2019-02-19, 12:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag har noterat att ingen ny information postas, bara upprepningar. Vad för intressant information har Q postat som vi inte redan visste?

Vad indikerar att vi gått in i en ny fas och när skedde detta? Min analys var att vi gick in i en ny fas i samband med Sessions avgång och jag ser inga indikationer på att något annat har skett.

Skulle det inte kunna vara så simpelt att du har fel om den så kallade nya fasen?
Citera
2019-02-19, 13:07
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidroN
Ett scenario som diskuteras väldigt sällan är att Q är skapat av dom som styr för att med folket på sin sida klara av att få till förändringar genom disinformation. Finns massvis med exempel från tidigare när man jobbat på detta vis. Varför anser du att detta inte är ett rimligt scenario, dvs att trump och Q är en del av dom som styr. Trump har en plan eller är en del av en plan men inte den planen Qanons tror att dom har, därför kan han också citera Q fyra gånger på 45 minuter för dom har koll på situationen.

På vilket sätt ingår inte det i scenario ett?
Citera
2019-02-19, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
På vilket sätt ingår inte det i scenario ett?

Mybad, tolkade det mer som att scenario 1 handlade om att Q var äkta men ser att det inte togs upp. Anser fortfarande att det scenario jag pratar om är intressant dock och att det inte pratas mycket om det.
Citera
2019-02-19, 13:18
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror inte Q har någon riktig koppling till Trump, däremot så vill jag inte påstå att Q är någon som har ren tur utan den eller de som ligger bakom Q har väldigt god kunskap om vad de ska leta efter för att kunna lägga rätt typ av brödsmulor för att antingen ha roligt åt de som är starkt troende av Q eller för att se hur långt de kan gå utan att skada någon.

Det bör dock poängteras att jag inte helt utesluter att det är ett försök till att påverka det amerikanska folket, och som sagt jag är inte 100% redo att kasta bort ettan, påpekade ju att jag inte skulle bli lika förvånad om det visar sig att det är Miller som skulle kunna ligga bakom det hela.

Rimligheten att du skulle ha rätt i detta är alltså i bästa fall en på miljonen, som jag visade i mitt ursprungliga inlägg. Mer troligt en på miljarden. Men jag har diskuterat mycket politik med vänsterpartister, jag vet hur det är när man klamrar sig fast vid påståenden som bara blir allt fånigare och till sist spårar ur helt. Och då är det vettiga vänstermänniskor som inte blir aggressiva och drar rasistkortet så fort de möter motstånd.
Citera
2019-02-19, 13:30
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Jag la till siffror i ditt ”resonemang” för att undvika missförstånd.

3. Så du tror alltså på scenario två, att en främmande makt utför operationen och Trump är för dum för att fatta det? Jag begär inte att du ska ta på dig tänkarmössan, men du kan väl anstränga dig lite innan du bara skriver ner nåt för att fylla tråden med inlägg.
Har jag sagt det?
Jag bara totalsågade ditt påstående om att "Egentligen finns det bara två rimliga scenarior." där punkt 2 är en hel lista med saker som inte alls behöver vara uppfyllda allihopa. Din logik brister rejält.
Det kan t.ex. vara så att Trump ignorerar Q bara för att han tror att det gynnar honom bäst. Han har inget att vinna på att varken ta avstånd eller att närma sig Q. Detta oavsett vem som ligger bakom Q.

*edit Jag lämnar dina sannolikhetsberäkningar som du gör i huvudet, och dina numerologiska "bevis" i fred. Må de vila i frid.
Citera
2019-02-19, 14:31
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidroN
Du kanske vill gå tillbaka till ursprunget av detta och läsa igen. Pussyking påstod att det var en ny fas nu, FH påstod att det inte var en ny fas som kom nu...

Såg det nu, jag tackar för att du rättade mig där, men jag anser dock att den tidigare delen och att det skulle ha varit en ny fas då inte stämmer överens med vad vi har sett sedan tidigare.

Såvida FH inte syftar på att fasbyten var innan och efter mellanårsvalet förstås.
Citera
2019-02-19, 14:39
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Du vet väl att teori är en godkänd tes?

Din så kallade nya fas är inget annat än en hypotes eller i bästa fall en tes, om en teori inte godkänns som en teori så är den inte fakta utan på samma nivå som vilket annat trams som helst.
Jag försvarar bara mina teorier i tråden och bestrider att dom skall klassas som lögner. Diskussioner om vad en teori är är off-topic.

Citat:
Hade Q varit i en ny fas så skulle vi väl få ny information som stämmer överens med att det är en ny fas som har inletts och inte sådant som skulle antyda till en tidigare fas?
I min teori spekulerade [läs: förutspådde] jag att efter Sessions avgång skulle rättegångarna starta och eftersom dessa är militära kommer ingen information om detta att presenteras. I enhet med min analys har Q varit ovanligt inaktiv under en längre period. Inläggen den senaste tiden har inte innehållit någon ny information.

Så min teori att vi inte skulle få ny information stämde.

Vart vänder jag mig för att få min teori godkänd? Det är nämligen inte roligt när ens åsikter är klassade som lögner.
Citera
2019-02-19, 14:47
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Såvida FH inte syftar på att fasbyten var innan och efter mellanårsvalet förstås.
Jag skrev tydligt i mitt inlägg att Sessions avgång var anledningen till fasbytet. Svårt att på något sätt misstolka och att spela dum hjälper dig inte.
Citat:
Min analys var att vi gick in i en ny fas i samband med Sessions avgång och jag ser inga indikationer på att något annat har skett.
Citera
2019-02-19, 14:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag försvarar bara mina teorier i tråden och bestrider att dom skall klassas som lögner. Diskussioner om vad en teori är är off-topic.

Du försvar med andra ord dina hypoteser eller teser, lär dig skillnaden mellan dem så kommer du nog väldigt snabbt att se att det du presenterar även kommer att tas emot på ett mycket seriösare sätt även om ditt tjafs om att EO 1110 fortfarande skulle ha gällt trots att Regan gjorde den ogiltig knappast hjälpte dig att framstå som seriös.

Citat:
jag att efter Sessions avgång skulle rättegångarna starta och eftersom dessa är militära kommer ingen information om detta att presenteras. I enhet med min analys har Q varit ovanligt inaktiv under en längre period. Inläggen den senaste tiden har inte innehållit någon ny information.

Din tes faller dock på en punkt, det finns absolut inget bevis för att militärdomstolar skulle användas, undantagstillståndet som Trump vill sätta upp ifrågasätts av alla även Fox "news" och folk stämmer administrationen för att Trump vill ha ett undantagstillstånd trots avsaknad av en krissituation (Trumps egna ord)

Så jag köper inte din tes, men om du har bevis som backar upp att den amerikanska militären skulle ens vara i närheten av att hålla i rättegångar så välkomnar åtminstone jag dessa.

Citat:
Så min teori att vi inte skulle få ny information stämde.

Vart vänder jag mig för att få min teori godkänd? Det är nämligen inte roligt när ens åsikter är klassade som lögner.

Jag presenterade skillnaderna, din tes skulle inte bli en godkänd teori fören det kan bevisas att det sker militära domstolar runt om i USA som dömer folk utanför det civila rättssystemet samtidigt som det civila rättssystemet fortfarande är i full funktion.
Citera
2019-02-19, 15:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Fast jag har aldrig påstått att mina analyser om skeenden kring vad jag anser är en revolution varken är fakta eller vetenskap. Jag presenterar bara mina åsikter och grunden till dessa.

Vilket var förför jag frågade om du kanske kunde ha haft fel i din analys.

Det vart en betydligt hårdare ton kring den biten pga CidroN.

Jag ville helt enkelt bara öppna upp för en möjlighet där du kanske hade fel i din analys, det kan ju mycket väl vara så att Q går in i en ny fas nu och inte tidigare eller att det kanske är en ny men mindre radikal fas som det går över till i dagsläget.

För som sagt din analys var ju att det skulle vara militärdomstolar som skulle ha gällt fram till nu eller ja egentligen fortfarande.

Det var lite därför jag även efterfrågade om det fanns något som stärkte detta för till min vetskap så finns det inga bevis för att en så extrem förändring har skett sedan Sessions avgick, eller har jag missat något?
Citera
2019-02-19, 15:50
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Vilket var förför jag frågade om du kanske kunde ha haft fel i din analys.

Det vart en betydligt hårdare ton kring den biten pga CidroN.

Jag ville helt enkelt bara öppna upp för en möjlighet där du kanske hade fel i din analys, det kan ju mycket väl vara så att Q går in i en ny fas nu och inte tidigare eller att det kanske är en ny men mindre radikal fas som det går över till i dagsläget.

För som sagt din analys var ju att det skulle vara militärdomstolar som skulle ha gällt fram till nu eller ja egentligen fortfarande.

Det var lite därför jag även efterfrågade om det fanns något som stärkte detta för till min vetskap så finns det inga bevis för att en så extrem förändring har skett sedan Sessions avgick, eller har jag missat något?
Jag tänker inte upprepa mig i tråden utan hänvisar åter igen till sökfunktionen för fördjupning.

Mina teorier kring Sessions, Mueller och Rosenstein förutspådde att deras roller inte längre krävs när åtalen skall övergå till rättegångar. Den första som inaktiverades (tillika högste chef för Mueller och Rosenstein) var Sessions och därmed anser jag det vara startskottet för det vi benämner som en ny fas.

Militära rättegångar är mig veteligen inte publika, ens att dom äger rum. Att vi inte hör talas om dessa är ej indikation på att dom inte sker. Jag har dock argumenterat för att dom kommer att offentliggöras till den mån det är möjligt.

Allt detta och mycket därtill har jag tjatat om i månader (år?), så att det på något sätt är nyheter för dig är märkligt tillsåvida inte ditt minne är bristande eller det inte passar din agenda. Jag har argumenterat för det sistnämnda.

Att jag kan ha fel är en självklarhet och jag poängterar gång på gång att det får framtiden utvisa.
Citera
2019-02-19, 16:42
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Militära rättegångar är mig veteligen inte publika, ens att dom äger rum. Att vi inte hör talas om dessa är ej indikation på att dom inte sker. Jag har dock argumenterat för att dom kommer att offentliggöras till den mån det är möjligt.

Har du någon källa som stöttar detta som du tror?
Har det någonsin skett historiskt att själva rättegången har varit hemlig (dvs att den sker, inte vad som sägs)? Och att detta har kommit fram i efterhand?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in