Citat:
Ursprungligen postat av
locknloll
Jag förnekar ingen minskning.
Däremot är det alldeles uppenbart att fler har möjligheten att läsa tidningarna både natt som dag , var som helst i världen och på så vis ökar ju räckvidden. Att alla inte läser är en annan sak.
Men fortfarande ligger bladet och x-pressen högt bland läsandet på nätet.
Betydligt högre än tex samtiden,nya tider,fria tider. Trots att dessa tre funnits ett antal år.
Det vore väl jävligt konstigt om inte Aftonbladet och Expressen skulle ligga högre. De har funnits i hundra år och över det. Har långa perioder uppburit presstöd. Fått koncernbidrag och LO-bidrag. Osv osv...
Trenden för Aftonbladet och Expressen är skrämmande. Minskade vinster, minskad lönsamhet. Sämre siffror nästan på alla punkter. Det går utför, i snabb takt.
Förtroendet för Aftonbladet och Expressen i Mediebarometern senaste åren ligger nere på 7-9%. Alltså färre än var tionde svensk uppger att de har något som helst förtroende för tidningarna.
Men jag har förstått att du är en vänsterliberal flyktingvurmare, som kommer slåss för gammelmedias anseende till dödsdagar!