2019-02-19, 22:17
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blimesem

Den dag ni slutar försöka PRATA med kvinnor om det, och istället visar det genom handling, dvs en örfil då och då, det är den dagen kvinnor kommer börja respektera igen.

Ok. Men då så, du har lösningen på alla problem i nytnäven. Har du tänkt på att din kultur kanske har en imam, en hel familj och grannverksamhet som kontrollerar att kvinnan accepterar sin örfil?

Försök med dina örfilar på en kvinna som inte är kontrollerad av hela kulturen så får du se vad som händer dig.

Att sedan tyranni fungerar för att "få makt" när en hel kultur står bakom det tvekar jag inte en sekund, men tänk själv efter hur jävla roligt det är för män ens att leva i sådana kulturer. Tyrannin sträcker sig ju även mot männen i MÖ, som måste gå och dö för klanledare och böja sig för hemska diktatorer.

Citat:
Kvinnor är mycket mer djuriska än vad ni fattar, dom svarar på dominans och styrka, inget annat.

En svag man behöver dominera med sin knytnäve (alla män kan ju det, kräver inte styrka). En stark man behöver inte det.

Även i svenska förhållanden är det känt att det var losers som ofta drack sig fulla och kom hem och slog sin fruga av ren avundsjuka.

Men jag känner ju till att kvinnor är djuriska och svarar på dominans, de kan även lukta svaghet när män söker dominera dem för att kompensera maskulinitet, genom att vara överdrivet avundsjuka och använda sin fysiska styrka att dominera dem.

Vet du vad som ofta gör kvinnor riktigt djuriskt kåta? När män dominerar andra män.
Citera
2019-02-19, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Hmm, intressant mellanväg du tar här. Jag har själv mentala låset att begränsa mig till europeiska kvinnor. Känns som om jag inte ens vill sprida facklan till nästa generation ifall det åtminstone inte bär något kulturellt/genetiskt arv som känns familjärt för min del.

Att svenska män just är attraktiva i Världsmarknaden (speciellt utanför Europa) blir det ju väldigt svårt att söka sälja denna mentala låset.

Jag vill ju ändå att alla ska vara ärliga kring vad de får med i bagaget, några härinne tycks ha blommiga romantiska pappersbilder av kvinnor från andra kontinenter som är helt orealistiska.

Tja, lite grann förskjuter jag ju bara problemet. Jag menar, hur bedömer man vem som är bäst lämpad?
Utan att svara på det tror jag ändå att många låser sig i onödan. Säg att man är kära i varandra och redo för familj. Allting verkar tipptopp, men NEJ. Hon kommer från fel land. Haha! Det verkar väl inte riktigt sunt? Fan. Livet är kort.
Senast redigerad av ManManne 2019-02-19 kl. 22:23.
Citera
2019-02-19, 22:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
En svag man behöver dominera med sin knytnäve (alla män kan ju det, kräver inte styrka). En stark man behöver inte det.

Det är potentialen att kunna bruka våld om nödvändigt som är central. Jordan Peterson var inne på just detta. Potentialen att bruka våld förutsätter emellertid att man är beredd att gå från snack till handling om situationen kräver. Är det inte så så genomskådar kvinnan detta mycket snabbt. Män blir alltid styrketestade, och måste demonstrera både sin intelligens och våldspotential.
Citera
2019-02-19, 22:25
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
En retorisk fråga: tror du de känner sig välkomna när de kommer hem? Kvinnor ska hållas i hampan.

Mig lurar du inte, du är en vänsterknallkork.

Nej, det är du som är en naiv vit riddare som tror att det finns fittparadis på jorden där alla kvinnor vill vara Dig evigt trogen. Hur går det familjebildandet, har du hittat någon thaidrottning än?
Citera
2019-02-19, 22:25
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tja, lite grann förskjuter jag ju bara problemet. Jag menar, hur bedömer man vem som är bäst lämpad?
Utan att svara på det tror jag ändå att månge låser sig i onödan. Säg att man är kära i varandra och redo för familj. Alltimg verkar tiptop, men NEJ. Hon kommer från fel land. Haha! Det verkar väl inte riktigt sunt? Fan. Livet är kort.

Tror som sagt att män är födda för att romantisera kärlek betydligt mer än kvinnor, att låta kärlek styra sådana viktiga beslut tycks mig vara ett misstag.

Kan du tänka dig hur viktigt det är för en kvinna från ett uland att verka vara kär i dig då du är hennes lottobiljett ut ur eländet?

Nu kan denna skådespel även försigå bland svenska kvinnor som söker vilken man som helst för att passa in att ta rollen som "familjemannen", men det är nog betydligt större chans att det händer med en ulandstjej.

Ulandstjejen kanske däremot håller fast vid dig sålänge som du försörjer familjen då hon inte vill ha så mycket mer av livet, och inte växt upp med galna drömmar om passion.
Citera
2019-02-19, 22:27
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Det är potentialen att kunna bruka våld om nödvändigt som är central. Jordan Peterson var inne på just detta. Potentialen att bruka våld förutsätter emellertid att man är beredd att gå från snack till handling om situationen kräver. Är det inte så så genomskådar kvinnan detta mycket snabbt. Män blir alltid styrketestade, och måste demonstrera både sin intelligens och våldspotential.

Jo, potentialen till våld är otroligt sexig. Så fort du använder den mot kvinnan så är det dock kört ifall hon inte har konstig psykologisk baggage med sig.
Citera
2019-02-19, 22:27
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Nej, det är du som är en naiv vit riddare som tror att det finns fittparadis på jorden där alla kvinnor vill vara Dig evigt trogen. Hur går det familjebildandet, har du hittat någon thaidrottning än?

Jag är gift och har barn. Tar det rätt lugnt just nu. Behöver jag sticka så har jag alternativ om man säger så.
Citera
2019-02-19, 22:29
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jo, potentialen till våld är otroligt sexig. Så fort du använder den mot kvinnan så är det dock kört ifall hon inte har konstig psykologisk baggage med sig.

Inte alls. Då har man använt denna resurs på ett amatörmässigt sätt. Passiv aggressivitet kan brukas på många subtila men ytterst effektiva sätt. Det krävs både djärvhet och intellekt.
Citera
2019-02-19, 22:30
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Inte alls. Då har man använt denna resurs på ett amatörmässigt sätt. Passiv aggressivitet kan brukas på många subtila men ytterst effektiva sätt. Det krävs både djärvhet och intellekt.

Berätta exakt hur du använd våld mot kvinnor, jag väntar på att höra.
Citera
2019-02-19, 22:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Berätta exakt hur du använd våld mot kvinnor, jag väntar på att höra.

Är man smart behöver man aldrig utöva fysiskt våld. Ett grundtips är att alltid se till att ha något som hon behöver, men inte ge henne allt på en gång, utan portionsvis. Det gäller alltid att ha "upper hand". Materiellt eller psykologiskt. Pavlovs hundar och Maslows triangel ljuger inte.
Citera
2019-02-19, 22:36
Medlem
Citat:
Tror som sagt att män är födda för att romantisera kärlek betydligt mer än kvinnor, att låta kärlek styra sådana viktiga beslut tycks mig vara ett misstag.

Kan du tänka dig hur viktigt det är för en kvinna från ett uland att verka vara kär i dig då du är hennes lottobiljett ut ur eländet?

Nu kan denna skådespel även försigå bland svenska kvinnor som söker vilken man som helst för att passa in att ta rollen som "familjemannen", men det är nog betydligt större chans att det händer med en ulandstjej.

Ulandstjejen kanske däremot håller fast vid dig sålänge som du försörjer familjen då hon inte vill ha så mycket mer av livet, och inte växt upp med galna drömmar om passion.

Ja, för en fattig tjej betyder säkert pengar väldigt mycket och kanske även för någon svensk tjej som söker en försörjare, men alla tjejer kan faktiskt bli kära. Tufft att bedöma kanske, men hur var det nu med kärleken? Viktigt eller inte? Hur mycket försäkran behöver man? När skall man våga? Jag vet inte, men det är knappast smart att vara feg in i döden. Är man en bra man eller inte? Är man bra, så kan tjejer också känslomässigt inse det med tiden.
Citera
2019-02-19, 22:36
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Är man smart behöver man aldrig utöva psykiskt våld. Ett grundtips är att alltid se till att ha något som hon behöver, men inte ge allt på en gång, utan portionsvis. Det gäller alltid att ha "upper hand". Materiellt eller psykologiskt. Pavlovs hundar och Maslows triangel ljuger inte.

Ok. Men vi talar inte om psykologisk krig (något som kvinnan också använder mot mannen). Vi talar här om fysisk våld, det var örfilar som metod för att kontrollera kvinnor som vi diskuterade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in