2019-02-18, 12:44
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashflr
Jag kollade lite om fotbojor. De flesta är inte GPS baserade. De använder främst GPS om personen får vistas utanför hemmet, till exempel att kunna gå på jobbet. Fotbojans basstation placeras i hemmet och programmeras så att den alarmerar så snart man går utanför dörren. Med andra ord man måste vara innanför en viss radie från basstationen.

Jag vill också påpeka att det är bailbondsmannen som har ordnat fotbojan och installerat den. Och Bosse betalar en avgift på upp till USD 20 per dag för nöjet. Han dyker också upp och ordnar shopping för Bosse. Det är bailbondsmannen som har ansvaret för att Bosse inte smiter. Om Bosse smiter då blir det en räkning på USD 90k.
Bosses fotboja larmar om han sticker ut stortån från rummet. Någon shopping är det inte tal om utan endast lite mat att ställa in i micron. Det är inget semesterboende och pedofilen var mycket missnöjd med standarden. Han tyckte det förra var bättre och kostade bara en tredjedel. Tror det här kostar 40.000 i månaden för Bosse. Då är inte maten inräknad.
Citera
2019-02-18, 17:54
Medlem
heffaheffas avatar
Måste vara otrevligt att jobba på det där hotellet och veta att i typ rum 305 sitter det en anhållen misstänkt pedofil med fotboja. Antar att polisen har gett samtliga anställda en bild med texten att om de ser honom utanför rummet så ring dem genast. Rummet blir säkert bara städad den dag i veckan som polisen tar honom ut för att handla mat.
Citera
2019-02-18, 19:47
Medlem
Bosse får handla själv. Polisen har inte resurser att microkolla honom. Han har förbud att besöka parker i området och kan bara lämna hotellet för att handla mat, läkarbesök, kyrkobesök, und so weiter, annars är han som vilken hotellgäst som hellst. Notera att bailbondsmannen inte har något att göra med bevakningen av honom.
Citera
2019-02-18, 20:11
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
Bosse får handla själv. Polisen har inte resurser att microkolla honom. Han har förbud att besöka parker i området och kan bara lämna hotellet för att handla mat, läkarbesök, kyrkobesök, und so weiter, annars är han som vilken hotellgäst som hellst. Notera att bailbondsmannen inte har något att göra med bevakningen av honom.
I din vilda fantasi. Fanskapet sitter på sitt rum och får inte gå utanför dörren. En dag i veckan får han åka med 2 myndighetspersoner till närmsta mataffär. 30 minuter och inte mer. Han går ingenstans mer än till bilen, köpa mat och bilen tillbaka. Många här har svårt att fatta.
Citera
2019-02-18, 20:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
I din vilda fantasi. Fanskapet sitter på sitt rum och får inte gå utanför dörren. En dag i veckan får han åka med 2 myndighetspersoner till närmsta mataffär. 30 minuter och inte mer. Han går ingenstans mer än till bilen, köpa mat och bilen tillbaka. Många här har svårt att fatta.
Var hittar du den informationen? Står inte så i de officiella dokumenten...
Citera
2019-02-18, 20:25
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Var hittar du den informationen? Står inte så i de officiella dokumenten...
Stod i Aftonbladet för någon månad sedan. Antingen ljuger dom eller också är det så. Han får åka och handla mat med 2 myndighetspersoner en gång i veckan ca 30 minuter. Utöver detta får han inte lämna rummet. Nu har jag skrivit detta 10 gånger ungefär men likt förbannat kommer någon vurmare och hoppas att han ligger och solar med tangatrosor och simmar runt i någon pool. Att han äter gott bland gäster och har det allmänt myspys. Det är inte Sverige utan USA han vistas i och där daltas det inte.
Citera
2019-02-18, 20:27
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Stod i Aftonbladet för någon månad sedan. Antingen ljuger dom eller också är det så. Han får åka och handla mat med 2 myndighetspersoner en gång i veckan ca 30 minuter. Utöver detta får han inte lämna rummet. Nu har jag skrivit detta 10 gånger ungefär men likt förbannat kommer någon vurmare och hoppas att han ligger och solar med tangatrosor och simmar runt i någon pool. Att han äter gott bland gäster och har det allmänt myspys. Det är inte Sverige utan USA han vistas i och där daltas det inte.
Aftonbladet...
Jag tror mer på vad som står i rättens officiella dokument än clickpressen. Men du tror mer på AB och Expressen? Ok, då vet vi...

Edit: Vad spelar det för roll hur många gånger du skrivit?
Senast redigerad av DreamTwister 2019-02-18 kl. 20:29.
Citera
2019-02-18, 20:36
Medlem
Ha, ha. Man ska inte tro allt som skrivs i tidningarna. AB har haft massvist med fel. Finns ingen anledning för myndigheterna att följa Bosse så han kan handla. De är glada att hans förvarning inte kostar skattebetalarna i Florida ett rött öre.
Citera
2019-02-18, 21:43
Medlem
Set ut som pojken/pojkarna har anlitat denna advokat firman, http://mgfamilylaw.com.

Jag läste för ett tag sedan att mamman sa att detta blir en dyr process för familjen. Men samtidigt om jag förstår det hela rätt är det staten Florida som driver åtalet.

Verkar som det är många inblandade parter, hoppas Bosse är väl representerad för att ta sig ur detta getingbo.
Citera
2019-02-18, 22:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relocationplanning
Set ut som pojken/pojkarna har anlitat denna advokat firman, http://mgfamilylaw.com.

Jag läste för ett tag sedan att mamman sa att detta blir en dyr process för familjen. Men samtidigt om jag förstår det hela rätt är det staten Florida som driver åtalet.

Verkar som det är många inblandade parter, hoppas Bosse är väl representerad för att ta sig ur detta getingbo.
Brottmålet drivs naturligtvis av delstaten Florida så den kostar inget för målsägande. Hennes uttalande tolkar iaf jag som att civilmålet redan är på deras agenda, vilket också framgår av inriktningen på advokatfirman i din länk, och då lär man själv få stå för kostnaderna. Alternativt kan det finnas firmor som enbart jobbar på procent av utverkat skadestånd.

Var hittade du btw vilken firma pojkarna har anlitat?
Citera
2019-02-19, 00:37
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Brottmålet drivs naturligtvis av delstaten Florida så den kostar inget för målsägande. Hennes uttalande tolkar iaf jag som att civilmålet redan är på deras agenda, vilket också framgår av inriktningen på advokatfirman i din länk, och då lär man själv få stå för kostnaderna. Alternativt kan det finnas firmor som enbart jobbar på procent av utverkat skadestånd.

Var hittade du btw vilken firma pojkarna har anlitat?
Om Bosses reseförbud hävs så lär han åka direkt tillbaka till Sverige och då kan jänkarna glömma att driva något civilmål mot honom. Och reseförbudet hävs rimligen när brottmålet är över.
Citera
2019-02-19, 05:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heffaheffa
Måste vara otrevligt att jobba på det där hotellet och veta att i typ rum 305 sitter det en anhållen misstänkt pedofil med fotboja. Antar att polisen har gett samtliga anställda en bild med texten att om de ser honom utanför rummet så ring dem genast. Rummet blir säkert bara städad den dag i veckan som polisen tar honom ut för att handla mat.

Säker på att du inte blandat ihop detta med att kommentera filmen När lammen tystnar?

Tror du verkligen att poliserna har möjlighet att ge hotellpersonalen order?

Citat:

Hänvisar man till Aftonbladet har man ungefär lika mycket substans som hjärnceller. Tio gånger har du yrat och slagit fast saker som du inte har bättre källor till än Aftonbladet. Herregud människa är du helt världsfrånvänd?
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-02-19 kl. 06:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in