Citat:
Ursprungligen postat av
HumbleOpinion
Stämmer detta?? T.ex. J Möller är väl ändå dömd för mord på sin far trots att hon inte aktivt deltog i själva gärningen. När det gällde exmaken var dock rubriceringen anstiftan till mord.
Jag följde Arbogafallet rätt noga och om jag förstått saken rätt, så ansåg man det bevisat att Möllerskan var på plats när morden skedde, hon skjutsade GM dit i sin bil, en väg som var svår om inte omöjlig att hitta annars. Hon uppmanade honom att mörda, höll fram mordvapnet som hon hade skaffat - han fick visst välja mellan två knivar - och hon beskrev hur han skulle ta sig in i huset. Därefter såg hon till att mordvapnen kastades ut i en plastpåse från bilen hon körde och att bilen rengjordes ordentligt.
Hon borde kanske egentligen blivit åtalad för medhjälp till mord?
Men man ansåg att de helt enkelt var två om själva handlingen, han hade aldrig kommit dit utan henne och aldrig heller gjort det utan henne. Hon ansågs helt klart varit deltagare på plats vid mordet och mordförsöket. Det var vad hon dömdes för.
I det här fallet är det klarlagt, enligt chefsjuristen A-C A, att forensiska fynden visat att endast en förälder mördat bägge barnen ensam.
Då borde antigen O eller H vara mordmisstänkt - och polisen vet naturligt vem av dem som gjorde det eftersom man analyserat de forensiska bevisen
Båda borde i min värld inte kunna vara misstänkta för mord på barnen.
En borde vara misstänkt för mord och en borde vara misstänkt för anstiftan eller medhjälp till två mord.
Så jag förstår faktiskt inte polisens uttalande på PT.
Tänk om H redan var mördad när barnen dödades?
Är det någon som bättre kan förklara detta?