2019-02-13, 21:19
Bannlyst
Det här är en högerstyrd forum. Vad är det ni vill brunkommunister? Bara babbar, vänsterfjant och bögar som klagar hela tiden så fort dom arbetas bort.

Trivs ni nte gå bara till Reddit eller lunarstorm.
Citera
2019-02-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Intressant att folk skriver om samma besvär och att de ofta får problem när en viss Bernard är involverad på något sätt. Samme Bernard som hänvisat flera gånger till foliehattsbloggar (roundhouse.io eller ngt liknande) som underlag till sina fantasier i trådar han själv modererar. Sinnesjukt.

Själv skrev jag tidigt om kopplingarna mellan Hillary och Putin. Saker som rapporterats i media och vid varje tillfälle försvann posterna, tills de inte kunde ta bort dem utan att vara helt uppenbara. Men åtminstone de första 5 posterna raderades, och informationen var redan ute.

Dessutom har jag fått PM från meningsfränder till Bernard som hotat att få mig bannad, precis som denna medlem gjort med en annan användare. Visste inte att medlemmar hade den möjligheten.

Det är inte seriöst att ha moderatorer som sprider foliehattsteorier och samtidigt tar bort allmän information som inte passar i något forum, än mindre i pol.

Jag håller med.

Bernad_law är så djupt investerad i sin linje mot Trump och Putin att han verkar vara redo att dö för den. Jämför med en djupt troende muslim som modererar trådar om Islam.

Att förstöra trådar och banna några meningsmotståndare är då ingenting. Och även om han nu verkligen skulle bli avsatt och kanske t o m avstängd så skulle det förmodligen vara ett litet pris. Han har redan vunnit genom att döda diskussionen.
Citera
2019-02-13, 22:26
Medlem
Vad är det för inlägg, hur ser de ut, vad handlar de om som tas bort men skulle få vara kvar enligt er som anser att det är för hårt modererat?

Jag kan se att en massa trams tas bort, men jag kan ha missat det ni pratar om?
Citera
2019-02-14, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag håller med. Även jag har övergett att diskutera utrikes pga denna moderator. Hans hat angående Putin och Trump gör att han använder alla medel för att driva sin linje.

De som gillar Trump verkar vara väldigt inne på att alla som är kritiska hatar. Varför förstår jag inte. Varför lägga in några känslomässiga aspekter på andras argument är konstigt. Kan vara såna inlägg som raderas? Vad jag förstår så är inte andras känslor OnT i någon tråd i delforumet.

Men som sagt om man inte kan hålla sig OnT så skriver man en massa trams. Har bett och få beskrivet vad det är som raderas. Och det är väl ämnet för tråden här?
Citera
2019-02-19, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Vad är det för inlägg, hur ser de ut, vad handlar de om som tas bort men skulle få vara kvar enligt er som anser att det är för hårt modererat?

Jag kan se att en massa trams tas bort, men jag kan ha missat det ni pratar om?

Seriös och väl underbyggd kritik mot USA och Storbritannien är inte tillåten, den försvinner utan kommentarer. Det har hänt mig fem gånger nu. Det skulle vara intressant att få veta om det är en allmän Flashback-policy, som inte står med i regelverket, eller om enskilda moderatorers politiska preferenser får styra innehållet på forumet.
Citera
2019-02-19, 09:52
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvileja
Seriös och väl underbyggd kritik mot USA och Storbritannien är inte tillåten, den försvinner utan kommentarer. Det har hänt mig fem gånger nu. Det skulle vara intressant att få veta om det är en allmän Flashback-policy, som inte står med i regelverket, eller om enskilda moderatorers politiska preferenser får styra innehållet på forumet.

Det där är ju bara hörsägen från din personliga tolkning. Kom med konkreta bevis och exempel.

Och säg nu inte att det inte går eftersom det är raderat. Vill man verkligen påvisa något så finns alltid skärmdumpar. Anser du att det sker systematiskt så följ dels direktiven och skärmdumpa också. Nu pratar du bara trams.
Citera
2019-02-19, 10:29
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det där är ju bara hörsägen från din personliga tolkning. Kom med konkreta bevis och exempel.

Och säg nu inte att det inte går eftersom det är raderat. Vill man verkligen påvisa något så finns alltid skärmdumpar. Anser du att det sker systematiskt så följ dels direktiven och skärmdumpa också. Nu pratar du bara trams.

Varför skulle det alltid finnas skärmdumpar på allt man skrivit (som raderas utan varning)? Ska man ta en på varje inlägg man gör eller finns det andra knep?
Citera
2019-02-19, 13:12
Avslutad
Citat:

Att utrikes är bias i sin moderering är inget nytt. Här har du konkreta exempel:
(FB) Censurerad i tråden om kinesturisten
(FB) Varför får man inte diskutera israelisk politik i Utrikes?
Citera
2019-02-19, 14:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Att utrikes är bias i sin moderering är inget nytt. Här har du konkreta exempel:
(FB) Censurerad i tråden om kinesturisten
(FB) Varför får man inte diskutera israelisk politik i Utrikes?

Det där är ju inga konkreta exempel. Ingen av trådarna hör hemma i politik.
Citera
2019-02-19, 14:28
Avslutad
Citat:
Det där är ju inga konkreta exempel. Ingen av trådarna hör hemma i politik.
det är visst konkreta exempel, båda dom trådarna handlade om trådar som låg i Utrikes och bias-moderering.
Citera
2019-02-19, 14:31
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
det är visst konkreta exempel, båda dom trådarna handlade om trådar som låg i Utrikes och bias-moderering.

De är din åsikt, ja, inte min.

En konkret exempel för mig är när du visar på något som kan påverka mig i min åsikt. Du har fått förklarar i båda trådarna att det inte är politik.
Citera
2019-02-19, 14:34
Avslutad
Citat:
De är din åsikt, ja, inte min.
Antecknar.

Citat:
En konkret exempel för mig är när du visar på något som kan påverka mig i min åsikt. Du har fått förklarar i båda trådarna att det inte är politik.
Ändå fick jag tillslut rätt i båda trådarna vilket indikerar att dina åsikter saknar kontakt med verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in