Citat:
Ja med så urtrista politiker utan karisma, hur ska det gå?Stockholms kommun är mer än innerstaden; ca 300 000 av Stockholms kommuns 900 000 bor innanför tullarna. MP och FI backade i Stockholm medans S och V gick fram, så det var bara förskjutningar bland de rödgröna. Inte mer komplicerat än så. SD är alldeles för svaga i Stockholm, det måste de göra något åt. Inte ens 10 %.
https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/rvalkrets/01/index.html
Att SD framstod som radikala är av två orsaker. 1) Media lyfte medvetet frågor som SD inte egentligen prioriterade som klimat och aborter. 2) SD var rädda att förlora röster till AfS genom att vara för mesiga.
Jag tror dock SD tjänar på det långsiktigt; när väljare lämnar PK blir de också mer skeptiska mot allt som PK tycker inte bara invandring; t.ex. klimat. Det är därför SD har trogna väljare; för att gå över till SD måste man göra upp med flera invanda åsikter som bara förväntas tycka av media.
SDs konservativa block har 45 % medans regeringsblocket har 53,8 % (Var de övriga 1,2 % är vet jag inte; FI och AfS?) Kan SD+KD+M hämta in 6 % till 2022?
Kristersson är en svag länk. Han saknar utstrålning och vågar inte ta avstånd från de socialliberala JÖK-partierna. M behöver lämna Reinfeldts gamla karriär-politiker bakom sig; de har bara gjort intern karriär inom M men saknar förmåga att locka väljare. Batra och Kristersson är lika tråkiga.
https://data.val.se/val/val2018/slutresultat/R/rvalkrets/01/index.html
Att SD framstod som radikala är av två orsaker. 1) Media lyfte medvetet frågor som SD inte egentligen prioriterade som klimat och aborter. 2) SD var rädda att förlora röster till AfS genom att vara för mesiga.
Jag tror dock SD tjänar på det långsiktigt; när väljare lämnar PK blir de också mer skeptiska mot allt som PK tycker inte bara invandring; t.ex. klimat. Det är därför SD har trogna väljare; för att gå över till SD måste man göra upp med flera invanda åsikter som bara förväntas tycka av media.
SDs konservativa block har 45 % medans regeringsblocket har 53,8 % (Var de övriga 1,2 % är vet jag inte; FI och AfS?) Kan SD+KD+M hämta in 6 % till 2022?
Kristersson är en svag länk. Han saknar utstrålning och vågar inte ta avstånd från de socialliberala JÖK-partierna. M behöver lämna Reinfeldts gamla karriär-politiker bakom sig; de har bara gjort intern karriär inom M men saknar förmåga att locka väljare. Batra och Kristersson är lika tråkiga.
Nej tacka vet jag EBT. Henne är det krut i!
Tyvärr är jag inte ens medlem i Svenska Kyrkan.
Det var därför jag letade på Politico
...