Citat:
Diskussionen om Q sträcker sig lååångt utanför Flashbacks gränser och därför är det helt orelevant att bara diskutera utifrån vad som sker här på Flashback, precis det jag försöker säga och förstår man inte det rekommenderar jag att man genast breddar sitt perspektiv.
Här har vi ett annat exempel på när man måste bredda sitt perspektiv. Vad fan spelar det för roll vad vi på flashback har för regel kring hur lång tid som får gå tills något blir icke relevant om dom som gör Q-dropsen inte är med på våra regler?
Om vi säger att gränsen är på ett år och Q sa 2017 att Obama och HRC kommer bli uppskjutna ut i rymden för att aldrig hitta tillbaka igen och det sker ett år efter första Q droppen men ingen annanstans har det pratats om detta ska du då komma där och kategorisera det som orelevant på Q forumet för att det tog mer än ett år? (Idiotiskt exempel men kanske du förstår poängen=)
Här har vi ett annat exempel på när man måste bredda sitt perspektiv. Vad fan spelar det för roll vad vi på flashback har för regel kring hur lång tid som får gå tills något blir icke relevant om dom som gör Q-dropsen inte är med på våra regler?
Om vi säger att gränsen är på ett år och Q sa 2017 att Obama och HRC kommer bli uppskjutna ut i rymden för att aldrig hitta tillbaka igen och det sker ett år efter första Q droppen men ingen annanstans har det pratats om detta ska du då komma där och kategorisera det som orelevant på Q forumet för att det tog mer än ett år? (Idiotiskt exempel men kanske du förstår poängen=)
Om det inte spelar någon roll att folk folk här på Flashback diskuterar allt annat än det som rör topic så kan vi lika väl stänga ner tråden.
Sedan så är ditt exempel inte riktigt på samma nivå som det som diskuterades.
Skulle man inte sätta ett bäst före datum kring det som sägs så kan vi lika väl utgå från att det som Q sa skulle ske 2017 skall gälla även efter att Trump slutar vara president eller varför inte år 2068 bara för att det råkar att likna något som Q har sagt?
Det finns mängder av tillfällen där Q har sagt att något ska ske eller har satt en tidsgräns utan att något har skett men där man har ursäktar det med "nej men han menade..."
Det underlättar för alla om man försöker att hitta ett gemensamt ramverk för när det har gått för länge mellan påstående och vad som kan tolkas som verkan.
Det är samma sak när saker presenteras och det sedan visar sig att det redan är något som tekniskt sett är offentlig information, det skulle underlätta för alla parter om man kunde sätta upp någon form av bestämd period mellan när det blir offentlig information och när Q pressekreterar det, om det presenteras inom någon eller kanske max några dagar efter att det har blivit offentlig information så kan jag gå med på att det kan finnas substans.
Men om det är något som presenteras som viktig information men som senare visar sig vara offentlig information sedan en till flera veckor innan så är det inte lika trovärdigt.
Vill man sedan diskutera hur det tolkas utanför flashback så är det fortfarande relevant men att säga att det inte är relevant att diskutera hur de på Flashback ser på det...Nja då kan jag inte hålla med då Q ska "väcka folket"