2019-02-19, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Nej då. Undrar bara hur det kommer sig att en lärare kan orera vitt och brett om en specifik elev i en forumtråd. Hon är ju inte anonym heller för varken polisen som kikar in eller Elisabeth Höglund. Eller sina ev vänner som tittar in. Konstigt.

Det är förbjudet att diskutera medlemmars identiteter, men generellt så tillhör inte privata pianolärare någon offentlig institution. De gör vad de vill.

Sen kan du inte veta om någon talar sanning i detta forum. Trådens konfliktyta blev densamma som i samhället, det som gjorde att familjen kände sig tvungna att deklarera vad alla snackar om i sekten "livskvalitet". Vad det är? 100 procent service från samhället.

Får man avslag från FK, det är tydligen vanligt, så målar man upp en bild av ME vs allt och alla. De är offer. Jag menar att denna diagnos snarast måste under luppen. Fler får inte dö i sina rop på "erkännande" där man ska behandla dem exakt så som de kräver. Psykologstöd? Bah...

Sen jobbar BB faktiskt med just det. ACT. Att acceptera. Fast vad är det man ska acceptera? Fastlåsning i diagnoser... evig "medicinering"/samtalsstöd... ingen självständighet. Kontroll...
Senast redigerad av rappytt 2019-02-19 kl. 18:41.
Citera
2019-02-19, 18:41
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Fall inte offer för ME-lobbyn, det går som en röd tråd i tråden. För min del tror jag att föräldrarna i sina avskedsbrev deklarerade sitt missnöje med vården och allt runt ME-frågan. De var fullfjädrade rättshaverister, en eller två var patologiska narcissister dessutom. Går hand i hand. Överdriver, straffar, negligerar. Lång lista på saker de gjorde som försvårade för barnen (och dem själva).

ME-patientorganisationen är den sekt de tillhörde, inget annat. Tror att drag av narcissism är överrepresenterat hos drabbade barn till dessa företrädare.

En av de försåtliga lobbyisterna kunde inte hålla sig utan drev på med "Compassion". Något narcissister alltid saknar. De anser att omgivningen saknar empati och de anser samtidigt att de är de enda som förstår. Alla andra har fel.
Nej då. Undrar bara hur det kommer sig att en lärare kan orera vitt och brett om en specifik elev i en forumtråd.
Citera
2019-02-19, 18:47
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Fall inte offer för ME-lobbyn, det går som en röd tråd i tråden. För min del tror jag att föräldrarna i sina avskedsbrev deklarerade sitt missnöje med vården och allt runt ME-frågan. De var fullfjädrade rättshaverister, en eller två var patologiska narcissister dessutom. Går hand i hand. Överdriver, straffar, negligerar. Lång lista på saker de gjorde som försvårade för barnen (och dem själva).

ME-patientorganisationen är den sekt de tillhörde, inget annat. Tror att drag av narcissism är överrepresenterat hos drabbade barn till dessa företrädare.

En av de försåtliga lobbyisterna kunde inte hålla sig utan drev på med "Compassion". Något narcissister alltid saknar. De anser att omgivningen saknar empati och de anser samtidigt att de är de enda som förstår. Alla andra har fel.
ME-lobbyn. Är jag ME-lobbyn ? Sekt? Finns ingen ME-lobby eller ME-sekt. Möjligen bara i din fantasi.
Så du kommer ihåg mig från tidigare inlägg. Bara för att jag har ME då eller.. Det måste ha lyst som en röd flagga för dig. Att jag bara vågar återkomma..
Och på det svara missan27.
Dina inlägg i den här tråden blir bara konstigare och konstigare.
Nu är det tillåtet att skriva att flickorna hade ME i den här tråden. Har du missat det.
Det är sk officiellt nu. Att det var den sjukdomen. Till och med vanlig media skriver det. Något du verkar ha missat. Ingen i den här tråden har skrivit så mycket om ME som du. Nja. Kan möjligen vara en ouppdaterad psykdoktor med. Möjligen..
Senast redigerad av Lillamig72 2019-02-19 kl. 18:51.
Citera
2019-02-19, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
1 det är lögn att Moa var kronisk sjuk
2 hade familjen hetat Ahmed Muhammed i efternamn så hade dom aldrig fått privat hemundervisning
3 rektorn själv har sagt att skolan började förbereda hemundervisning innan nåt intyg fanns. Tjänstefel. Ev är det så när höstterminen 17 började så fanns fortfarande inget intyg .
4 skolan märkte att familjen hade problem men anmälde inte till socialen. Hade dom bott i Rosengård hade familjen blivit anmälda direkt.
5 var barnen med på mötena på skolan ???
6 läkaren skrev ett intyg som gjorde barnen isolerades hemma. Skolan undrade inte ens hur 2 barn i samma familj kunde få ME. Ingen vanlig sjukdom. Inte genetisk heller
7 på vilka grunder gavs Me diagnos? Vilka uteslutnings undersökningar gjordes.

Kan fortsätta med flera siffror. Ändå locket på ?
Varför?

Undrar samma sak som du. Speciellt grunnar jag på punkt 5. Hade barnen någonsin en chans att göra sina röster hörda i något enda sammanhang? Skolmöten etc etc? Som skedde utan föräldrarnas insyn?

Det skrivs en massa om barnen och föräldrar som har varit på en massa möten, men jag har inte läst en enda rad om att barnen själva har suttit och pratat med andra vuxna i vare sig skolan eller med andra. Utan att föräldrarna har suttit med.

Hur det ens är möjligt är mycket märkligt. "Vi kanske har lyssnat för mycket på föräldrarna", sa rektorn. Hon sa också att hon visste att "familjen var i djup kris".

Då blir det ännu märkligare att ingen satte ner foten och krävde mer insyn. Skolan eller socialen.

Javisst, hade föräldrarna hetat Ali och Sofia Muhammed hade familjen säkert blivit kontrollerad / fått stöd / ifrågasatts.
Citera
2019-02-19, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
ME-lobbyn. Är jag ME-lobbyn ? Finns ingen ME-lobby. Möjligen bara i din fantasi.
Så du kommer ihåg mig från tidigare inlägg. Bara för att jag har ME då eller.. Det måste ha lyst som en röd flagga för dig. Att jag bara vågar...
Och på det svara på missan27.
Dina inlägg i den här tråden blir bara konstigare och konstigare.
Nu är det tillåtet att skriva att flickorna hade ME i den här tråden. Har du missat det.
Det är sk officiellt nu. Att det var den sjukdomen. Till och med vanlig media skriver det. Något du verkar ha missat. Ingen i den här tråden har skrivit så mycket om ME som du. Märkligt.

Paranoia, inbillning. Du och Armstark verkar ju ta illa vid er. Jag räknar med att anfallen kommer dugga tätt framöver. Man går fram med tramsiga personangrepp, gör vad man tycker sig behöva göra för att ME-rörelsen, som O och H garanterat var en del av, ska slippa få blickarna på sig.

Jag har empati med barn som mördas, när missbelåtna föräldrar vill få alla att dansa efter deras pipa. Vem skapar denna mörka syn på framtiden, vilka slags personer är det som inte förmår hantera barns sjukdomar på ett vettigt sätt? Vilka underblåser detta och varför? Det är en riktigt egofixerad samling människor i ME-rörelsen. Deras avståndstagande är bara på pappret. De är fortfarande missförstådda av alla och saknar livskvalitet...

Hemskolning räcker inte. De vill att FK köper diffusa symptom för all framtid, utan belägg. Bättre diagnos än så finns inte för en narcissistiskt lagd person, eller patologiskt störd, som en eller två i familjen HB garanterat var. De stred till sista stryptaget så att säga.

Blir nyfiken på vilken skriftväxling familjen haft med myndigheter och skola.
Senast redigerad av rappytt 2019-02-19 kl. 18:54.
Citera
2019-02-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Nej, det är inte samma flicka. Jämförde flera stillbilder från filmen med bilden av flickan med hörlurarna. Näsan och läpparna är helt olika. Ögonfärg verkar också olika helt olika pigment i. Hårfärg och smalare kinder kan ändras men inte näsa och läppar. Ansiktsform faktiskt också olika. Flickan med hörlurar bör vara runt 11 år. Moa?

Är det kanske flickan till vänster? Kommer an på hur man definierar höger/vänster här. Så som vi ser det eller hur flickorna sitter?
Citera
2019-02-19, 18:53
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Paranoia, inbillning. Du och Armstark verkar ju ta illa vid er. Jag räknar med att anfallen kommer dugga tätt framöver. Man går fram med tramsiga personangrepp, gör vad man tycker sig behöva göra för att ME-rörelsen, som O och H garanterat var en del av, ska slippa få blickarna på sig.

Jag har empati med barn som mördas, och det som en följd av missbelåtna föräldrar. Vem skapar denna mörka syn på framtiden, vilka slags personer är det som inte förmår hantera barns sjukdomar på ett vettigt sätt? Vilka underblåser detta och varför? Det är en riktigt egofixerad samling människor i ME-rörelsen. Deras avståndstagande är bara på pappret. De är fortfarande missförstådda av alla och saknar livskvalitet...

Hemskolning räcker inte. De vill att FK köper diffusa symptom för all framtid, utan belägg. Bättre diagnos än så finns inte för en narcissistiskt lagd person, eller patologiskt störd, som en eller två i familjen HB garanterat var. De stred till sista stryptaget så att säga.

Jag liksom många fler i den här tråden har empati för barn som har mördats. Vi sörjer liksom resten av Sverige att barnen blivit mördade.

Jag som har ett barn med autism vet att det förekommer hemundervisning för barn som har autism. Då det var tal om det för min son. Från skolans rektor. (Bäst att tillägga. Annars får väl du för dig något. Jag har ju ME) Sedan fick han en plats på en autismskola. Och det blev mycket bättre.

Det förekommer hemundervisning för barn som har andra diagnoser. Det är synd om de barnen. Då de har så stora svårigheter att de inte klarar av skolmiljön.
Du tror fel om att det bara var/är barn med ME som får hemundervisning. Två barn. Moa och Agnes.
Jag förespråkar inte hemundervisning. Du har fel.

Jag har inte läst vad armstark har skrivit på flera månader. Men han brukade skriva helt ok.
Tittade in i tråden idag efter ett Lååångt uppehåll. Gjorde det efter att ha läst om de poliser som hittade barnen. Tungt att läsa.

Då du är så väldigt intresserad av den sk ME-rörelsen så bjuder jag in dig till att bli medlem i RME. Medlemsavgiften får du betala själv. Då kan du spionera i lugn och ro. Och förfasa dig. Om alla hemskheter som kommer att avslöjas framför dina ögon. Du kan rapportera dom här i tråden.
Ibland har rme medlemsmöten. Vilken guldgruva för dig att vara med på ett sådant. Där kan du som rappytreporter gräva.
Själv har jag aldrig varit på ett rme-möte. Då jag varit för sjuk för att orka ta mig dit. Dvs inte prioriterat. Annat i livet går före. Barn mm.
Du är även inbjuden till alla slutna MEsidor på Facebook. Ansökan får du skriva ihop själv. Du kan alltid ljuga och skriva att du har ME. Då får du även tillgång till den världen med. Men du riskerar nog att bli uttråkad när det diskuteras om hur dagen har varit eller vilka bra serier som finns på Netflix. Välkommen rappyt.

PS. Jag tjänar inget på att få med dig i den sk sekten. Bäst att tillägga.
Senast redigerad av Lillamig72 2019-02-19 kl. 19:31.
Citera
2019-02-19, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Vem ändrade sina rutiner?

Så allla rop på att bara la det vila: det går inte. Lex Bobby finns. Att allmänheten inte får svar är en annan sak men utredningen tycker jag är viktigast och att det den leder till de konsekvenser som behövs.

https://www.socialstyrelsen.se/barnochfamilj/barnochungaisocialtjansten/barnochvald/socialstyrelsensdodsfallsutredningar

När rättsprocessen är avslutad underrättas Socialstyrelsen om dessa dödsfall. Processen är avslutad när en dom vunnit laga kraft, eller då en förundersökning lagts ned (till exempel om även gärningspersonen avlidit) eller inte inletts (till exempel om gärningspersonen är under 15 år). Polis eller åklagare har en skyldighet att underrätta Socialstyrelsen om de olika fallen.”

https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2014/september/socialstyrelsen-kritiseras-for-utredningar-av-dodsfall/

Är från 2014 -kanske det har hänt något sedan dess. Bristerna ska leda till bättre utredningar - man kan hoppas!

Tack, det låter ju mera hoppfullt. Polisen behöver inte vänta tills de lägger ned utredningen läste jag så kanske de börjat. En uppsats från SU:

När en upplysning om att ett barn avlidit i anledning av brott inkommit ska Socialstyrelsen avgöra om det utgör ett fall av det slag som bör utredas, dvs. om det föreligger något förhållande som inneburit att barnet varit i behov av skydd, samt utreda frågan om en utredning skulle kunna försvåra en brottsutredning eller ett tillsynsärende. För att kunna göra denna inledande bedömning kan Socialstyrelsen behöva inhämta uppgifter från andra myndigheter.

Handläggningen av dödsfallsutredningar som rör barn utförs i praktiken av en halvtidsanställd vid Socialstyrelsen som, efter att uppgift inkommit om brott som lett till ett barns död, beslutar huruvida utredning ska inledas och i så fall kontaktar och samlar in material om fallet från berörda myndigheter - vanligen socialtjänst, vårdcentraler, psykiatrin, skola och förskola. Även förundersökning och eventuell dom hämtas in. Detta material sorteras och lämnas över till en analysgrupp bestående av en jurist, en expert på socialtjänstfrågor, en psykolog, en barnläkare och en psykiatriker.
Citera
2019-02-19, 19:19
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Är det kanske flickan till vänster? Kommer an på hur man definierar höger/vänster här. Så som vi ser det eller hur flickorna sitter?

Det är flickan längst till höger, så som vi ser det såklart. Hon som inte säger någonting.
Citera
2019-02-19, 19:23
Medlem
Här är en bok som översatts av presskontakten för RME Skåne.

Undrar om O och H läste den här boken?

Ur innehållet:
DET STORA UPPVAKNANDET När du är trött på samma gamla politiska, ekonomiska och sociala nonsens. När du känner att det finns någonting mer än den värld du har fått lära dig att se, när hysterin kring 2012 har lugnat ner sig och du undrar varför så lite har förändrats, när du är redo att ge upp vidskepelserna kring evolution, polskifte, "ödlor", mayakalendrar och galaktiska linjer, när du vill veta sanningen om medvetande och när du är redo att ta kontroll över din egen process, då är det här du ska börja. VÄLKOMMEN HEM!

https://www.amazon.co.uk/Det-Stora-Uppvaknande-Framgangsrik-Utovning/dp/1897455054/ref=sr_1_1/257-5521602-9588653?s=books&ie=UTF8&qid=1550600334&sr=1-1&refinements=p_27%3ALisa+Forstenius

Finns reportage om LF som beskriver hennes ofattbart svåra vardag.
https://www.hemmets.se/trottheten-tog-over-mitt-liv/

Oregelbundna arbetstider och tillfälliga anställningar är annars en perfekt grund för trötthet, men LF kopplar mycket till tidig trötthet i ungdomen när hon somnade i en hög med tyg.

https://www.hemmets.se/trottheten-tog-over-mitt-liv/

Vill inte hänga ut enskilda individer, men som presskontakt för RME finns ändå en viss acceptans för offentligheten. Det kan tänkas att O och H haft kontakt med henne. Undersöker polisen något av nätverkandet runt O och H? Var det tacksamt för RME att ha två jurister att tillgå, var det ömsesidigt utbyte, om något?
Senast redigerad av rappytt 2019-02-19 kl. 19:30.
Citera
2019-02-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Det är flickan längst till höger, så som vi ser det såklart. Hon som inte säger någonting.

Precis, inte hon med lång lugg utan hon som har en hårslinga som häner ned i ansiktet. Påminner lite om sin faster eller hur?

Frågan är då vem är flickan som är ”bored”?
Citera
2019-02-19, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella

Ok. Tack. Jag ser som sagt ingen likhet alls, men mitt problem och betydelselöst i sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in