Citat:
Ursprungligen postat av
knegis
En av nämndemännen ville döma till fängelse eftersom "det varit fråga om en i förväg planerad manifestation som varit ett led i en politisk verksamhet"."[/i]
Schultz menar alltså att uppsåt inte bör påverka straffvärde, synnerligen originellt resonemang.
Schultz bekräftar mina fördomar om Stockholms Universitet (ursäkta OT).
Nämndemannens invändning är väl förankrad tycker jag, helt klart har hon dels sagt "att hon skulle göra om det" och dessutom uppmanat till fler aktioner av liknande slag, även efteråt...
Citat:
Ursprungligen postat av
knegis
Mårten Schultz har kommenterat domen i SvD, i mitt tycke bland det fånigaste av denna skribent:
https://www.svd.se/domen-far-klockor-om-rattssakerhet-att-ringa/av/marten-schultz
Vems rättssäkerhet är det nu som avses ? Har kvacksalvarjuristen Mårten Schultz frågat flygbolagets personal om hur de upplevde det hela ? Ska det inte vara en fråga om rättssäkerhet att även flygbolagspersonal ska kunna utföra sitt jobb utan politiskt motiverade störningar ?
Tror Mårten Schultz att turkisk personal förstår någonting av svensk asylaktivism egentligen ?
Och vad den går ut på ? De stackars turkiska flygvärdinnorna förstår nog inte ett skit av att bilbrännare, asylvåldtäktare och åldringsrånare får springa lösa här ?
Och det finns många nyheter på engelska om Sverige, som sluppit igenom PK-Filtret
Kvackarjuristen Schultz har nog både tappat bort kompassen och lyset har definitivt slocknat i åsiktskorridoren, typ
Citat:
Ursprungligen postat av
DragonOnWall8
Du vet vem den hyndan är va.. Jo puckot Anne Ramberg!
Hon jämförde också dåren Elin med Gandhi och Mandela..suck.
PK-MSM är förstås desperata att leta efter galjonsfigurer som de kan luta sig emot
Mahatma Gandhi och Nelson Mandela åstadkom ju mycket, och det fanns mycket eftertanke bakom varje aktion,
Här vet jag inte om Elin åstadkom någonting, utom att skapa irritation och avslöjade indirekt att Landvetter hade klara brister i hanterandet att lösa upp situationen...