Jag har redan tidigare försökt få ut mer information gällande Simon/Kim och kan bekräfta att detta är samma person. Någon mer information har jag dock inte fått tag på (se nedan).
Svar från Polis:
Citat:
Tjänstemannaprövning i ärende om utlämnande av allmän handling
Ni har till Polismyndigheten inkommit med en begäran då Ni önskar ta del av uppgifter från förundersökningen gällande person "Simon", födelsedatum.
Min bedömning är att dessa uppgifter skyddas av sekretess enligt 35 kap. 1 § Offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) (OSL) .
I och med detta avslutas er begäran A259.129/2018.
Med vänlig hälsning
Eva Margareta Landberg
Administratör
LPO Uppsala/Knivsta
Svar från Uplands nation:
Citat:
Hej!
Vi är ingen statlig myndighet, så vi har ingen skyldighet att lämna ut handlingar till allmännheten. Är du däremot medlem av nationen kan du komma och hämta ut handlingar på expeditionen.
Med vänliga hälsningar
Julia Stålenheim
Förste kurator
Uplands nation
Svar från kuratorkonventet:
Citat:
Hej
Handlingar kan begäras ut från Kuratorskonventet av medlem i medlemsnation, om du kan komma hit på mottagningstid och redovisa ett kvitto på erlagd terminsavgift och legitimation kan du få begära ut handlingar.
Då jag varken är student eller bor i Uppsala kan jag alltså inte begära ut dessa handlingar. Det är dock fritt för andra att få ut dessa från kuratorkonvent + nation.