2019-02-18, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvinnor är beroende av män via skattesystemet. De lever bara i en illusion av att vara självständiga. Så att framställa mäns och kvinnors förhandlingsmakt som 50/50 är inte korrekt. Kvinnorna har allt att förlora på den förestående samhällsupplösningen.

Ja, de ser inte nästa steg bara.
Citera
2019-02-18, 22:17
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
De flesta "vanliga svenskar" rasonerar antagligen så som vi gör. Det är ingenting extremt med det tänker jag. Nu har jag visserligen inte riktigt koll på din syn i den feminisiska frågan, men du uttrycker dig inte hatiskt om kvinnor här på forumet vilket talar för att du mest troligt har en helt vettig syn på saken.
Det är ett sätt att sålla ut här faktiskt, de som har problem med kvinnor använder ständigt olika epitet som luder, hora o.s.v. när de skriver. Och då behöver det inte ens vara ett personligt påhopp mot någon utan kan vara till exepmel "när ludret kom hem så...". Den nivån. Då kan man misstänka att det inte står helt rätt till.
Och detta med uländska kvinnor, att det skulle vara ett utbrett fenomen och världens mest naturliga sak att en svensk man åker och hämtar en thailändska, är verkligen ingenting jag skådar omkring mig. Känner du många män som sysslar med den verksamheten? Eller skulle vilja?

Jag kanske är fördomsfull i denna fråga, men jag kan inte se annat än affärsuppgörelser i de sammanhangen. Jag tänker även att de män som åker och hämtar fruar som affärskontrakt inte kan ha någon respekt för kvinnan som människa. Eller vad tror du?

Det är vanligt att folk hatar sitt eget folks kvinnor,

Vi ser det inte bara i Sverige, utan även i Norge:

"Jag hater norske kvinner"
https://forum.kvinneguiden.no/topic/828856-jeg-hater-norske-kvinner/

https://www.dagbladet.no/nyheter/tyrkiske-menn-behandler-oss-bedre-enn-norske/63674570

Citat:
Norske damer hyler og skriker etter likestilling men de skal faen meg bli oppvartert, dullet med og ting skal skje på dems bekostning.

Gjør man ikke det er helvete løs og da samles veninnegjengen på kafe hvor man snakker dritt om mannen som bare ga tre roser på valentinsdagen.

Etter min mening begynner mange norske damer å bli noen bortskjemte møkka kjærringer som farlanger og forventer i det store og det brede. Disney prinsesser er idealet...

Nei du.... Jeg holder meg til svensk.

Søte snille fornuftige damer.

Och i USA...
https://www.rooshv.com/10-reasons-why-heterosexual-men-should-leave-america
10 Reasons Why Heterosexual Men Should Leave America

Och i Australien
http://www.returnofkings.com/87963/20-things-deeply-wrong-with-australia

Citat:
Australian women are often rude, snobby, condescending, dismissive, feminist, degenerate, career obsessed, and travel obsessed to the point of completely forgoing family formation in huge numbers.

Women who have backpacked extensively around the world in their 20’s often have notch counts beyond the half century mark and are highly unlikely to be able to pair bond well with a single man who could be husband and father material.

Australian men, tired of both the poor quality of local women, their sky-high expectations, and sensing that a marriage with them would be doomed from the start, are among the world’s highest takers of foreign-born brides per capita in the world.

Brazilian, Colombian, Polish, Russian, Japanese, Vietnamese, or Filipina ladies often blow Australian women completely out of the water in regards to their looks, attitudes, femininity, and overall positive relationship qualities.

Skriven av:
Citat:
Hamish Rangi

Hamish got sick of the overpriced feminazi cesspools of Australia and New Zealand and has been enjoying much greater personal freedom, respect for being a man, and the company of much more attractive, kind, and feminine women elsewhere.

Han har samma dröm som WordWarrior, lämna sina kvinnor för att leva med några andra slags kvinnor (asiatiska troligtvis).
Citera
2019-02-18, 22:18
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Jag finner hela frågeställningen absurd. Det är inte någonting naturligt med att ett folkslags ena kön överger det andra som en kollektiv åtgärd. Har mest troligt aldrig hänt.
Så, det är en mycket underlig fråga.

Jag är inte personen som ser att sticka från problemet som en god lösning så det är inget jag i allmänhet uppmuntrar.
Varför män inte skulle överge svenska kvinnor? Tja..för att de vill ha svenska barn. För att det är deras närmaste kvinnor. För att de gillar svensk kultur. För att det är mer omständigt att åka utomlands och leta fru. För att de finner dem attraktiva överlag.
Jag försöker här att inte stirra mig blind på den lilla klick feminister med nosring som vill att pojkar leker med dockor och flickor med bilar. Det är liksom ingen stor skara.

Kan du inte berätta lite om dina upplevelser av svenska kvinnor som fått dig att lämna skeppet? Gärna lite exempel på händelser och situationer så kanske jag förstår lite bättre. För jag antar att du inte bygger dina åsikter på sånt du läst bara.

Håller med.
Citera
2019-02-18, 22:22
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainStreet
Återigen, mindre dåligt för vad? Du får vara mer specifik. Du skrev att du tänker större men jag förstår ej vad du ska uppnå för något större med ditt sätt att leva?

Du skrev att du tänker ut saker i ditt eget huvud och att sedan får de testas mot motargumenten. Nu får du testa dina idéer i denna tråd.

Eftersom du förändras i grunden genom argumentation med dig själv snarare än med andra så förstår jag inte varför du ber mig om tips på hur du ska leva ditt liv för att uppnå ett större mål som jag inte förstått vad det är.

Ditt resonemang om minst dåliga förstår jag inte heller. Menar du att alternativet till att leva som du gör är att skaffa en thai-fru? Vågar påstå att thai-fruar är vanligare bland män som lever isolerat.

Jag förstår inte hur mycket mer en enda människa kan göra än att söka få så många som möjligt att drömma lite större?

Jag har inte arrogansen att tro att jag kommer rädda Västvärlden från förfall, men jag tänker göra så mycket som jag själv kan göra från mitt lilla hörn, är dock villig att höra andra med alternativa drömmar, därmed att jag nu exempelvis läser Guillaume Faye. Vi introverta förändras mer av att läsa än något annat.

Ifall du tror att introverta tänkare inte haft påverkan på historien borde du kolla upp Carl Jung och Nietzsche, eller exempelvis Houellebecq i Frankrike just nu.

Ifall du tror att jag har samma potential att göra skillnad som horknullaren som bara vill leva ut skadeglädje så är det ju du som får förklara dig.

Jag anser att jag gör så mycket jag kan från mina omständigheter, du övertygar mig inte om någon annan väg.

Sedan lever jag inte så isolerad, 45 poäng i Universitet tvingar en tyvärr att möta mediokritet varje dag.
Citera
2019-02-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson

https://www.dagbladet.no/nyheter/tyrkiske-menn-behandler-oss-bedre-enn-norske/63674570

Och i USA...

Och i Australien

Skriven av:

Han har samma dröm som WordWarrior, lämna sina kvinnor för att leva med några andra slags kvinnor (asiatiska troligtvis).

Länder som precis som Sverige tillhör den nordvästeuropeiska kultursfären.

USA och Australien är anglosaxiska (baserade på brittisk kultur) och därmed kulturellt nordvästeuropeiska.
Citera
2019-02-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson

Och i USA...

Och i Australien

Skriven av:

Asiatiska kvinnor är populärast i världen. Feminina, familjeorienterade, intelligenta.
Citera
2019-02-18, 22:26
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Håller med dig. Det är också en av de bärande tankarna bakom den här tråden. Många svenska kvinnor beter sig inte som vuxna och ansvarstagande människor. Jag menar, ta bort eventuell sex appeal, vad finns egentligen kvar?

Titta exempelvis på före detta medlemmar i popgruppen Dolly Style (det ytligaste kommersiella sexy-pop koncept man kan tänka sig) som gnäller över att det ställs krav på vikt och utseende på dem...
De klär ut sig som dockor och klagar efteråt på att de behandlades som barnsliga.
DUH!
Citera
2019-02-18, 22:31
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Asiatiska kvinnor är populärast i världen. Feminina, familjeorienterade, intelligenta.

Framför allt gillar de lillskrot, eller spelar riktigt bra i alla fall.
Citera
2019-02-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag förstår inte hur mycket mer en enda människa kan göra än att söka få så många som möjligt att drömma lite större?

Men hur får du så många som möjligt att göra det? Driver du en populär YouTube-kanal eller något?

Citat:
Jag har inte arrogansen att tro att jag kommer rädda Västvärlden från förfall, men jag tänker göra så mycket som jag själv kan göra från mitt lilla hörn, är dock villig att höra andra med alternativa drömmar, därmed att jag nu exempelvis läser Guillaume Faye. Vi introverta förändras mer av att läsa än något annat.

Ifall du tror att introverta tänkare inte haft påverkan på historien borde du kolla upp Carl Jung och Nietzsche, eller exempelvis Houellebecq i Frankrike just nu.

Alltså tillåter ni er att förändras av andras idéer.

Citat:
Ifall du tror att jag har samma potential att göra skillnad som horknullaren som bara vill leva ut skadeglädje så är det ju du som får förklara dig.

Jag anser att jag gör så mycket jag kan från mina omständigheter, du övertygar mig inte om någon annan väg.

Sedan lever jag inte så isolerad, 45 poäng i Universitet tvingar en tyvärr att möta mediokritet varje dag.

Ja, det är en väldigt isolerad tillvaro. Där människor är något du enbart kommer i kontakt med för att du är så illa tvungen. Det framstår snarare som att du gör allt vad du kan för att inte nå ut till andra människor.

En annan väg är att skaffa vänner IRL som du kan prata med och sprida dina idéer till.
Citera
2019-02-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Framför allt gillar de lillskrot, eller spelar riktigt bra i alla fall.
Njaej, dylika illusioner hyser jag inte. Det räcker med en. Kvinnor tar energi också.

Det fråntar inte faktumet att asiatiska kvinnor står högst i kurs bland män över hela världen. Man måste trots allt få konstatera sanningen.
Citera
2019-02-18, 22:36
Medlem
Citat:
Jag finner hela frågeställningen absurd. Det är inte någonting naturligt med att ett folkslags ena kön överger det andra som en kollektiv åtgärd. Har mest troligt aldrig hänt.
Så, det är en mycket underlig fråga.

Jag är inte personen som ser att sticka från problemet som en god lösning så det är inget jag i allmänhet uppmuntrar.
Varför män inte skulle överge svenska kvinnor? Tja..för att de vill ha svenska barn. För att det är deras närmaste kvinnor. För att de gillar svensk kultur. För att det är mer omständigt att åka utomlands och leta fru. För att de finner dem attraktiva överlag.
Jag försöker här att inte stirra mig blind på den lilla klick feminister med nosring som vill att pojkar leker med dockor och flickor med bilar. Det är liksom ingen stor skara.

Kan du inte berätta lite om dina upplevelser av svenska kvinnor som fått dig att lämna skeppet? Gärna lite exempel på händelser och situationer så kanske jag förstår lite bättre. För jag antar att du inte bygger dina åsikter på sånt du läst bara.

Kan kvinnor så måste väl män kunna också, eller hur?

Ska fundera och kolla om jag kan formulera något som kan vara begripligt.

Generellt så har jag upplevt ett sådant bottenlöst självhat bland kvinnor (och inte bara i mina relationer). Det hatet spiller ju över på allt, kvinnor är drivna av sitt självhat och verkar vara väldigt avundsjuka på att män inte hatar sig själva.

Och andra svaga människor, (alla är svaga någon gång i livet, även män), kvinnor verkar se sig själva i dem och då de verkligen hatar sig själva så står de inte ut med sin egen projicering.

Och de kvinnor som inte hatar sig själva är få, särskilt i Sverige där självhat verkar vara någon slags tävling. Undrar om det ursprungligen kommer från någon avunsjuka melkan mor och dotter, många har problem med sina mammor.

På strukturell nivå finns andra problem.

Då staten äger barnen i Sverige och där pappan står lägst i rang när det kommer till barn, så är det ganska ointressant med med kvinnor för min del.

Att försöka vara förälder som man är dyrt och du får inte vara där för dina barn, att skaffa barn i sverige är för osäkert. Det är ett dåligt val helt enkelt. Bäst är att ta ansvaret att inte skaffa några, de har dåliga chanser utan båda sina föräldrar närvarande.

Och det finns väldigt mycket galna kvinnor som inte kan ta ett nej också (gissar att det har med självhatet att göra), det är ren rysk roulette att ge sig i lag med kvinnor i det här obefintliga rättssystemet. Det är inte så att en framtida psykos syns på människor.

Rättsväsendet klarar ju inte ens av att fälla 15 män som misshandlat och våldtagit en kvinna, där det finns bevis. Problemet är att det är lika illa åt andra hållet också, finns de som blivit fällda fast de bevisligen inte varit på platsen för våldtäkten.

Extra kul när det sitter manshatare vid makten och bestämmer.

Inte värt den resan, då är det billigare att åka utomlands även om det bara är för en kopp kaffe.
Citera
2019-02-18, 22:44
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainStreet
Men hur får du så många som möjligt att göra det? Driver du en populär YouTube-kanal eller något?

skriver böcker, det har jag redan sagt.

Citat:
Alltså tillåter ni er att förändras av andras idéer.

sluta leka jobbig advokat, jag skrev att vi förändras "mest" av inre upplevelser.

Citat:
Ja, det är en väldigt isolerad tillvaro. Där människor är något du enbart kommer i kontakt med för att du är så illa tvungen. Det framstår snarare som att du gör allt vad du kan för att inte nå ut till andra människor.

En annan väg är att skaffa vänner IRL som du kan prata med och sprida dina idéer till.

Jag säger som Bukowski: "isolation is a gift, everything else will be a test of your endurance."

dvs; isolation bör inte ens räknas som en uppoffring ifall man vill bli en skapare.

En bok har nog potential att nå ut till lite fler än ens facebookvänner.

Men jag ska inte sitta och leka advokat mot de metoder du bäst kan använda dig av efter egna omständigheter, övertyg du dina vänner, starta gratis klass där du lär svenskar att bli mer extroverta.

Fast vänta, var det inte du som sa att du aldrig pratar politik med dina vänner (inte ens flickvänner)? Jag råkar nu tala ut om just politik med människor jag inte riktigt älskar att umgås med...

Använd just dina skills på bästa sätt.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-02-18 kl. 23:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in