Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-02-17, 09:44
Medlem
Major Björklund medverkade till att stoppa SD och måste hyllas, han är inskriven i historien för alltid. Detta är vad jag kallar en äkta patriot och en sann ledare.
Citera
2019-02-17, 09:49
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Framtiden ser dyster ut om de inte omedelbart byter in någon ung, slagkraftig partiledare som öser på med ny approach. Det borde helt uppenbart ha skett för länge sedan. Det kan jag säga utan vidare analys eller politisk erfarenhet.

Fast liberalerna saknar just unga slagkraftiga politiker. Sabuni är t.ex. ingen ungdom längre. Inte heller någon av de andra kandidater som diskuteras.

Citat:
(Lööf halkade väl in in i riksdagen på ett bananskal mha kryssning?) En partiledare behöver väl inte ens ha varit med i partiet tidigare? Det här ju varit uppenbart länge att något måste göras. De har ju haft flera år på sig att ordna detta. (Varifrån kom Bengt Westerberg, förresten?)

Lööf är en äkta politisk broiler. Var ordförande i ungdomsförbundet innan hon blev partiledare.
Citera
2019-02-17, 18:07
Medlem
wwrs avatar
Men det som ter sig helt sjukt är att de inte gör någonting.

Varför bjuder t.ex. inte L in media och låter Björklund stå på Sergels torg och likn. platser en timme varje fredag eftermiddag och svara på politiska frågor från folket? T.ex förklara varför L är ett bättre alternativ än C. Det är ju politikernas jobb, som vi betalar dem för - att presentera alternativ som vi skall rösta på.

Det måste öka väljarstödet, menar jag.

Det finns säkert även massor med andra saker de kan göra som alla politiker känner till och har lärt sig för länge sedan i ungdomsförbunden. Men L gör ingenting, vad jag vet.
Citera
2019-02-18, 07:01
Bannlyst
FD Folkpartiet har knappt 3% i opinionen Jag minns Bengt Westerberg. När jag var liten hette partiledaren deras Ola Ullsten. De har i alla fall fått ett passande valresultat, något de förtjänar eftersom de förvandlades till att vara landsförrädare.

Inte för att det spelar någon roll. 7-klövern i stort har ju 80% av väljarstödet kvar. Med massiv invandring den som varit och är har det etniska svenska folket ändå inte en chans. Inte på demokratisk väg.
Citera
2019-02-18, 08:53
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Major Björklund medverkade till att stoppa SD och måste hyllas, han är inskriven i historien för alltid. Detta är vad jag kallar en äkta patriot och en sann ledare.

Rätt ynklig insats bara spy galla i TV. Först när man stupar på barrikaden kan man vara värt ett omnämnande. Var någon militär som sa -"han fick aldrig något gjort". Kan man tolka som en pratkvarn mycket floskel ord ingen verkstad.

Alla hans väljare har flytt trots erkänt bra svada. Det säger det mesta tycker jag.
Citera
2019-02-18, 08:55
Medlem
wwrs avatar
Det är spikat nu. "Vi släcker ned. Alla frågor besvaras av Centern. Tack för visat intresse. Lycka till, Annie!
/mvh
f.d. Liberalerna"

(Min tolkning av L:s agerande inom citationstecknen. Kul att sticka ut hakan ibland )

Citat:
L-profil stödjer C-kandidat

Den förra EU-parlamentarikern Marit
Paulsen (L) stödjer C:s förstanamn,
Fredrick Federley, i EU-valet i maj.

Paulsen ser ingen inom L som driver
djurskydd och livsmedelsfrågor på
samma sätt som Federley.

-Han har övertagit de praktiska jobben
jag har gjort och fortsatt med dem,
säger hon till Sveriges Radios Ekot.

Paulsen betonar dock att hon inte har
blivit centerpartist. ...
Text-TV just nu, rubrik på förstasidan. (Citatet något avkortat pga Flashbacks citatregler.)

Intressant hur någon, enligt min uppfattning, lyckas få ett helt parti att begå harakiri. Janne kanske "vet med sig" att ett EU-toppjobb väntar. - Men resten av gänget, hur påverkar man dem?

Skall bli intressant att följa. Kan (egentligen Vill) de verkligen komma tillbaka??? Förefaller i det närmaste omöjligt, imho. Paulsen stöder Centerns kandidat!! Tvi vad äckligt om de försöker lägga ned utan att de tror att det märks. Kan inte detta vara något för KU? Finns det ingen regel att man måste göra sitt bästa. I idrott blir man avstängd om man inte gör det.

Institutet mot mutor borde utreda, men det är väl att hoppas för mycket.
Senast redigerad av wwr 2019-02-18 kl. 09:40.
Citera
2019-02-18, 09:42
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Det är spikat nu. "Vi släcker ned. Alla frågor besvaras av Centern. Tack för visat intresse. Lycka till, Annie!
/mvh
f.d. Liberalerna"

(Min tolkning av L:s agerande inom citationstecknen. Kul att sticka ut hakan ibland )

Text-TV just nu, rubrik på förstasidan. (Citatet något avkortat pga Flashbacks citatregler.)

Intressant hur någon, enligt min uppfattning, lyckas få ett helt parti att begå harakiri. Janne kanske "vet med sig" att ett EU-toppjobb väntar. - Men resten av gänget, hur påverkar man dem?

Skall bli intressant att följa. Kan de verkligen komma tillbaka??? Förefaller i det närmaste omöjligt, imho. Paulsen stöder Centerns kandidat!! Tvi vad äckligt om de försöker lägga ned utan att de tror att det märks. Kan detta inte vara något för KU? Finns det ingen regel att man måste göra sitt bästa. I idrott blir man avstängd om man inte gör det.

Institutet mot mutor borde utreda, men det är väl att hoppas för mycket.

Här är en länk till artikeln:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7157054

Tror dock inte att man ska övertolka detta. Paulsen satt samtidigt med Federley i EU-parlamentet 2014-2015, och jobbade ihop med honom i flera frågor. Federley har fortsatt att driva Paulsens frågor efter det att hon hoppade av 2015. Därför är det inte så konstigt om hon nu stöder honom.
Citera
2019-02-18, 12:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Här är en länk till artikeln:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7157054

Tror dock inte att man ska övertolka detta. Paulsen satt samtidigt med Federley i EU-parlamentet 2014-2015, och jobbade ihop med honom i flera frågor. Federley har fortsatt att driva Paulsens frågor efter det att hon hoppade av 2015. Därför är det inte så konstigt om hon nu stöder honom.
Det där med Federleys engagemang i djurfrågor har man inte hört så mycket om tidigare.
Citera
2019-02-18, 12:08
Medlem
defenseurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där med Federleys engagemang i djurfrågor har man inte hört så mycket om tidigare.
Nej, det var intressant!

Men inte helt förvånande, med tanke på hans ålder och övriga intressen. Rätt typiskt, skulle jag säga, att en del av hans sorts liberala aktivister engagerar sig för sådant.
Citera
2019-02-18, 13:18
Medlem
wwrs avatar
Federley har kommit upp i den åldern att man odlar en hemlig passion för nötkreatur som får Paulsen att stöda Centern.
Wikström blir kvar som kandidat. Jugoslaven de hade tidigare blev väl varnad av EU när han spelat in de anställda på kansliet. Nu byter man in en stark kandidat som verkar vara eritrean, född i Saudi. Han åkte visst ur riksdagen i höstas. Han driver krog med betalningsanmärkningar där personalen får lön via kronofogden. (Snabbgoogling, ursäkta om någon detalj är fel.)

Grattis L, det går som på räls, fast åt fel håll.
Senast redigerad av wwr 2019-02-18 kl. 13:20.
Citera
2019-02-18, 14:21
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Federley har kommit upp i den åldern att man odlar en hemlig passion för nötkreatur som får Paulsen att stöda Centern.
Wikström blir kvar som kandidat. Jugoslaven de hade tidigare blev väl varnad av EU när han spelat in de anställda på kansliet. Nu byter man in en stark kandidat som verkar vara eritrean, född i Saudi. Han åkte visst ur riksdagen i höstas. Han driver krog med betalningsanmärkningar där personalen får lön via kronofogden. (Snabbgoogling, ursäkta om någon detalj är fel.)

Grattis L, det går som på räls, fast åt fel håll.

Passion för nötkreatur? Är det köttets lustar du tänker på eller att han bara är intresserad av att käka biff?
Wikström kan ta plats om hon får sympatier från annat håll än de sammanfallande liberala partiets sympatisörer. Eritreanen ger jag en mycket liten chans.

I förra EU valet fick de partier om bara fick ett mandat med Fi 5,49%, Kd 5,93", V 6,30%, C 6,49%
De som fick 2 mandat Sd 9,67% och L 9,91%
De som fick 3 mandat M 13,65
De som fick 4 mandat Mp 15,41 hade mest tur fick 4 mandat billigt
Sossarna fick 5 mandat 24,19

Blir EU valet 2019 mer lika riksdagsvalet får varken Mp eller L något mandat.
Citera
2019-02-18, 18:37
Medlem
Det är många som vill lasta Björklund. Är det så att ni tror att partiledaren är diktator och bestämmer precis allt?

Inte ens Palme var det, även om han kom nära.

Dvs det kanske inte hjälper så mycket att byta partiledare om L inte ser över sitt program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in