Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Så är det naurligtvis. Det förklarar också raset för UK. Ingen vill rösta på en förlorare.
Sant!
Tillägg till förra inlägget:
Jag har ett arbete som gör att jag träffar en hel del folk. Det är visserligen lite olika från vecka till vecka. Ibland har jag större tur
Men jag tror att jag kan sammanfatta samhällsstämningen i vår glesbygdskommun som att "Dom Där Uppe gör narr av sig själva. Det är pinsamt att åse. Vi SKÄMS!" Uttryckligen var det ingen som sade så. Men jag
anar att det var en underliggande känsla.
Här, i sydöstra Småland, är jag helt övertygad om att C och S vunnit i väljarnas ögon. Inte för att de lyckats genomdria sin politik, men däremot eftersom det ser ut som om man tog
ansvar och såg till att en krissituation löstes. Äntligen tog pinsamheterna slut!
(Kanske bör jag tillägga att jag bor i en kommun som visserligen ligger utanför Skåne, men ideologiskt (GAL-TAN) är det förbluffande hur
skånskt och anti-stockholmskt man resonerar, här i södra Småland.)