Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Jag finner hela frågeställningen absurd. Det är inte någonting naturligt med att ett folkslags ena kön överger det andra som en kollektiv åtgärd. Har mest troligt aldrig hänt.
Så, det är en mycket underlig fråga.
Jag är inte personen som ser att sticka från problemet som en god lösning så det är inget jag i allmänhet uppmuntrar.
Varför män inte skulle överge svenska kvinnor? Tja..för att de vill ha svenska barn. För att det är deras närmaste kvinnor. För att de gillar svensk kultur. För att det är mer omständigt att åka utomlands och leta fru. För att de finner dem attraktiva överlag.
Jag försöker här att inte stirra mig blind på den lilla klick feminister med nosring som vill att pojkar leker med dockor och flickor med bilar. Det är liksom ingen stor skara.
Kan du inte berätta lite om dina upplevelser av svenska kvinnor som fått dig att lämna skeppet? Gärna lite exempel på händelser och situationer så kanske jag förstår lite bättre. För jag antar att du inte bygger dina åsikter på sånt du läst bara.
Kan kvinnor så måste väl män kunna också, eller hur?
Ska fundera och kolla om jag kan formulera något som kan vara begripligt.
Generellt så har jag upplevt ett sådant bottenlöst självhat bland kvinnor (och inte bara i mina relationer). Det hatet spiller ju över på allt, kvinnor är drivna av sitt självhat och verkar vara väldigt avundsjuka på att män inte hatar sig själva.
Och andra svaga människor, (alla är svaga någon gång i livet, även män), kvinnor verkar se sig själva i dem och då de verkligen hatar sig själva så står de inte ut med sin egen projicering.
Och de kvinnor som inte hatar sig själva är få, särskilt i Sverige där självhat verkar vara någon slags tävling. Undrar om det ursprungligen kommer från någon avunsjuka melkan mor och dotter, många har problem med sina mammor.
På strukturell nivå finns andra problem.
Då staten äger barnen i Sverige och där pappan står lägst i rang när det kommer till barn, så är det ganska ointressant med med kvinnor för min del.
Att försöka vara förälder som man är dyrt och du får inte vara där för dina barn, att skaffa barn i sverige är för osäkert. Det är ett dåligt val helt enkelt. Bäst är att ta ansvaret att inte skaffa några, de har dåliga chanser utan båda sina föräldrar närvarande.
Och det finns väldigt mycket galna kvinnor som inte kan ta ett nej också (gissar att det har med självhatet att göra), det är ren rysk roulette att ge sig i lag med kvinnor i det här obefintliga rättssystemet. Det är inte så att en framtida psykos syns på människor.
Rättsväsendet klarar ju inte ens av att fälla 15 män som misshandlat och våldtagit en kvinna, där det finns bevis. Problemet är att det är lika illa åt andra hållet också, finns de som blivit fällda fast de bevisligen inte varit på platsen för våldtäkten.
Extra kul när det sitter manshatare vid makten och bestämmer.
Inte värt den resan, då är det billigare att åka utomlands även om det bara är för en kopp kaffe.