2019-02-19, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knegis
En av nämndemännen ville döma till fängelse eftersom "det varit fråga om en i förväg planerad manifestation som varit ett led i en politisk verksamhet"."[/i]

Schultz menar alltså att uppsåt inte bör påverka straffvärde, synnerligen originellt resonemang.
Schultz bekräftar mina fördomar om Stockholms Universitet (ursäkta OT).

Nämndemannens invändning är väl förankrad tycker jag, helt klart har hon dels sagt "att hon skulle göra om det" och dessutom uppmanat till fler aktioner av liknande slag, även efteråt...

Citat:
Ursprungligen postat av knegis
Mårten Schultz har kommenterat domen i SvD, i mitt tycke bland det fånigaste av denna skribent:

https://www.svd.se/domen-far-klockor-om-rattssakerhet-att-ringa/av/marten-schultz

Vems rättssäkerhet är det nu som avses ? Har kvacksalvarjuristen Mårten Schultz frågat flygbolagets personal om hur de upplevde det hela ? Ska det inte vara en fråga om rättssäkerhet att även flygbolagspersonal ska kunna utföra sitt jobb utan politiskt motiverade störningar ?
Tror Mårten Schultz att turkisk personal förstår någonting av svensk asylaktivism egentligen ?
Och vad den går ut på ? De stackars turkiska flygvärdinnorna förstår nog inte ett skit av att bilbrännare, asylvåldtäktare och åldringsrånare får springa lösa här ?
Och det finns många nyheter på engelska om Sverige, som sluppit igenom PK-Filtret
Kvackarjuristen Schultz har nog både tappat bort kompassen och lyset har definitivt slocknat i åsiktskorridoren, typ

Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Du vet vem den hyndan är va.. Jo puckot Anne Ramberg!
Hon jämförde också dåren Elin med Gandhi och Mandela..suck.

PK-MSM är förstås desperata att leta efter galjonsfigurer som de kan luta sig emot
Mahatma Gandhi och Nelson Mandela åstadkom ju mycket, och det fanns mycket eftertanke bakom varje aktion,
Här vet jag inte om Elin åstadkom någonting, utom att skapa irritation och avslöjade indirekt att Landvetter hade klara brister i hanterandet att lösa upp situationen...
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2019-02-19 kl. 04:29.
2019-02-19, 05:07
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Fast visst finns det väl många exempel på att Hovrätten skärpt straffet.
Elin är korkad, hade jag varit Elin hade jag betalt böterna och advokatkostnaderna, ingen idé att tjafsa om överklagande..

Förstår du inte att det ligger i hennes intresse att dra ut på denna rättegång så mycket det går. När den är över så är fallet över och Elin blir bortglömd. Nu handlar det om att stå kvar på scenen så länge som möjligt så hon kan projicera sina värderingar och få maximalt med uppmärksamhet. Tror inte du anar den varma känsla hon får av att bli uppringd av amerikanska medier och få sin inkorg fylld med "rymdkramar" från folk runt hela världen samtidigt som alla på skolan pratar om henne och hon ser sitt ansikte på Aftonbladet. Det är alla tonårs-vänster brudars våta dröm.

Pengar är inget problem eftersom utgifterna är säkrade från alla intäkter hon har fått via insamlingar (räknar nästan med att även någon finansjätte från USA har skänkt en liten peng), sedan självklart vetskapen om att pappa staten möjligtvis tar notan på några hundra tusen för flygbolagets del.

Nej nu blir det att överklaga, överklaga, överklaga. EU domstol slutdestination.
Senast redigerad av ReiseReise 2019-02-19 kl. 05:12.
2019-02-19, 05:21
Bannlyst
Då det svenska "rättsväsendet" uppenbarligen inte klarar av att döma sina älsklingar är det inte dags att svenska folket tar lagen i egna händer och skipar rättvisa på egen hand?

Om människan inte var ett vänsterpack hade straffet varit betydligt hårdare, vad hade hänt om en NMR aktivist stoppade ett flygplan? Fängelse i tre år?
2019-02-19, 08:48
Medlem
Dagsböter på 3000 kr är ett alldeles för lågt straff. Jag tar för givet att hon också dömts att betala skadestånd till flygbolaget. Hur mycket? Egentligen borde även utvisning finnas med i straffskalan för sådana här brott mot rikets säkerhet.
2019-02-19, 08:58
Medlem
brutefishs avatar
ni som vet, hamnar hon på en no fly-list nu? speciellt då hon har sagt att hon lätt skulle göra om det.
jag hade inte velat ha henne på mina flygplan om jag hade ett flygbolag.
2019-02-19, 09:02
Medlem
F.Hansens avatar
3000 i dagsböter.. Bra ändå att idioten känner sig kränkt då denne anser att hon ”inte brytit några lagar”.
2019-02-19, 09:03
Medlem
kapten-steves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Dagsböter på 3000 kr är ett alldeles för lågt straff. Jag tar för givet att hon också dömts att betala skadestånd till flygbolaget. Hur mycket? Egentligen borde även utvisning finnas med i straffskalan för sådana här brott mot rikets säkerhet.
Straffet borde vara fängelse, svartlistad resten av livet hos alla flygbolag, skadestång till flygbolaget, alla resenärer samt betala alla nya flygbiljetter.
2019-02-19, 09:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Och det tror du hon har råd med?
Hon får väl en avbetalningsplan. Hon har ju ett helt liv framför sig att betala av, med ränta.
2019-02-19, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Oavsett vad hon får i böter kommer det betalas av godhetsvänstern som samlar ihop det på en kvart. Den enda effekten av en stor summa är storleken på rubriksättningen i tidningarna, och det tycker dom nog är väl investerade pengar.

Jag förstår din känsla, men den ilskan gör ingen nytta mot en snorunge som av okunskap springer andras ärenden. Vi får se det positivt istället. Den här sortens aktioner skapar bara ett ännu större motstånd.
Om det var du som gick back 250 lax så finner jag det föga troligt att du skulle påkalla "ungdomlig dumhet" istället för krav på ersättning.
2019-02-19, 10:27
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Herregud vilket idiotinlägg, detta gäller ett internationellt flygbolag, och ordningen på internationella flygplatser, Aftonbladets Fjamåt-anda och jakt på dödsknarkartramsebamsenazistrasister betyder inte ett endaste jävla skit i utlandet. I utlandet så ses sådant här som onödiga men allvarliga ordningsstörningar, Utlandet har nog ingen förståelse alls för sådan "svensk civilolydnad". Utländska medier ägnar sig knappast åt att jaga dödsknarkartramsebamsenazistrasister som Aftonbladet och svenska PK-MSM sysslar med. Än så länge har utländska medier varit rätt så svala i sina artiklar. Men det har på flera ställen skrivits om likheterna med en äkta kapning.
Vi får väl se vem som får rätt; jag som är övertygad om att Turkish Airlines inte kommer kräva Elin på ersättning och du som tror det.
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
ni som vet, hamnar hon på en no fly-list nu? speciellt då hon har sagt att hon lätt skulle göra om det.
jag hade inte velat ha henne på mina flygplan om jag hade ett flygbolag.
Europa har inga gemensamma no-fly-lists som jänkarna har. Däremot kan Turkish Airlines porta hennes hos dom.
2019-02-19, 10:28
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Mårten Schultz är väl en idiot ... Jävla förbannade PK-MSM
Man kan lika gärna säga att Mårten Schultz visar på vilken tafflig och loj rättegång det var, så skjut inte på budbäraren, även om han kunde varit tydligare i det. Slappt att göteborgsjuristerna fick flygbolaget att tro att det räckte med att skicka en lapp med sitt vittnesmål, som man sen gäspade åt och sa att allt var oklart.
2019-02-19, 10:32
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pk-slakt
Då det svenska "rättsväsendet" uppenbarligen inte klarar av att döma sina älsklingar är det inte dags att svenska folket tar lagen i egna händer och skipar rättvisa på egen hand?

Om människan inte var ett vänsterpack hade straffet varit betydligt hårdare, vad hade hänt om en NMR aktivist stoppade ett flygplan? Fängelse i tre år?

Som Elin gjorde? Verkar dumt, du kan få en bot på 3000 kronor om det vill sig illa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in