad av machoism och arabisk kärringbeteende bara för att få ligg med pantade svenska tjejer.
Det har du rätt i. Det finns ingen vettig svensk kvinna som ser upp till de gapiga MÖ-männen. Därför det enda de kan är gapa och uppvisa aggressivt beteende.Tvärtom man blir ju rädd för dem så okontrollerat vissa av dem uppför sig.
De har inte i närheten av sama intellekt som de flesta svenska män, iallafall inte när de befinner sig i Sverige. Om de sågs som pondusmän i sina egna länder sjunker detta drastiskt när de kommer hit. En svensk lugn, stabil, framgångsrik intelligent man äter de typiska "blattarna" till middag. De har inte en chans i partnerpoolen i jämförelse.
Du får slåss och inte slåss för vad du vill. Min poäng är att varken du eller jag är domare i vad som är bra maskulinitet och rätt typ av maskulinitet. Evolutionen har givit det jobbet till kvinnor. De är juryn och de röstar med vad de har mellan benen.
Du glömmer dock en viktig sak och det är att man faktiskt nästan blir rädd för dem. De förefaller gränslösa och opålitliga. Nu talar jag om de unga gapiga invandrarna. De är inte av något somhelst intresse för partnerbildning, eller något annat heller för den delen.
Återigen, det handlar inte om det. Det är knappast så att alla invandrarkillar eller de charmiga lokala killarna på charterorten alltid är superseriösa i sina intentioner med svenska tjejer.
Det är kanske inte riktigt de oseriösa killarna vi pratar om heller.
Det kan ju faktiskt finnas nomala hederliga invandrarkillar också. Så nästa gång du ser en svensk tjej hålla en kille i handen på stan (som du tycker ser ut som en invandrare ) - behöver du inte tänka att han måste vara ett drägg.
Jo, det har du i för sig rätt i på någon rudimentär plan, men att göra biologi till religion skulle vara ett misstag (även ifall den aldrig bör ignoreras).
Svenska låg-iq kvinnor som spärrar benen till sådana män kan vi lätt avfärda som ickefru-material, de slutar väl som socialfall med bastarder från olika fäder. Hur länge vi har välfärdsstat att ta hand om dessa får vi se.
Sedan ska du tänka på att intelligenta högstatusmän inte är så måna att sprida sina gener med vilka kvinnor som helst, så det enda dessa kvinnor sprider är mediokritet, egalitära länder tar som sagt hand om mediokritet, men i kaosländer i mellanöstern (det Sverige kommer förvandlas till) straffas mediokritet hårt. Då svenska män kommer bli allt mer nationalistiska och MÖ-män ser dessa kvinnor som horor så kommer de verkligen inte få några allierade på någon front.
Det som är gynnsamt i sommartider (rent darwinistiskt) behöver inte vara vinnande koncept när vintern kommer.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-16 kl. 09:37.
Vart finns de feminina kvinnorna då?
Och vad är det, tror du, som de i sin tur ska erbjuda dessa män som uppfyller din kravlista?
Får vi fler eller färre av dessa med den nuvarande allmänna diskursen och inriktningen på att socialt konstruera ett samhälle med "mindre toxisk maskulinitet"?
Om svaret är att det är fel håll vi går åt nu, har du förslag på vad vi kan göra åt det
En av mina idéer är att vara tydlig med budskapet, ni är antingen med oss eller emot oss. Är ni emot oss, lämnar vi er till ert eget öde.
Citat:
Vart finns de feminina kvinnorna då?
Och vad är det, tror du, som de i sin tur ska erbjuda dessa män som uppfyller din kravlista?
Jag skulle nästan vilja vända på frågan och ställa följande: Var finns de maskulina kvinnorna? Jag ser verkligen inte många och jag är alltid frågande vad det är ni beskriver när ni gör era uttalanden här.
Men om jag ska gissa var de feminina kvinnorna främst finns så är det antagligen i ordnade familjer, relativt välbärgade. Det är antagligen så därför att det är större chans att man levt enligt tradition i dessa familjer eftersom det hittills alltid varit männen som tjänat mest pengar, och således har det satt sin prägel i hushållet också. Det är en gissning (med visst belägg från verkligheten) dock!
Jag tror inte att en kvinna behöver göra sig till särskilt mycket gällande vad hon behöver "erbjuda" en sån man. Om hon tvärtom inte gör sig till, alltså håller på och hävdar sig gentemot honom, talar om för honom vad han ska göra, hur han ska tänka, vilka åsikter han ska ha, och om hon ser på honom som en kompetent man så löser det sig själv. Hon ska inte tävla med sin man. Det underlättar nog också om kvinnan naturligt har en fallenhet att gilla mer "kvinnliga" områden/sysslor/arbeten. Han intar då den rollen han naturligt är bekväm med, och likaså gör kvinnan. Kvinnor käftar och hävdar sig mest om de märker att mannen är vek, är det en dominant självsäker man som inte låter sig rubbas håller kvinnor i regel inte på med såna dumheter.
Kvinnor är av naturen mer omsorgsfulla än män, och verkar generellt gilla att ta hand om sin omgivning. Tror även att det är viktigt att kvinnan visar uppskattning för vad mannen gör. Hon kan gärna låta bli att medvetet såra hans ego, och för all del ibland även skippa att göra det i situationer då det hade varit befogat.
Problemet är att om män uppvisar svagheter från början så testar vissa kvinnor gränserna. De män som inte kan hantera det blir till råttorna. Det är grymt, och det värsta är att kanske hade mannen inte ens blivit så osäker, och hade växt med sin roll med tiden, om hon kunde låta bli detta testande. Men det verkar sitta djupt rotat. Dock är medvetenhet alltid bra, det är ju förutsättning för förändring.
Citat:
Får vi fler eller färre av dessa med den nuvarande allmänna diskursen och inriktningen på att socialt konstruera ett samhälle med "mindre toxisk maskulinitet"?
Om svaret är att det är fel håll vi går åt nu, har du förslag på vad vi kan göra åt det
Färre mest troligt.
"nuvarande allmänna diskursen"...jo fast vem har den? Media, och styrande makten. I övrigt är fortfarande varje individ i samhället fri att formas.
Föräldrar har först och främst ansvaret för sina barns uppfostran. Sen finns det dessvärre många olämpliga sådana, av båda kön. I de famlijer där vi har både mamma och pappa, men det ändå tillämpas genustrams, där är pappan/mannen lika ansvarig som kvinnan. Han kan sätta ner foten. Men det är just vad som är problemet, att ingen sätter ner foten, varesig mot politiker eller någon annan.
Jo, ett fåtal personer gör detta, och de hamnar ständigt i blåsvädret. Både privat och på arbetsplatsen. Dessa är naturligtvis uppskattade av andra. "Jomen det är sååå bra att man säger ifrån" tycker många av de som själva är tysta möss. Jo tacka fan för att det är bra, det är alltid enkelt att någon annan säger det ingen vill säga. Då slipper folk själv hamna i skottlinjen.
Alltså detta hävdandet att "makten gör så" "allmäna diskursen", det fråntar bara makt från individen själv att göra någonting. Om vi vill förändra nånting kan vi inte sitta tillbakalutade och surandes säga "det är dem, de är dumma, de har gjort såhär" "jag tänker inte göra någonting sålänge de inte tänker ändra sig. Det ger noll resultat. Man har placerat makten att förändra i någon annans händer.
En konkret del av lösningen vore att få in fler män i skolan. Där hade påverkan kunnat starta. Det är dessutom någonting som vi vanliga medborgare kan påverka direkt.
Citat:
En av mina idéer är att vara tydlig med budskapet, ni är antingen med oss eller emot oss. Är ni emot oss, lämnar vi er till ert eget öde
Jo jag vet att du säger det, men det förefaller tramsigt att vara så obstinat. Folk övertalas inte av sig själv, vill man nå fram måste man ha strategier som kryper under skinnet på folk. Eller hota dem med våld.
Jo jag vet att män har våldskapitalet i Sverige. Du uttrycker dig aningen förenklat. Ja i grund och botten är det så som du säger, att kvinnor följer rådade ordning. Men det betyder inte att det är en ordning kvinnor valt själv i samtliga fall. Som jag sa, så är kvinnor också människor med hjärnor likt mannen. De har behov, viljor och integritet. De är inga hundar.
Det finns en del kvinnor i saudiarabien som kämpar mot kulturen. De vill ha rätt att köra bil, gå utan slöja, ja att överhuvudtaget få röra sig på gatorna utan manligt sällskap. Dessa extrema förtryckarkulturer är det ingen människa som själv får välja (och som känner till valmöjligheter), som aktivt väljer.
Att vilja ha en man som har förmåga att styra upp och är dominant lagd är en annan sak. I princip ingen vill leva under tyranniska förhållanden.
Kvinnor är alltid måna om att följa ordningen. Men de har inte valt den. Svenska kvinnor valde inte att Sverige skulle anamma marxismen. Saudiska kvinnor valde inte att deras land skulle anamma salafismen.
Jo, det har du i för sig rätt i på någon rudimentär plan, men att göra biologi till religion skulle vara ett misstag (även ifall den aldrig bör ignoreras).
Svenska låg-iq kvinnor som spärrar benen till sådana män kan vi lätt avfärda som ickefru-material, de slutar väl som socialfall med bastarder från olika fäder. Hur länge vi har välfärdsstat att ta hand om dessa får vi se.
Sedan ska du tänka på att intelligenta högstatusmän inte är så måna att sprida sina gener med vilka kvinnor som helst, så det enda dessa kvinnor sprider är mediokritet, egalitära länder tar som sagt hand om mediokritet, men i kaosländer i mellanöstern (det Sverige kommer förvandlas till) straffas mediokritet hårt.
Det som är gynnsamt i sommartider (rent darwinistiskt) behöver inte vara vinnande koncept när vintern kommer.
De flesta svenska kvinnor som har sex med utländska män skaffar inte bastarder och blir ej socialfall. Det jag talar om är våra evolutionära nedärvda instinkter, vilket styr vem kvinnor vill sära för. Inte att dessa sexuella möten faktiskt resulterar i avkomma. För trots preventivmedel är vår sexualitet fortfarande styrd av vårt biologiska arv (som formats i hundratusentals år utan preventivmedel).
Sommartider gör att kvinnor kan fokusera på lover-egenskaper. På vintern tvingas de fokusera på provider.
Kvinnor är alltid måna om att följa ordningen. Men de har inte valt den. Svenska kvinnor valde inte att Sverige skulle anamma marxismen. Saudiska kvinnor valde inte att deras land skulle anamma salafismen.
Detta har att göra med våldskapital. Inte så mycket annat tror jag. Den som har yttersta fysiska makten har per definition makten. Resten underkastar sig av ren överlevnadsinstinkt.
Man ser ibland skribenter här som skriver hur vidrigt det är av kvinnor i krig att alliera sig med fienden när deras egna män bragts om livet. Mycket underligt resonemang då människans överlevnadsinstinkt är den starkaste där finns. Det vore snarare konstigt om kvinnorna ställt upp sig på rad för ett nackskott, istället för att hantera rådande situation på det mest konstruktiva sätt.
Kvinnor har alltid fått anpassa sig till mäns vansinnigheter på grund av fysiken och mäns aggressiva mentalitet.
De flesta svenska kvinnor som har sex med utländska män skaffar inte bastarder och blir ej socialfall. Det jag talar om är våra evolutionära nedärvda instinkter, vilket styr vem kvinnor vill sära för. Inte att dessa sexuella möten faktiskt resulterar i avkomma. För trots preventivmedel är vår sexualitet fortfarande styrd av vårt biologiska arv (som formats i hundratusentals år utan preventivmedel).
Sommartider gör att kvinnor kan fokusera på lover-egenskaper. På vintern tvingas de fokusera på provider.
Visst, men en gammal hederlig macho-svensk man med kalla blå ögon (Persbrandt) utan arabens assymetri, kortväxt, låga iq och Joe Pesci-liknande kompensationsmaskulinitet räknas som bättre älskare i alla tider.
Svenska män bör bli mer maskulina efter egna parametrar, når de upp till sin potential kommer de givetvis slå araben på alla fronter (även vid krig ifall det skulle behövas).