2019-02-07, 21:45
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja, precis. Du sitter och rapporterar inlägg du ogillar. Till dina moderatorervänner. Som sedan bestraffar.

.

Så du skulle alltså ha uppskattat det mera om jag genast hade raderat och varnat för det inlägg du skrev till mig? Det är noterat.

Personligen anser jag att det är mer rimligt att låta andra moderatorer se över hela händelseförloppet än att agera själv, men vi kanske har olika uppfattning där.

Citat:
Jag förstår att du försvarar din favoritmoderator. Han är ju faktiskt på din sida. Aktivt.

Nu har du påstått detta gång efter annan, men fortfarande inte lagt fram något som helst bevis för detta. Jag föreslår att du visar på hur detta skulle vara fallet, så lovar jag vara den utredningen behjälplig på alla sätt jag kan.

Om du INTE lägger fram bevis för detta bör du sluta att påstå att jag agerar partiskt.
Senast redigerad av bernad_law 2019-02-07 kl. 21:51.
Citera
2019-02-07, 21:47
Medlem
Citat:
Jag vet vad inlägget handlar om. Jag har läst det. Jag har också läst vad topic är - republikaners problem med sexförbrytare. Den ende sexförbrytare som nämns i inläger är DEMOKRATEN Epstein.

Jag vet att du har svårt att förstå, men detta borde vara uppenbart även för dig.

Jag förstår att du försvarar din favoritmoderator. Han är ju faktiskt på din sida. Aktivt.

Och kan inte Epstein då på något sätt vara ett problem för republikanska partiet? Ja eller nej?
Citera
2019-02-07, 21:50
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Så du skulle alltså ha uppskattat det mera om jag genast hade raderat och varnat för det inlägg du skrev till mig? Det är noterat.

Personligen anser jag att det är mer rimligt att låta andra moderatorer se över hela händelseförloppet än att agera själv, men vi kanske har olika uppfattning där.
Jag kan inte skita mer i vad du "noterar". Du är fullt medveten om problemet med att ha dig som moderator i sagda forum. Men du gillar det eftersom det ger dig möjligheten att bestraffa meningsmotståndare. Hade du varit någon värd min respekt skulle du avsäga dig uppdraget och istället moderera feministforumet eller liknande. Kanske humor är din grej.
Citera
2019-02-07, 21:52
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Och kan inte Epstein då på något sätt vara ett problem för republikanska partiet? Ja eller nej?
Är topic verkligen då alla sexförbrytare som rep tycker är ett problem i samhället? Sluta spela dum. Du vinner inget på det.

Citat:
OT raderat, att tjafsa om vad tråden handlar om är OT.

Topic är: "Republikanska partiets problem med sexualförbrytare"

/Mod
Citera
2019-02-07, 23:17
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.06. Moderatorsåtgärder.
Ämne: Republikanska partiets problem med sexualförbrytare

Antal inlägg: 2.
Citat:Ursprungligen postat av Japhy
Epstein är ju demokrat vilket är allmänt känt. Varför postar du detta inlägg i den här tråden? Är du helt jävla sjuk i huvudet? Och du ska nu sitta och slänga ut varningar och avstängningar till höger och vänster mot oss Trumpsupporters. Fy fan vilket jävla skitforum du förvandlat detta till. Om inte VF eller annan moderator tar bort detta skitinlägg och placerar det på sophögen där det hör hemma kan du lika gärna stänga av oss allesammans och omvandla detta till ett foliehattsforum för likasinnade. Jävla nolla!

Citat:Ursprungligen postat av Japhy
Bernard_Loser har på egen hand förvandlat ett bra forum för politisk diskussion till ett jävla skämt. Någon borde stänga av honom på livstid. Detta är fan under all kritik. Och den nollan ska sitta och dela ut varningar. Det går fan inte ens att skratta åt. Skam på torra land.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

Åsikter om moderering tas inte i tråden. (FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Jag har aldrig skrivit i tråden och har noll aning om topic men jag behöver inte ens veta det för att se att de här inläggen är brott mot regel 0.06.

Du kan heller inte säga att #bernad_law är min favorit eller att jag är h*ns favorit heller då vi aldrig har haft med varandra att göra.

Väldigt ofta så behöver man inte känna till trådens topic för att se regelbrott som exempelvis detta.

Och det finns trådar här i meta där moderatorerna förklarar att när det inte står /mod så skriver man som vanlig medlem och om man inte är nöjd och tycker att en moderator bryter mot reglerna så är det tillåtet att skicka PM till någon annan.
Antingen i den delen av forumet eller till Admin.
Citera
2019-02-07, 23:48
Medlem
taucetis avatar
Jag är en utav dom som har skrivit PM till Japhy om hur ont inlägg har raderats för mig utan att jag har fått varken nån varning eller nåt PM om varför jag fick inlägget borttaget. Jag har även en gång skrivit till bernard law om varför jag fick mitt Ont inlägg borttagen i tråden det gällde, och fick som svar att jag skulle ta det på PM, och fick inget svar alls där.

Jag kan ju självklart inte bevisa något utav det här, men om ni ser på min posthistorik så har jag aldrig trollat eller varit oseriös. Jag har väl kvar mitt PM där jag frågar Bernard om det hela, men hur ska jag kunna bevisa att han aldrig gav mig nån vettig andledning.

Jag har ingen anledning att ljuga om något sådant. Men jag har känt att jag inget kan göra och har bara skrattat åt det hela för mig själv. Vill inte ens övertyga nån om att det är så. Säger bara vad jag har varit med om. Blir lite lättare att säga det nu när även en annan användare påstår detsamma.

Men jag har som sagt bara skrattat åt moderatorrns småsinthet och inte brytt mig nåt vidare. Skiter faktiskt i om folk inte tror på mig, men Bernard vet inombords att han har gjort fel, och det ger mig glädje. Att han ska behövs sjunka så lågt tyder på vissa saker, och att han dessutom är medveten om att han hsr sjunkit lågt räcker för mig. Det lilla gör mig glad.
Citera
2019-02-08, 01:14
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Jag är en utav dom som har skrivit PM till Japhy om hur ont inlägg har raderats för mig utan att jag har fått varken nån varning eller nåt PM om varför jag fick inlägget borttaget. Jag har även en gång skrivit till bernard law om varför jag fick mitt Ont inlägg borttagen i tråden det gällde, och fick som svar att jag skulle ta det på PM, och fick inget svar alls där.

Jag kan ju självklart inte bevisa något utav det här, men om ni ser på min posthistorik så har jag aldrig trollat eller varit oseriös. Jag har väl kvar mitt PM där jag frågar Bernard om det hela, men hur ska jag kunna bevisa att han aldrig gav mig nån vettig andledning.

Jag har ingen anledning att ljuga om något sådant. Men jag har känt att jag inget kan göra och har bara skrattat åt det hela för mig själv. Vill inte ens övertyga nån om att det är så. Säger bara vad jag har varit med om. Blir lite lättare att säga det nu när även en annan användare påstår detsamma.

Men jag har som sagt bara skrattat åt moderatorrns småsinthet och inte brytt mig nåt vidare. Skiter faktiskt i om folk inte tror på mig, men Bernard vet inombords att han har gjort fel, och det ger mig glädje. Att han ska behövs sjunka så lågt tyder på vissa saker, och att han dessutom är medveten om att han hsr sjunkit lågt räcker för mig. Det lilla gör mig glad.

Jodu.

Du har skrivit till mig EN gång, det var 2015, och jag postar gärna det meddelandet:

Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.06. Moderatorsåtgärder.
Ämne: [url=https://www.flashback.org/t2303534]Länk
Varför blev det inlägget raderat för? Det var väl relevant för Syrientråden?

Torde framgå ganska tydligt av varningsmeddelandet att inlägget raderades för brott mot 0.06? Jag kan dock inte svära på att jag svarat på just detta meddelande, så jag förstår du legat sömnlös över detta i snart fyra år.
Citera
2019-02-08, 07:22
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Jodu.

Du har skrivit till mig EN gång, det var 2015, och jag postar gärna det meddelandet:

Torde framgå ganska tydligt av varningsmeddelandet att inlägget raderades för brott mot 0.06? Jag kan dock inte svära på att jag svarat på just detta meddelande, så jag förstår du legat sömnlös över detta i snart fyra år.
Ja jag skrev ju att jag har skrivit till dig EN gång. Men du har raderat ont inlägg fler ggr än en gång. Varför jag åkte på 0.06 var för att jag i dwn tråden fick mitt ont inlägg raderad, varav jag i tråden frågade dig varför, och då fick jag dwn varningen, och ett svar om att jag skulle ta det via PM. Skrev och fick inget svar på PM.

Men jag har inte brytt mig mer om att fråga dom andra ggr där jag har fått inlägg raderade. Senaste gångerna har varit i politik Usa, när jag har, enligt mig hållt mig ont. Det jag är mest konfunderad över är varför jag inte får reda på anledningarna då mina inlägg har blivit raderade. Så ja, jag anser också att du är partisk. Svammel ifrån vissa är kvar och ont inlägg ifrån mig och andra raderas utan ett svar på varför. Men skitsamma! Inget jag kan bevisa ändå, och inget du skulle erkänna heller.
Citera
2019-02-13, 01:09
Medlem
bludderbladders avatar
Radering av poster är skött på ett riktigt vidrigt sätt, som får en att tro att det är mening att ingen en moderator skall vara ansvarig för sina raderingar. Som det är nu menar de att man måste ringa runt till varenda moderator för att få reda på vem det är som tagit bort något som man inte ens själv kan citera då det raderats. Jag har inget problem med att man försöker hålla uppe standarden på forumet men när det blir så påtagligt skevt som i politik utrikes där psykfallsvänstern får skriva precis vad de vill i form av konspirationer och påhitt så får det exakt motsatt effekt. Man orkar ju inte ens bry sig om att fråga varför längre.

Sen var det lite lustigt häromdagen då jag fick en varning för att jag, menade moderatorn, skulle ha tagit upp en moderatorsåtgärd, vilket bestod i att kalla Bernie för moderator. Helt jävla sinnesjukt. Hur är det en moderatorsåtgärd jag kommenterar genom att korrekt hänvisa till en medlem som moderator. Måste man gå till admin tro för att se om de vill göra något åt delforumet?
Senast redigerad av bludderbladder 2019-02-13 kl. 01:15.
Citera
2019-02-13, 01:30
Medlem
Passepartouts avatar
Har gett upp Utrikes-USA-politik p.g.a ovannämnda moderator som härjar efter egna regler (absolut inte neutralt). Undviker att läsa där p.g.a rent allmänt för dåligt modererad.

Bara att följande tråd tillåts vara kvar under USA-politik säger det mesta (FB) Trumps paranoia och resultatet av den visar sig allt mer, han är mycket psyksjuk nu! Den tråden hör snarare hemma i konspirationer och alternativa teorier, men får stå kvar för den är negativ till Trump. Intressanta trådar har också slagits samman och "gömts undan" för att de inte faller denne moderator på läppen. Ja, jag har försökt diskutera med honom, men det är som att tala med en vägg. Jag är i det närmaste säker på att jag försökt påtala missförhållandena till admin, men inte fått någon respons (detta var längesedan).

Admins, se över om denne moderator verkligen ska vara kvar.

Flashbacks medlemmar borde kunna rösta bort en moderator som är uppenbart partisk och missköter sitt uppdrag.
Citera
2019-02-13, 13:24
Medlem
Citat:
Bullshit! Du är partisk så det förslår.

Titta bara i tråden. Jag är den ende trumpsupporter som vågar skriva i den. Överiga lyser med sin frånvaro, medvetna om vilka repressalier som blir följden. En handfull Trumpofober har yttrat sig. Inga andra. Självklart är andra medvetna om detta. Jag ser det i min mailbox.
Jag håller med. Även jag har övergett att diskutera utrikes pga denna moderator. Hans hat angående Putin och Trump gör att han använder alla medel för att driva sin linje.
Citera
2019-02-13, 21:14
Medlem
bludderbladders avatar
Intressant att folk skriver om samma besvär och att de ofta får problem när en viss Bernard är involverad på något sätt. Samme Bernard som hänvisat flera gånger till foliehattsbloggar (roundhouse.io eller ngt liknande) som underlag till sina fantasier i trådar han själv modererar. Sinnesjukt.

Själv skrev jag tidigt om kopplingarna mellan Hillary och Putin. Saker som rapporterats i media och vid varje tillfälle försvann posterna, tills de inte kunde ta bort dem utan att vara helt uppenbara. Men åtminstone de första 5 posterna raderades, och informationen var redan ute.

Dessutom har jag fått PM från meningsfränder till Bernard som hotat att få mig bannad, precis som denna medlem gjort med en annan användare. Visste inte att medlemmar hade den möjligheten.

Det är inte seriöst att ha moderatorer som sprider foliehattsteorier och samtidigt tar bort allmän information som inte passar i något forum, än mindre i pol.
Senast redigerad av bludderbladder 2019-02-13 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in