2019-02-20, 13:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag får känslan av att många som argumenterar härinne vill ha tillbaka "den riktiga kvinnan" d.v.s den som fann sin plats i hemmet naturlig, den som inte ifrågasatte, den som gick i de kläder som mannen uppskattade o.s.v.
Nu är kvinnor fristående varelser med egna behov som får ges utrymme. Hon måste inte anpassa sig efter onaturliga ideal. Hon kan vara precis den kvinna hon vill vara, helt enkelt.

Varför har ni såna problem med detta? Är det de höga skatterna som är boven i dramat?
Om skatterna hade sänkts, hade ni låtit kvinnan få vara som hon vill då? Verkar som att skon klämmer vid att ni inbillar er att ni betalar för alla Sveriges kvinnor och inte får något tillbaka. Det är en så förenklad bild av verkligheten att det är skrämmande om ni tror det.

Ja, kvinnor får en form av konstgjord andning av män. Deras frihet är imaginär, och de är fortfarande beroende av mäns pengar, men via staten. Sedan har de mage att vara uppkäftiga och jävliga. Vi ska slakta välfärdssystemet, så blir vi av med dessa dryga attityder över en natt. Kort sagt så ska män inte behöva betala för att få skit.
Citera
2019-02-20, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Självklart kan alla tjejer bli kära, typ helt och hållet galet kära till och med.

Ha bara i åtanke att skådespelerskan i kvinnan existerar i mycket högre grad än skådespelaren i mannen, jag kan inte svara hur mycket försäkran man behöver då det är en ekvation som bara du själv kan göra i ditt huvud.

Jag vill bara att vi ska vara dumnaiva av oss, vi har extra mycket av sådana typer män i Sverige tyvärr.

Ifall du inte ens tar med kvinnans mörkare natur i ekvationen så kan du enklare falla i fällan.

Ifall du inte litar på din förmåga att se igenom kvinnor som spelar för att få saker så blir du däremot en MGTOW som klumpar ihop alla kvinnor som lika hemska.

Tänk på kvinnor och relation som män och ligg, de flesta män är desperata och ligger gärna med en kvinna som inte alls håller måttet, men han måste bara ta med någon.

Kvinnor tänker på ungefär samma sak om män när det är dags för familjelyckan, hon måste bara finna någon som passar in i hålet som saknas i hennes liv. Hon kan inte längre vara lika perfektionistisk lagd som när hon söker en älskare.
De män jag har varit dum nog att se ner på för sånt här har alla haft sanningen mitt framför näsan. De har bara vägrat att se sanningen eller kanske sett den men varit helt uppgivna. Jag tror att en man som inte är naiv och som vill se sanningen redan där är väldigt skyddad. Feghet utöver det behövs inte och är kontraproduktivt eftersom det kan bli som en självuppfyllande paranoia tror jag. Det är i alla fall inte alls attraktivt med människor som ständigt ifrågasätter om de är älskade eller inte. En "klart-jag-är-omtyckt"-inställning ger pluspoäng om den inte är för överdriven.

(Tror för övrigt och av någon anledning inte att alltför många män i just den här forumdelen passar in på naiva i meningen ovan ... )
Senast redigerad av ManManne 2019-02-20 kl. 21:50.
Citera
2019-02-21, 00:43
Medlem
Citat:
Tänkte på detta med att vissa påstår att kvinnor inte är kvinnor längre, och att det är feminismens fel.
Alltså, ni pratar om er definition av kvinna. Om inte jag uppfattat saken fel så vill ni ha en framförallt snygg kvinna. Hon ska vara piffig, vara fin, smal, vältränad, helst stora bröst (dessa två går sällan hand i hand), ha kvinnliga tighta kläder.

Ni uttrycker aversioner mot kvinnor "som ser ut som män". Vad innebär detta? Att de inte sminkar sig och inte har tighta kläder så att låren trycks ihop och midjan trycks in?
För att vara vackra behöver kvinnor varken vara smala, ha stora bröst eller tajta kläder. Kvinnliga kläder är inte synonymt med tajta kläder.

Skillnaden mellan hur män och kvinnor ser ut är ganska enkel och illustreras bäst med ett pedagogiskt exempel:

https://www.youtube.com/watch?v=on7VPe_SG7s
Citera
2019-02-21, 00:46
Medlem
Citat:
Kvinnor och invandrare. Allt är deras fel?
Snarare den svenska maktelitens fel. Feminismen är inget folkligt uppror, det är en mijlardindustri finansierad av en maktelit som gärna ser att folket inte synar makten. Invandrarna och nazisthysterin likaså, miljardindustri, en maktens villfarelse.
Citera
2019-02-21, 01:09
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
För att vara vackra behöver kvinnor varken vara smala, ha stora bröst eller tajta kläder. Kvinnliga kläder är inte synonymt med tajta kläder.

Skillnaden mellan hur män och kvinnor ser ut är ganska enkel och illustreras bäst med ett pedagogiskt exempel:

Underbart, jag lade märke till att några av tjejerna inte ens var så perfekta, men såg ändå så söta ut.

Under sommartid i små byar i Frankrike så klär sig kvinnor i just sådana fantastiskt naturliga blommiga klänningar som fladdrar som de exempelvis cyklar omkring i de charmiga små gatorna.

Tycks som om alla glömt bort vad som är vackert i vår vulgära tidsålder. Är det för tight så upphör det som finns under att vara lite av ett mysterium.

Vi drömmer nog många förgäves efter något lite mer oskyldigt och ändå sensuellt (får ju inte vara jungfru Maria, haha).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-21 kl. 01:16.
Citera
2019-02-21, 01:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, kvinnor får en form av konstgjord andning av män. Deras frihet är imaginär, och de är fortfarande beroende av mäns pengar, men via staten. Sedan har de mage att vara uppkäftiga och jävliga. Vi ska slakta välfärdssystemet, så blir vi av med dessa dryga attityder över en natt. Kort sagt så ska män inte behöva betala för att få skit.

Slakta på du. Blir skönt sen när det är klart så man slipper höra hur synd det är om de svenska männen stup i kvarten.
Citera
2019-02-21, 01:35
Medlem
Citat:
Slakta på du. Blir skönt sen när det är klart så man slipper höra hur synd det är om de svenska männen stup i kvarten.
Jo det är ju sånt där som torgförs i megafon dagligen på Sergels Torg. Någon gång vore det kul att besöka ditt universum, en väldigt kort stund. Men du sitter väl inte på Hinseberg?
Citera
2019-02-21, 01:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker

Det tycker du ja. Jag vet inte om du läser vad folk skriver här, men det är rätt uppenbart att många är missnöjda med att kvinnor är ditten och datten, och inte sällan är det utseendet som ska kommenteras i första hand. Och kommentaren var riktad till dessa skribenter, så du har ingen anledning att tramsa till inlägget. Du fattar förmodligen precis vad jag menar.
Citera
2019-02-21, 01:41
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jo det är ju sånt där som torgförs i megafon dagligen på Sergels Torg. Någon gång vore det kul att besöka ditt universum, en väldigt kort stund. Men du sitter väl inte på Hinseberg?

Seriöst, människa. Jag är ofta i Sergels Torg och har aldrig hört något sådant, du kanske förväxlat med typ Södertörn?

Det känns lite som om du lever i aftonbladet och tror sedan att Linnea Classon talar genom megafon åt svenska klasser och genom högtalare i gator och torg varje dag. Vi måste hålla balansgången här, saker är ganska hemska i Sverige men när du går hyperbole i karikatyrer av verkligheten så befinner vi oss plötsligt i Lillskrots huvud och inte i Sverige.

Skulle annars gärna besöka ditt Universum, jag är lite fascinerad av dig som person.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-21 kl. 01:44.
Citera
2019-02-21, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Seriöst, människa. Jag är ofta i Sergels Torg och har aldrig hört något sådant, du kanske förväxlat med typ Södertörn?

Skulle annars gärna besöka ditt Universum, jag är lite fascinerad av dig som person.
He he, revanschsugen och på hugget.

Jag är skittråkig. Tyvärr. Typ allra nedersta percentilen fascinationsmässigt.
Citera
2019-02-21, 01:51
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
He he, revanschsugen och på hugget.

Jag är skittråkig. Tyvärr. Typ allra nedersta percentilen fascinationsmässigt.

Här har du fel lillskrot. Du är på gränsen till att vara en person man skulle kunna skriva en liten berättelse om. Du har ett eget liv i ditt huvud, bara det är något som fascinerar mig. Du romantiserar de du älskar och demoniserar de du hatar, intensivt. Du är en man med passion, och med trauman, och som funnit en ängel i ditt liv...

Jag älskar exempelvis Punch Drunk Love, är man tillräckligt långt ner i "nedersta procenten" i någon hierarki överhuvudtaget så blir man faktiskt mycket mer intressant än medelsvensson, det kan jag lova dig.

Ifall du är tråkig så är du bara tråkig, men är du skittråkig...då väcks min fascination.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-21 kl. 02:02.
Citera
2019-02-21, 02:00
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Det tycker du ja. Jag vet inte om du läser vad folk skriver här, men det är rätt uppenbart att många är missnöjda med att kvinnor är ditten och datten, och inte sällan är det utseendet som ska kommenteras i första hand. Och kommentaren var riktad till dessa skribenter, så du har ingen anledning att tramsa till inlägget. Du fattar förmodligen precis vad jag menar.

Men kolla på de som lyfts fram som mer "feminina" och "vackrare":

https://i.ytimg.com/vi/Fd2Qqk9NwBU/maxresdefault.jpg

Detta är ju inga som svenska kvinnor behöver känna sig hotade av, de är ju liksom bara reserverade åt lägsta 20% män som är gammelgossar.

De flesta här är mest ute efter lite gammal hederlig provokation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in